pátek 29. března 2013

Kam dál, když světlo na konci tunelu chybí?

Stacey Kade - The Ghost and the Goth

Rok vydání: 2010
Počet stran: 304
Vazba knihy: Brožovaná
Nakladatelství: Hyperion Book CH

Existuje něco horšího než být mrtvá?
Alona Dare měla všechno. A najednou, vinou hloupého telefonátu a nedostatečné pozornosti, nemá nic. Být mrtvá je určitě otravné, natož se jako duch potulovat po areálu školy a sledovat, co o ní kdo říká. Alona neví, co má dělat. Kde je to bílé světlo?
Will Killian je totální looser a shodou okolností taky jediný, kdo Alonu (a další duchy) vidí. Něco za něco, a tak si musí tihle dva, kteří by se za normálních okolností nepotkali, pomoct. Se skřípajícími zuby. A hlavně pozor na šedé mračno, co se jim oběma usilovně snaží zničit život (a nebo smrt).

Hned na úvod musím říct, že tahle kniha má pro mě prostě strašně zvláštní fluidum, které mě přitahuje. Ale hodnotit budu objektivně. Obálka je objektivně příšerná a kýčovitá, subjektivně se mi strašně líbí právě proto. Kniha momentálně vychází pod názvem "Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem" u nakladatelství Fragment, ale já ji četla v originále, tudíž nemůžu hodnotit český překlad.



Jako v americkém filmu
Hned na úvod se ocitáme na pozemcích střední školy a jsme svědky Aloniny smrti. Veškeré popisy a styl mi naprosto jasně evokují americké komedie (a po celou dobu čtení jsem se neubránila dojmu, že by z toho byla taková báječná komedie). Je naprosto jasné, jak se vyvine vztah Willa a Alony. A naprosto mi to nevadilo, protože asi kniha přišla v ten pravý čas. Když byla ta správná doba na oddech. Na oddech se totiž The Ghost and the Goth výborně hodí. Ale asi na nic jiného.


Co se hlavních hrdinů týče, jejich vztah měl být na začátku pod bodem mrazu. Inu, nepřipadalo mi, že by překonávali až tak velké bariéry. Alona mě bavila hodně, i když mohla být ještě nafoukanější a rozmazlenější. Mám ráda tyhle většinou neoblíbené typy, protože jsou podle mého názoru dost tvárné a zábavné. Naproti tomu Will mi přišel trochu ufňukaný a suchý, což se naštěstí postupem knihy dalo snést.

Ach ten čas!
Jedna věc mi ovšem na celém příběhu neseděla. I když je knížka napsaná příjemným a svěžím stylem a já bych jí odpustila téměř vše, nedokážu prostě pochopit jistou věc. Jen pár dní od Aloniny smrti už se její kamarádka muchluje s jejím klukem a ani ostatní "kamarádi" nevypadají, že by Alonu postrádali. Možná je to v Americe jiné, ale když se předloni zabil jeden kluk z naší školy, bylo dost dlouho ticho, v podstatě celé září (umřel v srpnu). A ani teď by o něm nikdo nemluvil ve zlém, řekla bych...

Taky mě obtěžovalo, že se Will příjmením jmenuje Killian. William Killian zní sice fakt skvěle, navíc je tu ta přezdívka, Will Kill, ale v momentě, kdy Alona svého 'úhlavního' nepřítele oslovuje příjmením, zní to (právě díky podobě se jménem křestním) dost familiárně a kamarádsky. Je to sice detail, ale mě opravdu zamrzel.

Angličtina mě zprvu trochu zarazila, nejsem zvyklá na americký slang. Posléze jsem mu ale přišla na chuť a čtení si užívala. The Ghost and the Goth je výborná oddechovka, která ale nepřinese nic nového či převratného. Přesto si mě získala a já se už teď těším na další dva díly trilogie!

2 komentáře:

  1. Tak do toho bych asi nesla. Nejak tenhel typ romanu nemusim. Odradil by me uz jen samotny nazev :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takovýhle úlety občas ráda :D Miluju tu knížku :D

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!