středa 1. ledna 2014

Jak to bylo - Prosinec 2013


Konec prosince a zároveň i konec roku. Času mám čím dál méně, občas jsem ve stresu, škola mi začíná skoro padat na hlavu, zkouškové je za dveřmi. Zároveň jsou za mnou ale i příjemné chvíle. Jsem vánoční nadšenec, takže jsem si celý prosinec užívala předvánoční atmosféry, která zahrnovala Lásku nebeskou, malinkou procházku po trzích v Praze i v Berouně, kinové Ledové království s bráchou, tradiční předvánoční koncert Vánoce s Choreou, pečení vánočky, úklid... A samozřejmě Vánoce. Svátky jsem strávila skoro celé v křesle u pohádek, až mě z toho bolela kolena. S koncem měsíce přichází tradiční sumarizace a s koncem roku také troška bilancování a nastínění plánů do budoucna.


Nové knihy
Prosinec byl úrodný, co se přírůstků v knihovně týče. Tak trochu jsem to tušila... A tohle je tedy moje prosincová kupa:

Koupila jsem si:
Ze studijních důvodů jsem vyplázla neuvěřitelné peníze za Slovník novější literární teorie (glosář pojmů). Bichlička je to krásná a užitečná, takže to naštěstí nepovažuji za promrhanou investici.
Zároveň jsem si v prosinci koupila listopadový Host, ale ještě jsem ho nestihla přečíst. Nicméně těším se na něj, tématem čísla je Umberto Eco!

K recenzi:
Zhasínáme v říši divů je jedna z novinek plusácké produkce, na kterou jsem se těšila. Když jsem ji dostala nabídnutou k recenzi pro Neoluxor, i přes nedostatek času jsem neváhala.

Dostala jsem:
V zásadě jen vánoční dárky, že :-)
Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce je první kniha Roberta Fulghuma, která vyšla. Tohle je ale krásné vydání k 25. výroční knihy, je rozšířené a já si ráda připomenu svoje první pocity, když jsem to četla kdysi kdysi. Tuhle knížku jsem vůbec nečekala, dostala jsem ji od přítele.
Jsem zlomená je pokračováním knihy Jsem roztříštěná a stejně jako díl první jsem ji dostala od brášky. A spolu s ní i záložku s koťátkem.
Další záložku, tentokrát kovovou s váhou, jsem dostala od nejlepší kamarádky.
Od Knižíška Suzanne jsem obdržela Sputnik, má láska, z čehož mám ohromnou radost, ani jsem moc nedoufala, že by mi Knižíšek opravdu mohl přinést nějakého Murakamiho :-)
Zbytek knížek, tedy Zvláštní smutek citronového koláče, V šedých tónech, Sestra, Úvod do studia jazyka a Česká literatura od počátku k dnešku jsou dárky od rodičů, všechny očekávané, protože jsem si o všechny psala :-)

Přečtené knihy
V prosinci se mi tohle číslo dostalo opět do příjemného skoroprůměru - 7 přečtených knih rozhodně není špatné. I když ve finále jsem se opět trochu zasekla a teď spíš než rozečteného Sputnika čtu studie ke zkouškám. Holt mi to klepe na dveře, no!

Menší knižní bilance
Za rok 2013 jsem přečetla rovných 146 knih. Výzvu na Goodreads jsem překonala o jednu knihu (116), ale ve skutečnosti o 31 kusů.
Z přečtených knih v letošním roce byl jednoznačně nejlepší Spodek a já jsem moc ráda, že právě on. Tak nějak jsem to tušila, už když jsem ho v červnu četla. Do paměti se mi ale zaryly i jiné kousky, namátkově: O dívce, která se propadla pod Čarozem do víru Bujaření, Zvláštní smutek citronového koláče, Sundej mi měsíc, V šedých tónech, Ohnice, The Perks of Being a Wallflower, Petrolejové lampy, Herecký paradox, Šest procházek literárními lesy, Richard III., Jestli zůstanu, Velká závěť, Tanec s draky.
Knihovna se mi rozšířila o celkem 76 knih, pokud dobře počítám, což mi přijde naprosto příšerné a mým předsevzetím do dalšího roku je kupovat více e-knih než papírových knih a vůbec si pořizovat méně nových miláčků, jinak se s nimi totiž za chvíli nevejdu do pokoje.

Jak to bylo, je a bude
Vždycky doufám, že další rok bude lepší než ten předchozí. Po půlnoci jsem nad tím přemýšlela a dospěla jsem k názoru, že rok 2013 se mi veskrze povedl - většinu roku jsem byla sama, takže jsem se nestresovala žádnými hádkami ani ničím podobným, bylo mi dobře. Odmaturovala jsem na samé jedničky, udělala jsem přijímačky na vysokou a hlavně mě to tam teď baví. Na podzim jsem si našla přítele (nebo možná spíš on mě). Našla jsem si nové známé, z kterých snad budou kamarádi. Našla jsem i lidi, o kterých už teď můžu říct, že jsou přáteli.
Na blogu jsem navázala spolupráci s nakladatelstvím Odeon a začala jsem psát pro Neoluxor (zatím tam mám jednu recenzi a druhou připravuji). Zúčastnila jsem se Světa knihy a našla si nové přátele v blogosvětě (tímto zdravím zejména svojí milovanou Kyberšikanu!).
Moc jsem nepila, cigaretu jsem neměla ani jednu, dokonce jsem měla i nějaký pohyb.
Až na ty věci, o které jsem přišla v září, se mi vážně dařilo. A taky jsem měla většinu roku dobrou náladu.

Teď si jen přeju, aby to v roce 2014 bylo JEŠTĚ lepší. A snad i bude. Přeju vám, aby se vám taky dařilo víc než nejvíc :-)

2 komentáře:

  1. Jak koukám, Knižníšek se Ti opravdu povedl! Na příští rok si musím našetřit o nějaké tři stovky víc, abych se do něj mohla rovněž zapojit.
    Jinak Ti držím palce, aby se Ti zkoušky povedly a rok 2014 byl opravdu ještě lepší, než ten předchozí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. 146 je krásné číslo. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!