úterý 16. října 2012

Mých sedm knižních smrtelných hříchů

Tenhle článek vymyslela Ohana. Sepsala sedm smrtelných hříchů a zapojila do každého knihy. Přišlo mi to dost zajímavé, tak jsem se do toho pustila taky...



PÝCHA

"Pýcha občas zasáhne každého z nás. Na který přírůstek ve své knihovně jste nejpyšnejší?"


Jsem pyšná na všechny knihy, které vlastním. Nedám ale dopustit na Knihu ztracených věcí, protože mi dost trvalo, než jsem si ji sehnala. Taky jsem hodně pyšná na Každodenní meditace od Dalai Lamy, protože je mám s věnováním od nejlepšího kamaráda. Třetí mou pýchou je kniha Kyselinovej test, což byl asi první dárek (ne, vlastně druhý) od mého drahého, má pro mě velkou cenu.



LAKOMSTVÍ

"Lakomství je mrcha. Já jsem co se týče mých miláčků hodně lakomá - nechci je nikomu půjčovat, protože mi je lidé potom poškodí nebo nevrátí a já bych za takovéhle věci nejradši vraždila. Jakou knihu byste nikdy nikomu nepůjčili, protože pro vás hodně znamená a nechcete o ni přijít?"

Jsem v tomhle ohledu hodně benevolentní a knihy půjčuji ráda - samozřejmě jen důvěryhodným osobám. Určitě bych ale nepůjčila Kyselinovej test, jenž jsem zmiňovala výše, mám proto zjevné důvody... Taky bych z ruky nedala Racka od A.P.Čechova, protože je to moc křehká knížka, která by jistě lehce přišla k úhoně...

ZÁVIST

"Panebože já jsem občas tak strašně závistivá a žárlivá. Co se týče knižní závisti taky by se našla. Existuje něco, co vy závidíte ostatním lidem co se týče knižního světa? Ať už konkrétní knihu, celou jejich obrovskou sbírku nebo prostě jen čas nebo schopnost rychleji číst.."

Hodně závidím těm, kteří mají plno času číst. Dost si za to můžu sama, ale přesto mě to občas zahlodá. A taky závidím těm, kteří mají první vydání knih, které pro mě mají hodnotu. A nebo třeba těm, co mají načteno víc než já a já se je snažím urputně dohonit. No jéjej!


HNĚV

"Hněvu a zloby je ve světě (i ve mě spousta). Co rozčiluje vás, co je relevantní ke knižnímu světu?"

Hněvám se na lidi, kteří ničí knížky. Klidně i nevědomky, to se prostě nedělá! Ke knihám se má člověk chovat s úctou! Hněvám se na lidi, kteří tu úctu nemají.
A taky se hněvám na lidi, kteří si neumí vážit klasiky a povinnou četbu odsuzují ještě dřív, než ji zkusí. Netvrdím, že veškerá klasika je dobrá, ale myslím si, že je třeba jí dát šanci.
A do třetice se hněvám na ty, kteří si dovolují odsoudit knihu ještě před tím, než ji přečtou...

SMILSTVO

"Tohle je velice zajímavý hřích. Co se smilstva týče, zajímalo by mě, kterou jednu knižní postavu (muže či ženu) byste z postele rozhodně nevykopli (případně s ním chtěli chodit a pusinkovat se někde za školou, pokud na opravdové smilstvo nemáte věk)?"

Určitě bych z postele nevykopla Howla, pokud by se mi v ní ovšem neproměnil ve sliz. Taky bych nepohrdla společností Borise Trigorina s jeho neodolatelným charismatem.
A do třetice bych z postele určitě nevykopla pana Darcyho, to už je takové trochu klišé... Ale toho by nevykopla snad žádná :-)

OBŽERSTVÍ

"Toho mám dost i ze života se svou ledničkou, ale co knihy? Trpíte knižním obžerstvím? Ať už co se týče nakupování, nebo čtení více knih najednou."

Já osobně obžerství pociťuji nejvíce ve chvílích, kdy mám před sebou několik knížek a chci najednou číst všechny! Nechci čekat! A pak nestíhám... Nemůžu se začíst, přemítám, že jsem radši měla číst jinou.
Jinak se mi tento hřích ale spíše vyhýbá.



LENOST

"Ta je mým věčným problémem. Postihuje lenost i vás? Existují nějaké knihy, do kterých se vám prostě nechce, protože jsou příliš dlouhé nebo komplikované, a i když vám je všichni doporučují, ne a ne se donutit? Nebo nějaká kniha, kterou byste si i chtěli přečíst a čeká na vás na poličce, ale vždy ji přeskočíte a jdete k něčemu dalšímu?"

Poníženě se musím přiznat, že lenost mě zastihuje zejména ve chvílích, kdy mám u sebe počítač. Asi jsem tak trochu závislá na internetu. A právě proto jsem velmi ráda za školní přestávky a zejména dopravní prostředky, jinak bych asi neměla načteno tolik, co mám.

Ještě bych ráda dodala, že obrázky jsou z deviantARTu, od umělce Jelly-716. A jaké jsou ty vaše smrtelné knižní hříchy?

4 komentáře:

  1. Jéé. Tak tohle bych si s dovolením půjčila :)). Ten Book Challenge nakonec dělat nebudu, ale tohle je super.

    Můj největší hřích je lenost a to ve všech směrech - čtení, učení, úklid..

    OdpovědětVymazat
  2. toto je skvelé 8D
    určite sa do budúceho týždňa zapojím 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Ohana má fakt dobré nápady! Pěkný článek! :)

    OdpovědětVymazat
  4. A já myslela, že se na tohle už zase zapomnělo..udělala jsi mi radost a moc pěkný článek :) a moc se mi líbí ty obrázky

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!