sobota 1. června 2013

Jak to bylo - Květen 2013


Květen, topím jak kretén. Věta, která momentálně koluje napříč sociálními sítěmi naprosto vystihuje stav za okny. Můj květen byl hodně zvláštní. Náročný, protože maturita, ale zároveň skvělý a plný rekordů. Pojďme se tedy podívat, jak to bylo.



Nové knihy
Nejprve se podívejme na knihy, které mi přibyly v knihovně. Tohle je také první z rekordů tohoto měsíce. Už hodně dlouho se mi během jednoho měsíce neobjevilo v knihovně tolik nových knih! Celkem jedenáct! Rozdělím je tedy do kategorií.

Koupila jsem si čtyři kousky.
Výhonek jsem koupila na veletrhu, především pro mamku a babičku (oběma se knížka moc líbila a na mém recenzním výtisku jim bůhví proč vadilo, že je špatně natisklý).
Myši jsou také úlovkem z veletrhu, z výprodeje u Joty. Chtěla jsem pevnou vazbu, ale měli už jen tyhle měkké. Nakonec se mi líbí.
Pianista je kauf za stovku od Books and smile.
A Sedm let v Tibetu je zase z výprodeje filmové edice Academie, 'bolestné' za neúspěšné přijímačky.

Dostala jsem také čtyři knížky.
Plyš byl zadarmo u stánku Knihcentra. Dojmy z knížky popíšu v recenzi, která se zde objeví již brzy.
Přímo do srdce, Prožila jsem něco neuvěřitelného a Lola a kluk od vedle jsou knížky, které jsem dostala na veletrhu od redaktorů CooBoo, se kterými jsme měly sraz.
Bylo to skvělé a za knížky ještě jednou moc děkuju!
Přečtené je mám všechny, jen druhou ze tří knížek jsem nerecenzovala a recenzovat nebudu. Důvod jsem psala na goodreads, nejsem prostě vůbec cílovka.

V květnu se na mě taky trochu usmálo štěstí. Vyhrála jsem, hned dvakrát. A v obou případech u laurdes.
Hra o trůny je výhra z Měsíce Písně ledu a ohně. Ještě jsem k tomu dostala brožurku ze seriálu a placku I ♥ Sansa. I když jsem knížku četla, vybrala jsem si ji, protože je to trochu důvod pro pořízení zbytku série (navíc se to dá číst i opakovaně, že!).
Krotitelku dráčků mi překvapivě laurdes předala na veletrhu. Dala jsem ji bráchovi, opět nejsem cílovka.
P.S. Koukám, že jsem nějak nezvládla ostření!

A nakonec Spodek. Recenzní výtisk od nakladatelství Plus. Knížka, na kterou jsem se hrozně moc těšila, ale musela jsem si počkat po maturitě.
Přišla mi včera, na poslední květnovou chvíli. Pošta na trase Praha - Beroun opět nezklamala!
Je to knížka krásná, malá, žlutá... A já žlutou prostě můžu, je to moje nejoblíbenější barva.
Už jsem se začetla a je to tedy jízda. Ta knížka se prostě žije :-) Těšte se na recenzi! Bude snad brzy, momentálně mám totiž v záloze dvě rozepsané, začínám se trochu dostávat do skluzu vinou učení na přijímačky.


Přečtené knihy
K tomu se vztahuje další květnový rekord. Nemůžu tomu pořád uvěřit, ale díky povinné četbě na přijímačky a pomaturitním dohánění restů se mi číslo přečtených knih vyšplhalo na neuvěřitelných 26!!! Z toho je tedy 16 na přijímačky - hlavně dramata a potom tři odborné knížky. Dalších deset jsem zvládla po maturitě, jsou to oddechové knížky. Po dlouhé době jsem u knížky ležela i během dne, třeba dvě až tři hodiny v kuse. Normálně totiž čtu prakticky jen před spaním nebo v MHD.
V červnu mě čekají přijímačky. Ale myslím, že během toho zvládnu číst dost. Pak nastane dvoutýdenní útlum, prázdniny mám ve finále vždycky slabší. Uvidíme, ale rozhodně se chystám na zbytek nepřečtených knih, které mám doma!

Svět knihy
O veletrhu si pár řádků neodpustím. Samostatný článek jsem odpískala, protože vinou maturity by přišel s křížkem po funuse. Předmaturitní doping mimochodem vyšel skvěle, ve čtvrtek jsem to dala a dokonce na vyznamenání (a čistý skóre).
Svět knihy byl parádní, skvělý, nejlepší! Poznala jsem spoustu skvělých lidí. A sraz s redaktory CooBoo byl taky parádní. Jestli má CooBoo v něčem prvenství, tak je to bezesporu přístup ke čtenářům/fanouškům/bloggerům! Všechna čest.

Jak to bylo na blogu?
Tenhle odstavec určitě není a nebude pravidelný, i když se objevuje už třetí měsíc v řadě. Chci vám prostě poděkovat, že jste návštěvnost zas o kousek vytáhli, přestože v květnu Listárna ležela spíš ladem. Jsem ráda, že jste na mě nezanevřeli a teď vás budu ládovat jedním článek za druhým!
Jo a abych nezapomněla, pomalu chystám drobné kosmetické úpravy, možná menší, možná větší. Uvidíme, jak to půjde!

9 komentářů:

  1. Spodka jsem si akorát včera chtěla koupit, ale nestihla bych tramvaj, takže jsem ho musela zase pěkně uklidit do regálu, kde si na mě musí do neděle počkat :-) Jsem na něj hoooodně zvědavá! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem skoro v půlce a můžu ti potvrdit, že je na co se těšit! Snad se ti taky bude líbit :-)

      Vymazat
  2. O knížce Spodek jsem se dozvěděla nedavno, a docela mně láká :) Těším se na tvou recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, snad se bude recenze líbit :-)

      Vymazat
  3. Já se taky těším na recenzi Spodka. :-) Ráda bych si ho přečetla, ale mám teď zkoušky a haldu nedočtených knih na nočním stolku. Možná tedy o prázdninách...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že vás tedy nezklamu! Už jsem dočetla a jo, jo, jo, určitě si ho přečti, hned jak budeš mít čas!

      Vymazat
  4. Wow!!!26 knih...gratuluji k tak úctyhodnému číslu :) Knižní radost mi v květnu udělala předevbším školní knihovna, která se zbavovala titulů, které má víckrát (případně titulů, které jsou už vážně v havarijním stavu). Odnesla jsem si několik knih od Čapka a od Huga :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to se počítá :-) To je prima, takhle adoptovat 'nechtěné' knihy :-)

      Vymazat
  5. EMAIL: Vendy.vlk@seznam.cz
    a v knihovně můžeš mít tak 238 knih

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!