pondělí 13. srpna 2012

Mé knižní zážitky z Korfu

Tak jsem se úspěšně navrátila z Korfu, živá a zdravá, snad i trochu opálená a prosolená od moře. Díky polehávání na plážích jsem během dvou týdnů měla spoustu času na čtení a dokonce jsem si i promyslela, co si pro vás připravit za nové recenze!

Trochu statistiky...
3 knížky jsem si vezla na čtení
2 knížky jsem si pro nedostatek čtiva půjčila od mamky
1 knížku jsem si ze stejného důvodu půjčila od bráchy
1 knížku jsem si koupila jako suvenýr
2 knížky zbyly jako záloha, kdyby mi skutečně došlo čtivo
...
1841 stránek jsem během dovolené přečetla
411 stránek jsem přečetla v angličtině
1430 stránek jsem přečetla v češtině

Setkání se spisovatelkou
Pavlu Smetanovou jsem před odjezdem na Korfu neznala, jen jsem od rodičů věděla, že žije v Kerykře (hl. město Korfu) a napsala tři knížky - dvě knížky povídek a jednoho netradičního průvodce. Když jsme si naplánovali výlet právě do Kerkyry, rodiče si s paní Smetanovou neváhali domluvit na schůzce.
Sešli jsme se, paní Smetanová nás vzala do jedné ze svých oblíbených kaváren, asi hodinku jsme si povídali, ona nám podepsala knížky a v závěru nám ještě doporučila, které krámky se suvenýry si máme vybrat. Později jsme ji potkali ještě jednou, na letišti, když jsme se vraceli domů.
Pavla Smetanová je velmi sympatická paní, pořád se směje, je hodně otevřená. Musím říct, že jsem ráda, že jsem se s ní setkala, dokonce mě to i přesvědčilo si její povídky přečíst.

Muka knihomolova
Nevíte, co jsou největší muka knihomola? Já už bohužel ano.
Vydali jsme se do Kerkyry ještě jednou, tentokrát na večer. Procházeli jsme nejprve parkem, abychom se dostali do centra. V parku byl nějaký open-air knižní festival, táta hnal, já se snažila prohlédnout knížky co nejvíc. Byly v řečtině! Ach jo, ani jedna jediná v angličtině. V tu chvíli jsem vážně začala uvažovat o tom, že se naučím řecky :-D
Já jen, že procházet kolem tolika knížek, kterým nerozumíte je fakt hooodně smutné.

Já a Stín větru
Nakonec jsem se dočkala. Ale popořádku... Hned první den, když jsme s mámou vyrazily do Moraitiky na courání po obchůdcích, mi do oka padl stojan s 'bestsellery' v angličtině. Ačkoliv obsahoval i Delirium od Lauren Oliver, o kterém jsem četla u Kath, nejvíce mi do oka padla knížka s názvem 'The Shadow of the Wind' od Carlose Ruize Zafóna. Nejprve obálka a následně i anotace. Ale rodiče se moc netvářili, tak jsem se každý další den alespoň u tohohle stojanu zastavila, abych si ji znovu a znovu prohlédla. Nakonec se neskutečné stalo skutečností a poslední den mi byla kniha zakoupena. Naštěstí se mi cestou na hotel rozbily žabky, tak jsem ani nemusela mít špatný pocit z toho, že kvůli mě bude zas o kus těžší kufr :-D

A na co se můžete výhledově těšit? Možná se dozvíte, jak se žije v Řecku a také vám prozradím, jestli má cenu pátrat po nezvěstném spisovateli. Samozřejmě budu pokračovat v 30 days challenge a potřeštěném letním kniho-dumání.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!