středa 26. června 2013

Pětistovka je jen číslo

Nejsem úplně projektový tip, ale tohle se mi líbí, navíc se po mně nevyžadují žádné speciální články. Jde o to, že se laurdes rozhodla motivovat čtenáře ke čtení bichlí (respektive knížek nad 500 stran). Já jsem se rozhodla zapojit hlavně proto, že mám pár tlusťochů na svém 'to-read listu', takže to pro mě bude trošku nakopnutí, abych se do nich vážně pustila.
Jo, abych nezapomněla - laurdes má u příslušného článku bannery, které můžou sloužit buď jako mety a nebo jako označení toho, co jsem už přečetla. Rozhodla jsem se, že pod recenzí na příslušnou knihu se objeví takovýhle banner, aby označil, kolikátá letošní letní bichle to je.


A teď ještě orientační seznam toho, co mám v plánu číst a má to nad 500 stran:
  • Jonathan Littell - Laskavé bohyně (868 stran)
  • Victor Hugo - Ubožáci 1 (410 stran)
  • Victor Hugo - Ubožáci 2 (314 stran)
  • Stieg Larsson - Muži, kteří nenávidí ženy (536 stran)
  • Stieg Larsson - Dívka, která si hrála s ohněm (603 stran)
  • Stieg Larsson - Dívka, která kopla do vosího hnízda (684 stran)
  • John Irving - Modlitba za Owena Meanyho (622 stran)
  • John Irving - Dokud tě nenajdu (880 stran)
  • Ladislav Fuks - Vévodkyně a kuchařka (750 stran)
  • Fjodor Michajlovič Dostojevskij - Idiot (551 stran)
  • Günter Grass - Plechový bubínek (632 stran)
  • Jarmila Loukotková - Navzdory básník zpívá (604 stran)
  • J. K. Rowling - The Casual Vacancy (503 stran)
A teď pár poznámek pod čarou, kdyby měl někdo nějakou chytrou otázku...
NE, nehodlám tohle všechno za prázdniny přečíst (už jen proto, že krom bichlí mám v plánu i normální knížky, navíc třeba tu Loukotkovou už jsem jednou četla).
Počty stránek jsou orientační, většinu z knížek mám ve čtečce.
Ubožáci jsou totéž co Bídníci, jen má babička prostě vydání s tímto překladem. A mám je tu, byť každý díl má méně než 500 stran, protože je beru jako celek a stejně tak je budu i recenzovat.
NE, nebudu číst popořadě, budu si číst, jak se mi bude chtít.

Tak jo... Asi takhle teda.

Follow my blog with Bloglovin

12 komentářů:

  1. Milénium si přečti! :D Je to super, až mě to překvapilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, no :-D Možná na dovolený, i když na tý spíš plánuju Charlieho a Hvězdy nám nepřály (obojí v aj) :-)

      Vymazat
  2. Idiot je nejlepší knížka, jakou jsem kdy četla, absolutárně doporučuju :) Kníže Myškin byl jedna z mých prvních lásek! :D Taky Modlitba za Owena je skvělá, vlastně cokoli, co napíše Irving, je naprosto perfěktní :) A Bídníci! Bídníci jsou další srdcovka!

    Tohle je naprosto parádní seznam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Idiot mi byl doporučen jako první setkání s Dostojevským, tak se těším :-) No a Modlitba je asi nejvychvalovanější knížka od Irvinga (krom Garpa a Moštárny), tak na tu se hodně těším :-)

      Tak děkuju :-)

      Vymazat
    2. S tím docela souhlasím :) Kromě Idiota jsem četla Zločin a trest, Běsi i Bratry Karamazovy...ale zůstal nepřekonán :) A připomnělas mi, že jsem si chtěla o prázdninách přečíst tu Moštárnu, úplně bych na ni zapomněla!

      Vymazat
  3. Jsem zvědavá, jak se ti Milénium bude líbit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, čekám čtivou oddechovou detektivku :-) I když už mě pár severských detektivek zklamalo, tak pro jistotu nečekám moc :-D

      Vymazat
  4. Pár knih z toho jsem četla, moji nejoblíbenější jsou ale asi Bídníci (/Ubožáci..nějak si na tenhle překlad ale nemůžu zvyknout, i když je možná přesnější). Moje vydání Bídníků má každé 700 stran, takže dohromady to byla asi nejdelší knížka, kterou jsem kdy přečetla, a ze začátku mě ta délka celkem děsila, ale nakonec jsem to zvládla, a vážně mě Bídníci bavili. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím no, trochu mě zklamalo, že má babička právě tenhle překlad, Bídnicí zní vznešeněji :-) Ale třeba se mi bude líbit. Je to ale zvláštní, že některá vydání mají dvojnásobek stran :-D

      Vymazat
  5. Tak tu noviknku od Rowlingové mám také v to-read listu, už na mě netropělivě čeká na poličce :) Celkově se mi nápad pětistovky líbí, ovšem v dohledné době má na to-read listu samé slabší knížky. Nicméně, jak jsem psala, nápad se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám v originále ve čtečce už skoro rok, tak snad se na ni konečně dostane :-D Tak kdybys náhodou narazila aspoň na jednoho tlusťocha, určitě se zapoj, laurdes bude mít radost :-))

      Vymazat
  6. Haha, jo, Casual Vacancy mám v knihovničce už od vánoc.=) Jsem totiž líná číst v angličtině, jinak se na to moc těším.=) Všechno to zní skvěle! Jednou se z tebe zblázním, jak mi bude nabíhat seznam toho, co si chci přečíst.;)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!