pátek 16. listopadu 2012

Když je čas jít dál

Cecelia Ahernová - PS: Miluju tě

Originální název: PS, I Love You
Překlad: Barbora Listíková
Rok vydání: 2006 (originál vydán 2004)
Počet stran: 357
Vazba knihy: Brožovaná
Nakladatelství: BB/art

Kroky vpřed, které bolí
Holly neví, co si počít se životem. Veškerá radost a štěstí umřely spolu s Gerrym, jejím milovaným a milujícím manželem. Dva měsíce po jeho smrti konečně Holly sebere odvahu k životu. K čemuž jí také pomáhá balíček vzkazů na každý měsíc, které ji vedou směrem k novému životu, které Gerry připravil těsně před tím než zemřel...

PS: Miluju tě pro mě nebyla žádná novinka. Už dříve jsem viděla filmové zpracování z roku 2007. To ale s knihou zas tolik společného nemá - základní dějovou linii a postavy. Nicméně to hlavní zůstává skryto právě ve stránkách knížky, takže pokud se chcete nechat dojmout, sáhněte právě po PS: Miluju tě.



Přesladké a přeromantické
Asi nebudu sama, když přiznám, že takovéhle "slaďárny" primárně nevyhledávám. Občas si ale snad každá žena či dívka potřebuje odpočinout, nebo se prostě potěšit romantickou knížkou. Na špatnou náladu tohle asi není správná volba, přeci jen je to dost smutné. Přesto se ale výborně hodí třeba do postele k čaji, když stůněte.
Děj je velice nerealistický, což ale ráda odpustím. Muži jako Gerry totiž buď neexistují, nebo už jsou dávno šťastně ženatí. Ale... Která z nás si občas nepřeje takto galantního a romantického partnera? Dokonalost možná odrazuje, ale nikoliv ve stránkách knih. Gerry je totiž mnohem kladnějším hrdinou než třeba všudypřítomný a obdivovaný pan Darcy.

Čtivé a dojemné
Osobně jsem asi dost necitlivá nátura, neboť jsem ještě nikdy v životě u knihy nebrečela, ale u PS: Miluju tě mi oči vlhly o sto šest. Když totiž fantasie pracuje a vy si představujete, že jste na světě najednou sami... Neubráníte se dojetí.
Kniha je naštěstí velmi čtivá a kromě dojemných momentů občas i pobaví. Nicméně na rozdíl od filmu není stylizovaná do stylu amerických komedií a většina scén je docela vkusná a ne tolik bláznivá.

Hlavní postavy nedůležité i důležitější
Překvapením je, že mi Holly k srdci za celou knihu tolik nepřirostla. Na můj vkus se příliš utápěla v sebelítosti, i když ten psychologický posun byl popsán dosti podařeně. Celkově mi bohužel přišlo, že se ona i její kamarádky občas chovaly dost neúměrně svému věku. Naštěstí to ale nebylo přehnané natolik, aby to zkazilo požitek z knihy.
Jo a taky bych nemusela v knize tolikrát číst o tom, kde se opily a jak špatně jim bylo...

PS: Miluju tě je výborná romantická záležitost, s nijak přehnaně přeslazeným happyendem, která prostě dojme snad každou ženu či dívku. Rozhodně doporučuji a připomínám: Nezapomeňte si papírové kapesníčky!

2 komentáře:

  1. Tuhle knížku jsem četla již dávno a zamilovala se do ní. Vyjímnečně se mi líbilo i její filmové zpracování, ale tam některé věci byly už moc, narozdíl od knížky ta byla prostě tak akorát. A s Holly s tebou úplně souhlasím. Asi si budu muset dát brzy re-reading :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Film jsem viděla a na jeho základě se mi do knížky vůbec nechtělo. Ale máš pravdu, na nemoc a chladný večer s hrnkem čaje... Asi to bude dobrá odpočinkovka.=)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!