středa 9. května 2012

Všední lidé v nevšedních situacích

Petr Šabach - Království za story

Rok vydání: 2012
Počet stran: 80
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: Odeon
Obálka: Emil Křížka

Kniha je samostatně neprodejná

Potřebujeme zatraceně dobrou story
V šesti krátkých povídkách se seznamujeme s obyčejnými lidmi, kterým se však vlivem určité události změní život. Někomu na okamžik, někomu na celý život. Občas je to k smíchu, jindy k pláči. Petr Šabach čtenářům připravil na tak útlou knížku poměrně pestrou směs příběhů a osudů.

To, že se Šabachovy knihy dobře čtou je poměrně známý fakt a mě je jen líto, že jsem se o tom přesvědčila teprve teď. Kniha zabere opravdu pár hodin (a to ještě přeháním). Přesto nejsou jednotlivé povídky odfláknuté, spíš naopak. Každá má pointu i vhodný rozsah. A jak už jsem uvedla v úvodu - jsou velmi různorodé.



Wanda, mongolská jurta a ti druzí
Asi nejvíc se mi líbila hned první povídka, která byla vtipná a zároveň udržuje v napětí. Na druhou stranu mi však poslední povídka přišla trochu jako nastavovaná kaše, četla se mi nejhůře a špatně se na ni soustředilo. Za zmínku stojí také různorodé styly, se kterými Šabach operuje, každopádně je ale v každém jasně cítit jeho osoba. Využívaná er forma mi sice přišla fajn, ale na druhou stranu asi nejvtipnější povídka, Teplo domova, mě naprosto odbourala už jen tím, jak je sugestivní, a to díky ich formě.

Krátký soubor, krátká recenze
Abych ale jen nepěla ódy. Největším mínusem této sbírky je nepochybně fakt, že spolu jednotlivé povídky příliš nesouvisí, osobně upřednostňuji sevřenější sborníky.
Podle mého názoru je Království za story dobrou knížkou - na oddech a odreagování. Bohužel nezabere delší dobu. Navíc mi trochu připadá jen jako jedna z mnoha - nic nového nepřináší, celkem vzato spíše průměrná...

Celkové hodnocení: 7/10


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!