pátek 7. února 2014

Kupbook! - káva a knihy na jednom místě

Sbírám tipy na dobré kavárny, ideálně literární, abych tam taky sem tam mohla zavítat sama a nepřipadala si divně (s knížkou v ruce je všude líp). Když jsem tedy náhodou narazila na článek o projektu Kupbook!, zajásala jsem. Že nevíte, co to Kupbook! je?


Kupbook! je čerstvý projekt tří studentů, vznikl v rámci Centra seniorů Elpida. Právě od starších byly vybrány knihy, ty se umístily do stylových dřevěných boxů a minulý týden se zabydlely v deseti kavárnách. 
Kupbook! box funguje jako takový malý přenosný antikvariát - pokud máte štěstí, narazíte na skvost, pokud ne, nic si nevyberete. Pakliže spadáte do prvního případu, do vestavěné kasičky u boxu vhoďte dvacetikorunu a knížku si odneste domů. Peníze pak putují právě Elpidě.
To zní dobře, ne?

Na vlastní kůži jsem projekt ozkoušela v kavárně Cheecup, kde kromě výborného latté s perfektně našlehanou pěnou podávají také naprosto boží domácí cheesecaky a cupcaky (z tohoto hlediska doporučuji všemi deseti). 
S boxem jsem měla štěstí - a mimochodem, vypadá fakt skvěle - jelikož jsem kápla na Na větrné hůrce. Zbylý výběr pro mé oči nic moc, ale chci omrknout i další 'stanoviště', články o projektu slibují i odborné knihy a další poklady. Nevím, na základě jakého klíče se knihy rozmisťují, ale přišlo mi, že zde bylo příliš prostoru věnováno Odeonu, což není nic špatného, jasně, jen to tvořilo malou rozmanitost. I na pohled. Boxíky jsou jinak ale super, u otvoru na mince jsou vtipné nápisy a nahoře si můžete vzít i informační leták, graficky fakt pěkně zpracovaný.

A kam vyrazit, chcete-li si dát dobrou kávu a omrknout boxy?

  • Café Neustadt, Novoměstská radnice, Praha 2
  • TriCafé, Anenská 3, Praha 1
  • Kavárna Snů, Ke Karlovu 12, Praha 2
  • Čítárna Unijazzu,Jindřišská 5, Praha 1
  • Café Montmartre, Řetězová 7, Praha 1
  • Indigo Concept Space, Opatovická 3, Praha 2
  • Cheecup, Nedvědovo náměstí 14, Praha 4
  • Periferie Cafe, Bránická 49,Praha 4
  • Café Sladkovský, Sevastopolská 17, Praha 10
  • Bajkazyl, Tachovské náměstí 3, Praha 3

Tomuhle projektu fandím. Nejen, že milovníci antikvariátů můžou symbolickou dvackou podpořit seniory, ale navíc by se takto mohla mezi mladé rozšířit i klasika a jí podobná literatura.


Kupbook! najdete také na twitteru a facebooku

16 komentářů:

  1. O tomhle slyším prvně a až se někdy vydám do Prahy zkusím to omrknout :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to parádně, škoda, že v Brně nic takového nemáme :) Ale ten nápad je super!

    OdpovědětVymazat
  3. Fíha, to je pěkný nápad! Kéž by se to rozšířilo do Brna.=)

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem o tom někde četla, docela dobrý nápad. :) A o důvod víc, proč vyzkoušet nějaký nový kavárny!

    OdpovědětVymazat
  5. To je skvělý nápad. =) Škoda, že u nás ve městě nic takového není.

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůů, Na Větrné Hůrce? Ať se ti líbí. Jedna z mých nejoblíbenějších klasik :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký nápad, super propagace kaváren a lákadlo pro mne vyzkoušet nová místa!
    Já znám jen lit. kavárnu v Týnské...

    OdpovědětVymazat
  8. Určitě to někdy zkusím. :-) Do Prahy se běžně nedostávám, ale kdybych tam někdy měla namířeno, pokusím se podívat se i sem. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle musím vyzkoušet. Já chodím jen do Costy a už hrozně dlouho chci zkusit nějakou jinou dobrou kavárnu a navíc taky literární. Jak vidím seznam, tak některé mám kousek ze školy, takže hurá do toho :)

    OdpovědětVymazat
  10. No, vzhľadom k tomu, že som so SR sa ma to netýka, ale inak je to rozhodne super projekt.:)

    OdpovědětVymazat
  11. To je super, takový projekty miluju a ráda podporuju.

    OdpovědětVymazat
  12. Škoda, že je to jen v Praze, ale zní to skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  13. No vidíš, takovýhle Kupbook je u nás v městské knihovně. :D Taky v dřevěném boxu jsou staře vyhlížející knihy, a když máš štěstí, kápneš ně nějaký ten skvost. :D A za korunu je knížka tvoje! :D Já tam odtud mám knihu "Finské slovo láska", to je opravdu nádherná kniha. :) Jsem ráda, že taková věc u nás v knihovně je. :D
    Ty se cítíš divně, jdeš-li do kavárny sama? :) To je zvláštní, mně to ani tak nevadí, jsem samotářský typ, většinou tam jdu s notebookem, teď ale většinou také s knížkou. :D :) Miluju popíjení kávičky a čtení, nebo surfování po netu. :) Je to můj druh fetiše, haha :D

    OdpovědětVymazat
  14. Také jsem už o "Kupbook" někde letmo četla. A docela se mi to líbilo. Nikde jsem na ní ještě nenarazila - a tak děkuji za adresy. Škoda jen, že něco podobného není i u nás v Plzni.
    Jinak já včera narazila na jiný projekt, i když v něm se žádné penízky na dobrou věc nevybírají. V nemocnici v IKEMu jsem narazila na "Knihobudku". Bohužel jsem si v ní nic nevybrala, ale i tak mě ohromně okouzlila. :))

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle je úžasný. Už jsem o tom slyšela, ale ještě to nikde nezahlédla. Ačkoliv do Neustadtu chodím skoro každé pondělí, v rámci našeho semináři Literární tvorby. Ale ještě jsem se tam po tom nepodívala, takže po tomhle článku se na to určitě podívám! :) S Větrnou hůrkou jsi měla hodně štěstí! Taky bych jí chtěla domů (čim starší vydání, tim lepší! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Myslím, že tohle je naprosto úžasný plán, kéž by se to rozrostlo i do Brna. Ono se i líp čte s knihy, která má za sebou nějaký příběh. Já mám takhle Janu Eyre, ze staré chaty, zapomenutou...

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!