pátek 1. listopadu 2013

Jak to bylo - Říjen 2013


Ba jo, žiju, fakt! I když to tak teď moc nevypadá. A dokonce čtu i jiné věci, než statě o literární teorii/historii (nehodící se škrtněte dle uvážení) a výklady o morfematice a slovotvorbě. Mimochodem, víte, že nás na bohemistice asi učí kouzlit? Jinak si totiž takový frajeřinky jako "ustrnutí deklinačního paradigmentu" neumím vysvětlit! A derivuju slova, je to fakt drsňácký!
...No, to jen tak ve zkratce, že mi (tak trochu) šibe už po měsíci školy. Páni, už měsíc, utíká to strašně rychle a jak poznamenal doktor Jirsa, už jsme skoro v polovině semestru. Fuj.
Ale baví mě to, to zas jó! I když jsou samozřejmě chvíle (například když píšeme na jazykovém semináři diktát a já tam mám asi milion chyb), kdy si nadávám, že jsem se nešla tvářit důležitě na nějakou sranda VŠ (radši nebudu jmenovat).

Říjen byl jinak docela fajn měsíc. "Oslavila" jsem dvacáté narozeniny, poznala spoustu moc fajn nových lidí, viděla se se starými známými bloggerskými výrostky (tímto zdravím celé osazenstvo Kyberšikany!) a napsala jsem první recenzi pro Neoluxor, jupí!

Nové knihy
Pamatujete, jak jsem říkala, že si do konce roku nebudu kupovat a pořizovat nové knížky? Hahaha, tak ten byl dobrej, protože za říjen se počet knih v mojí knihovně zvýšil o rovných 12 kusů (plus diář na další rok a literární časopis, protože budu moudrá, žejo). Opět ve zkratce:

Koupené:
Příruční mluvnice češtiny
Pravidla českého pravopisu
Slovník spisovné češtiny
Terry Ealgleton - Úvod do literární teorie
Vladislav Vančura - Markéta Lazarová
Patrick Süskind - Parfém: Příběh vraha
Jiří Orten - Ohnice
Haruki Murakami - Na jih od hranic, na západ od slunce
nemravně drahej diář Moleskine s Malým princem
časopis Host

Ke koupeným asi takhle - většinou byla pohonem škola, část výdajů mi pokryly peníze, které jsem dostala od babičky a dědy k narozeninám a na ty jazykové příručky mi přidali naši. Murakamiho jsem nalezla ve slevách Luxoru, takže to bylo tak jakože pro doplnění sbírky. Jo a Parfém a Markéta jsou jen dalším tristním dokladem o tom, že bych neměla navštěvovat knihkupectví Academia.

Dostala jsem:
Tahereh Mafi - Jsem roztříštěná
Markus Zusak - Zlodějka knih

Roztříštěnou jsem dostala od bráchy k narozeninám, Zlodějku knih mi bůhví proč poslal Martinus.cz a předvčírem dorazila, škoda, že jsem ji mezi tím přečetla, chichi.

K recenzi:
M. L. Stedmanová - Světlo mezi oceány
Francis S. Fitzgerald - Velký Gatsby

Světlo mezi oceány, ač od Plusu, nebylo pro tenhle blog, ale pro Neoluxor a recenzi najdete tady. Velkého Gatsbyho jsem si vyžádala teprve před týdnem a včera jsem ho dočetla, recenzi snad spatlám přes víkend.

Přečtené knihy:
Na začátku měsíce to vypadalo vážně hodně bídně, ale pak jsem si vytvořila jakýsi systém čtení neškolní četby (aneb cesta na Hostivař a zpátky je vděčná časová bublina tak akorát na čtení), takže nakonec je počet mých přečtených knih za říjen 10, což vůbec není špatné. Taky jsem dokončila 'challenge' na GR (a překročila), pominu-li, že ve svém wordovském seznamu jsem ji překročila už asi před třiceti knihami.

A jak to bude dál?
Pravděpodobně obdobně jako teď. Nakonec by se čas i našel, ale když mám výjimečně volné odpoledne, skutečně nemám chuť mořit se s recenzemi, tak se jim snažím vyhradit čas o víkendu. Navíc to vypadá, že konečně začnu mít i nějaký sociální život, takže v týdnu určitě ne a o víkendu uvidíme. Ale hodně se těším na Sundej mi měsíc z albatrosácké produkce a taky na třetí díl Murakamiho eposu 1Q84, který třeba (snad) dostanu ke svátku (a když ne, tak Vánoce to jistí).

Čtěte a mějte rádi lentilky, svět bude hned veselejší!

4 komentáře:

  1. Úplně se v tom Tvém článku vidím. :D Gratuluji Ti k překročení druhé desítky let. To už mám za sebou. :D A Host si kupuješ ze své vlastní iniciativy, nebo vám to "doporučili" ve škole, jako nám? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na semináři ze Základů literární historie nám bylo představeno spoustu časopisů s tím, že Host je poslední ryze literární časopis, obsahově mě zaujal, tak jsem si ho na zkoušku koupila :) A asi v tom zůstanu, je to fakt dobrý čtení!

      Vymazat
  2. Chvíli jsem si říkal kolegyně z literární akademie, první 4 knížky bych měl mít také, ale bohemistika také dobré....

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!