neděle 11. srpna 2013

Pětistovka je jen číslo - můj čtecí progres


Vím, že jsem psala, že budu psát na pětistovkové knížky recenze a že bannery budu přidávat pod ně. Jenže stav se změnil a vzhledem k tomu, že jsem na dovolené přečetla deset knížek, nechce se mi psát na každou zvlášť recenzi. Proto budu přečtené pětistovkové knížky psát sem a pokud na ně bude i recenze, připojím odkaz na ni.


1. Stieg Larsson - Muži, kteří nenávidí ženy | 536 stran | moje hodnocení: 3/5
Velmi známý a velmi honorovaný první díl trilogie Milénium vypráví o kauze "Harriet Vangerová", která odkryje nakonec daleko víc, než by čtenář čekal. Investigativní novinář Mikael Blomkvist je pověřen vypátrat, co se stalo před čtyřiceti lety, když beze stopy zmizela mladá dívka Harriet. Na pomoc mu přichází extravagantní a údajně i psychicky labilní soukromá vyšetřovatelka Lisbeth Salanderová.
Já jsem vážně vážně vážně moc chtěla dát knížce 4/5, protože po nezáživném začátku to nabralo na obrátkách a bylo to čtivé, zajímavé a hodně napínavé. Bohužel mě dost zklamala prvoplánovitost řešení, kdy jsem část odhadla už během začátku. Mikael Blomkvist mě chvílemi iritovat a chvílemi mi byl tak nějak fuk. Lisbeth je čtenářsky atraktivní a neotřelá postava, možná trochu moc vyumělkovaně zajímavá, ale přesto.


2. Stieg Larsson - Dívka, která si hrála s ohněm | 603 stran | moje hodnocení: 3/5
Druhý díl slavné trilogie! Tentokrát se podíváme do minulosti Lisbeth, do doby, kdy se stalo Všechno To Zlé, a také budeme hledat vraha mladého páru, který chystal šokující odhalení o nelegální prostituci. A jak s tím vším souvisí Zala? Kdo to vůbec je, ten majitel jména či přezdívky vzbuzující strach?
Druhý díl mě tematicky tolik neoslovil, avšak četl se mi možná ještě lépe než díl první. Ostatně soudím, že novinářské prostředí byla trefa do černého a právě to je největší devízou knihy. Některé části mě bavily více, některé méně, ale celkově to byl menší napínák než předchozí díl. Tentokrát průměrně hodnocení naprosto jasně, nijak na hraně jako první část.


3. Stieg Larsson - Dívka, která kopla do vosího hnízda | 684 stran | moje hodnocení: 2/5
Smyčka se uzavírá a raněná Lisbeth je teď klíčovým svědkem v kauze Zalaščenko. Odhalujeme další překvapivá tajemství celého případu.
Tak jo, poslední díl. Nejdelší část celé trilogie. Ale navazuje přímo na předchozí díl. Jestli že mě ten tematicky nezaujal, tak tento mě přímo znechutil, až jsem chtěla čtení odložit na nikdy. Jenže během tolika stránek k postavám chtě nechtě přilnete, takže jsem trilogii se sebezapřením dočetla. Nejvíc mě bavil soudní proces a vedlejší linka Eriky Bergerové, Mikaelovy milenky, která čelila atakům anonyma. Nejvíc mě znechutil osobní život Mikaela (hlavně na konci). Tentokrát prostě 2 z 5 jako vyšité. Jinak bych to asi ocenila více, ale mě prostě téma neoslovilo a nebavilo...


1 komentář:

  1. První mě bavila, ale nijak odvázaná jsem z toho nebyla, druhá se mi líbila hrozně moc, asi díky té matematice :-D a třetí jsem byla ráda, že jsem ji dočetla (vlastně jsem trochu přeskakovala).

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!