pátek 7. září 2012

Vítejte zpět ve městě, kde zavládl chaos (ARC)

Veronica Rothová - Rezistence

Originální název: Insurgent
Překlad: Radka Kolebáčová
Rok vydání: 2012 (originál vydán 2011)
Počet stran: 352
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Kniha vychází 24. září 2012!
Nedoporučuji recenzi číst těm, kteří nečetli Divergenci.

Vítejte zpátky v budoucnosti
Svět frakcí se bortí. Sečtělost a Neohroženost se rozhodly spojit a zničit ostatní! A na Tris spolu s Tobiasem (Čtyřkou) a pár dalšími bude je zastavit.
Tentokrát se zastavujeme u Mírumilovných, potkáváme Odpadlíky a poznáváme i něco málo z Tobiasovy minulosti, která (mimo jiné) otřese s jeho vztahem s Tris.



Akce od samého začátku
Do děje jsme vhozeni už od první stránky, která přímo navazuje na konec předchozí části. Bohužel to, alespoň z mého pohledu, rozhodně nebyl klad. Kniha tak od začátku působí značně chaoticky a těžko se do ní začítá. Navíc vzhledem k tomu, že je děj napjatý od samého začátku, nemůžeme čekat jakékoliv gradování či stupňování napětí. Naopak jsem měla pocit, že kniha začala velmi svižně a dynamicky a postupně ztrácela dech. Ovšem pozor - nikoliv na úkor obsahu, pouze jen co se tempa týče.

Nová místa, noví (ne)přátelé
Oproti předchozímu dílu dostává mnohem větší prostor frakce Mírumilovných a Upřímných, což je fajn, ale celkově mi prostředí frakcí přišlo o něco odfláknutější než jak tomu bylo v Divergenci. Jako by autorka zapomněla na jakékoliv detaily prostředí. Poznáváme také nové postavy a ty staré se nám také mnohdy ukáží z jiných stran a úhlů. Vítám hodně pokusy o ne jednoznačné charaktery, což je hodně velký plus, myslím.
I díky tomu se mi Rezistence, byť působí mnohem chaotičtějším a méně komplexním a celistvým dojmem než Divergence, zdála méně předvídatelná. To byl také jeden z největších problémů u prvního dílu.

Sladkobolná zápletka?
Co mě ovšem dost znechutilo, to byl vztah Tris a Tobiase. Téměř na každé stránce číst pořád dokola o tom, že si nejsou upřímní, a 'tys neřekl tohle, tak jsem neřekla tamto' a zrady a tak... To bylo celkem únavné. Poprvé to bylo v pořádku, proč ne, alespoň to není úplně pohádková láska. Ale postupem času mě začaly obě postavy dokonale iritovat.
Takže výsledkem je, že mé sympatie ztratili oba hlavní hrdinové a naopak jsem je přisoudila ostatním postavám, ty mi totiž přijdou paradoxně propracovanější a charakterově zajímavější.

Třešnička na dortu
Celou dobu čtení jsem z Rezistence byla velmi rozpačitá. Zajímavé postavy, hádky Tris a Tobiase, chaotický děj... Nevěděla jsem, co si myslet. Mé mínění ale naprosto otočil konec, posledních pár stránek. Nejen, že úžasně otevřel děj pro další díl, ale zároveň mi přišel opravdu chytrý a nečekaný, což mě samozřejmě příjemně potěšilo.

Rezistence je tedy sice relativně příjemné počtení, o vousíček slabší než Divergence, ale s báječným zakončením!

Celkové hodnocení: 6/10


Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzní e-knihy!

4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se nijak zvlášť nelíbila ani Divergence, ani Rezistece. Pro mě je to průměrné čtení. Nejsem z toho tak na větvi, jak velká většina.
    Joj, taky se mi líbí, že vztah Tobiase a Triss není potkali se-zamilovali se-žili šťastně až do smrti, líbí se mi, že to nemají jednoduché, ale tohle šlo opravdu na nervy. Nechápu, co všichni na Čtyřce vidí:/ je to otrava! :D
    Ale wow, jo.. konec byl pecka:)

    OdpovědětVymazat
  3. Och už sa na túto knihu teším 8)

    OdpovědětVymazat
  4. Aha? no... na knížku jsem hodně zvědavá, to jo. Jsem takovej puntičkář, že ať už se mi knížka líbí nebo ne, tu sérii se prostě musím přečíst! Divergence se mi hodně líbila, ale ke konci kvalita trochu pokulhávala a bylo to strašně chaotický. Proto nevím, co mám očekávat, takže jsem celá natěšená na pokračování (ke kterýmu se pořád nemůžu dostat, grrr =D)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!