sobota 1. února 2014

Jak to bylo - Leden 2014


Tak a je to tady, skončil první měsíc nového roku. Jaký byl? Hektický. Moje první zkouškové... A ještě není za mnou. Držte mi všechny palce, budu dělat druhý pokus údajně nejtěžší zkoušky v prváku. A mám nervy v kýblu, učím se a... Přesto stíhám číst, po večerech a tak.
Na začátku leden vypadal opravdu děsně, nic se mi nedařilo. Postupně se ale všechno začalo zlepšovat a já jsem teď chytila novou energii a impuls, mám plány, těším se!  Ale teď už k podstatě tohoto článku. Jak to bylo?


Nové knihy
Tenhle měsíc byl na nové knihy poměrně štědrý. Na příští měsíc si dávám zákaz nákupů knížek (kromě jedné naplánované)! 

Dostala jsem:
Gregory Hughes - Léto mrtvých | dostala jsem za účast na divergentní poradě
Haruki Murakami - Kafka na pobřeží | ještě dárek k Vánocům, od Freckles
Vůdcovská zkouška | kniha-nekniha, koupil mi ji táta, potřebuju ji, abych mohla složit tuhle zkoušku a mít tak papír na to, že mohu vést skautský oddíl
+ ještě jsem dostala dokonalý knihomolský hrneček s Malým princem k Vánocům od Kath, ale zapomněla jsem ho vyfotit

Koupila jsem si:
William Saroyan - Tracyho tygr | bolestné za neúspěšnou zkoušku a prostě jsem si chtěla udělat radost
Vladislav Vančura - Hrdelní pře anebo Přísloví | antikvariátový kousek za dvacku, Vančuru prostě můžu
Ladislav Fuks - Nebožtíci na bále | stejně jako u předchozí knihy, ovšem tenhle antik mi prostě nosí smůlu, musím si najít jiný
Slovník cizích slov | nový slovník cizích slov jsem potřebovala jako sůl

O žádný recenzní výtisk jsem si z časových důvodů nepsala, ale na únor plánuji hned tři a už se na ně moc těším. Do mailu jsem nicméně obdržela ARC Archivu.

Přečtené knihy
Nakonec se tenhle měsíc číslo vyšplhalo na 7, což je slušný start. Jedna kniha byla studijní materiál do školy, jinak jsem četla spíše kratší kousky. Tenhle měsíc plánuji pořádně začít s teoretickou literaturou a hlavně se současnou českou, těším se! Poslední dobou mám na ni totiž chuť mnohem víc než na světovku, i co se klasiky týče.

Novinky na blogu, v životě a tak různě
Hodně mě těší, že ač návštěvnost blogu díky klesající aktivitě upadala, nakonec mi to za leden nepřišlo tak hrozné. Opět se blížím ke dvěma tisícům návštěvníků za měsíc a to mi dělá velkou radost. Na nadcházející dny, týdny, měsíce mám v záloze několik námětů na články a jeden chystáme s Freckles dohromady. Kromě několika recenzí (zatím jich je v plánu 5, ale kdo ví?) chystám další článek o tom, jak to jde na VŠ, dále nějaké příspěvky do rubriky "Proč je mám ráda", ta už dlouho leží ladem. A také chceme s kamarádkou otestovat projekt Kupbook, tak bych vás o tom ráda také zpravila.

Jak už jsem psala v úvodu, chytla jsem teď novou energii do života, takže bych ráda žila kulturněji (už se na tom pracuje, čím dál častěji chodím do kina, v plánu mám i nejen literární kavárny a divadla, chystám se na dva plesy). Doufám, že se to pozitivně odrazí i tady na blogu, jak vidíte, nápadů je hodně, teď už je jen zrealizovat. A to je kámen úrazu, proto bych nerada slibovala. Držme si ale palce :-)

Mějte se krásně!

6 komentářů:

  1. Na léto mrtvých a Archiv se moc těším. Těším se na článek s Freckles. =)

    OdpovědětVymazat
  2. Nové přírůstky jsou fajnové, a docela rozumím i tvým plánům ohledně kulturnosti. Leden jsem měla taky takový volnější, četla jsem spíš takové bezmyšlenkovité knížky na uvolnění, ale měla bych začít číst i svůj druhý seznam - mám dva, jeden s fantasy a druhý s klasikou - Tak budu držet palce nejen v plnění těchto cílů, ale i při zkoušce ;) A těším se na články. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou moc pěkné přírůstky, třeba Kafku bych si dala říct. Zajímalo by mě, co se dělá na vůdcovské zkoušce? :-) Tracyho tygr se dřív hrál v Rubínu na Malostranském, zdalipak se ještě dnes někde hraje? :-)
    Držím ti palce, jestli tě ještě čeká nějaká zkouška.

    Giveaway u mne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na vůdcovské zkoušce musím splnit dílčí předměty, jako ve škole. Hlavně právo, myšlenkové základy skautingu plus historie a hospodaření :)
      Tracyho tygra bych na prknech, co znamenají svět, viděla ráda, takže jsem po tvém komentáři začala hledat a našla jsem Zlín, škoda :(

      Vymazat
  4. Tak good luck so skúškou, všetky tie pripravované články znejú super, som na ne zvedavá.:) Archiv znie fajn, inak prírastky popravde veľmi nepoznám, ale hlavne, že ti urobili radosť.:)

    OdpovědětVymazat
  5. Drží určitě palce. Jak projektům, tak hlavně zkoušce! :) Nové přírůstky vypadají dobře, mám mezi nimi i pár favoritů. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!