sobota 30. března 2013

V zákulisí Listárny

Měla jsem to v plánu už déle, ale vždycky z toho nakonec sešlo. Vyjádřili jste se pozitivně na nápad představit vám svojí milovanou knihovnu. Tak se taky stane. A protože nejsem žádný troškař, knihovny mám rovnou dvě a představím vám je obě.

Moje první knihovna, ta lepší (na obrázku vlevo), je takticky umístěná vedle postele. Na prádelníku za hlavou mám knížky, co zrovna čtu (teď je to Dobrodružství Miguela Littína v Chile a Úvod do buddhismu) a taky Meditace na každý den, od Jeho Svatosti Dalai Lamy. Druhá knihovna je vedle psacího stolu, ale ta nesmí být moc plná, protože je na nosné zdi a z druhé strany už má knihovnu brácha.
Všechny knihy jsou vypisovány zleva, pochopitelně, přiložen je odkaz na recenzi, pokud se tu nachází. Fotky si zvětšete kliknutím, když budete chtít.



Tohle je první polička mojí lepší knihovny. Mám v ní pohádky, fantasy a dívčí románky. A krabičku s pár drobnostma, ale ta není na fotce vidět.
Hrochoslon | O dívce, která obeplula zem v lodi vlastní výroby | Francouzské pohádky | Domov pro marťany | Malý princ (komix) | Nekonečný příběh | Howlův putující zámek | Veverčák a mravenec | Tobogan | BZRK | Divergence | Okamžik co mění život | Kouzelný kalendář | The Ghost and the Goth | Espressologie | Čajovna u oranžové kočky | Metráček | Sněhová královna | Kameny osudu | Vílí křídla | Tance nág | Kill me, Kiss me 1 | Tos přehnal, miláčku... | Neobyčejná třída

Druhá polička je plná mých oblíbených/nových knih. Dost jich je od Kafky a taky z Odeonu. Na knížkách leží čtečka a zápisník.
Na cestě | Moje duchovní pouť životem | Sofiin svět | Piercing | Zabte ošklivé | Kdo chytá v žitě | Klec pro majáky | Deníky 1913 - 1923 | Proces | Povídky 1 (Proměna a jiné texty vydané za života) | Noční cirkus | Prokletí | Pravidla moštárny | 1Q84 | O čem mluvím, když mluvím o běhání | Norské dřevo | Dějiny filosofie jasně a stručně | Tisíce planoucích sluncí | Prosťáček Joše | John Lennon - můj bratr | Racek | Franz Kafka | Barevná sklizeň | Le procés | Blind Willow, Sleeping Woman | Nikdo to tu nepřežije | Le Petit Prince | Království za story | Kyselinovej test | Aforismy

Další z mých oblíbenců/nových knih. Tentokrát většinu poličky okupují knihy z Plusu. Knížky navrchu - (Dobrodružství Miguela Littína v Chile) | Pohřeb velké matky | Podzim patriarchy | Plukovníkovi nemá kdo psát | (Marcelo ve skutečném světě) - Miguela Littína mám na nočním stolku, neb ho čtu. A Marcela si zrovna půjčila babička. Jinak tam ještě leží můj elektrický křeček.
Laskavé bohyně | Růžový hotel | Bible osamělého člověka | Včelička | Pepíci | Svatá kniha vlkodlaka | Šťastný Jim | Florence a Giles | Peklo | Modré květy | Seventeen/Sexuální bytosti | Kniha ztracených věcí | Interview s upírem | Mrazivé ticho | Výhonek osmilisté růže | Tvá | PS: Miluju tě | Vanity Fair | Animal Farm | L'écume de jours | La plaisanterie | The Shadow of the Wind | Dharmoví tuláci

Následuje mezipolička, na níž mám vystavené různé blbůstky.

Méně podstatné/staré knihy. Některé z nich jsou trochu navíc, v případě nouze můžou být knihy z této poličky přesunuty do knihovny vyřazených knih, co máme v chodbě. Napravo leží Marcelo ve skutečném světě a BZRK, do soutěže, důkaz místo slibů ;)
Řecká mythologie | Skautskou stezkou | Základy junáctví | Pohádka máje | Divadlo Járy Cimrmana | Harmonický život s feng-šuej | Tragédie | Citadela | Na plechárně/Sladký čtvrtek | Vědecké poznání duše | Finsko | Your Chinese Horoscope 2010 | Jediný | Iluze

Předposlední polička patří básním, citátům, obalům na knihy, záložkám atp.
Tma na konci tunelu | Muminí moudra | Zázrak okamžiku | Máj/Kytice | Snář od A do Ž | Sonety | Soubor Puškinových básní v originále | Slova o naději | Vlkodlaci | Závěť



A konečně poslední police, patřící velkým knihám.
Staré pověsti české | Staré řecké báje a pověsti | Nové doplňky z provázků | Nejkrásnější doplňky z provázků | Beatles jejich vlastními slovy | Tvůrčí psaní | Tvůrčí psaní 2 | Fotografujeme digitálně





Tak a můžeme pokračovat u druhé knihovny, tady to bude rychlejší, jelikož je prázdnější a navíc nehodlám vypisovat všechny kusy v ní.


Úplně nahoře mám učebnice a slovníky. Co k tomu dodat, no. Momentálně tam mám učebnice a čítanky na češtinu, učebnice na kurz FCE a gramatiku od Murphyho, slovníky...





Následuje polička Harry Pottera a JKR. Tady mám taky prázdné místo na Prázdné místo, pokud se pro něj rozhodnu. Krom všech sedmi dílů v ČJ tu mám Deathly Hallows, Čaroknihu Harryho Pottera, PC hru Harry Potter a Tajemná komnata a dva díly české parodie o Harry Trottelovi (je mimochodem fakt trapná).



Tady mám románky od Lenky Lanczové, většinu jsem jich podědila, pár jich dostala k Vánocům. Ráda se k nim vracím, ale přestávají mě bavit, tak možná půjdou pryč, ještě uvidím.





Knížky půjčené od někoho, především od babičky.







Knížky půjčené z knihovny a dva "ležáci", co jsou moc velcí na to, aby stáli v některé polici - Beatles ...A byla hudba | Alenka v kraji divů a za zrcadlem







Tak a to je všechno. Ještě přikládám fotku toho, jak úžasnou duševní stravu si dopřeju po vydání tohohle článku.



16 komentářů:

  1. Pěkné. Mně se knížky povalujou tak různě po pokoji. Přemýšlím, jak to řešit. Problém je, že bydlím se spolubydlící a nábytek tady není můj. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani třeba police? To je mrzuté, to chápu, ale třeba přijde nějaká spásná myšlenka :))

      Vymazat
  2. Prázdné místo na Prázdné místo :D :D
    Jinak moc pěkná sbírka, spoustu neobvyklých knížek :)
    A jinak doufám, že budeš trošku švindlovat při losování a BZRK čeká na mě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soutěž o BZRK vypukne už brzo, a že jsi to ty, budu se při losování fakt snažit :D

      Vymazat
  3. Už jsem ti říkala, jak moc ti závidím ten krásnej pokoj, a ty úžasný knihovny? Jestli ne, tak ti to říkám teď :D
    Každopádně, máš moc pěknou a takovou zajímavě různorodou sbírku... A je osvěžující, nevídat pořád ty stejné knihy :) Našla jsem spoustu titulů, co bych si od tebe s chutí půjčila, škoda, že nebydlíš blíž... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, nevím? :D Děkuju, dřív to tu vypadalo hůř, jsem po rekonstrukci a navíc jsem si začla uklízet :D
      Díky, na jednu stranu jsem fakt ráda, že jsem blogosférový mimoň :D A jaký tituly, jaký??

      Vymazat
  4. Moc zajímavá sbírka, vypadá to, že máme i podobný vkus, rozhodně jsi mě několika kousky inspirovala, takže díky! :D Jak psali i nade mnou, líbí se mi i tvůj pokoj, příjemné ladění barev. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě inspirovala :) Barevné ladění upřímně řečeno ani nebyl můj nápad, spíš mámy, akorát mám teď prostě všechno zelený :D ale líbí se mi to :)
      Díky!

      Vymazat
  5. Super článek! Nic takového jsem nikde jinde neviděla. (možná je to tím, že mnoho knižních blogů nenavštěvuji :D) KOukám, že máš taky slabost pro HP. U mě má taky extra poličku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povím ti tajemství - je to teď skoro na každým knižním blogu, ale pšt :D Harry má polici sám pro sebe asi taky proto, že už je dost "jetej" a hlavně jo... Ty knížky prostě patří k sobě! :D

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!