čtvrtek 5. června 2014

10 důvodů, proč musíte vidět Hvězdy nám nepřály

Jak jistě dobře víte, do kin se řítí adaptace úspěšného románu Johna Greena, Hvězdy nám nepřály. Možná také víte, co si o této knize myslím já. Jelikož nejsem příznivce takových hitů (a nejen proto), jsem v tomto ohledu skeptik. Pakliže jste četli mou recenzi, patrně víte, že Hvězdy považuji za patos a klišé a tak vůbec. Jenže film je přece něco jiného...


Už během natáčení bylo o plánovaná adaptaci hodně slyšet a na světlo světa se průběžně dostávala krátká videa z natáčení. Přiznám se, že jsem byla dost nešťastná z obsazení - no dobře, že bude mít Ansel Elgort potenciál, to jsem tušila, ale Shailene v titulní roli jsem se prostě bála, nevypadala nemocně a na Hazel se mi (na rozdíl od Tris v Divergenci) nehodila ani trošku. Šla jsem tak na film poněkud odevzdaně, i když jsem tušila, že to nebude špatné. Jaké to bylo? A proč musíte Hvězdy vidět i vy?

1) Ansel Elgort a Shailene Woodley jsou alfou a omegou filmu
Buď vám sedne jeden a nebo druhý, možná taky oba. Pokud jste ale přesto stále skeptičtí pak věřte, že vás velmi pravděpodobně nakonec přesvědčí. Na nich film stojí, oba předvádí skvělý výkon.
No dobře, Shailene mě zas tak úplně nepřesvědčila, ale někoho ano. A Ansel je prostě skvělý, opravdu!

2) SMS a e-maily
Možná už jste slyšeli o tom, že esemesky, které si hrdinové ve filmu posílají, jsou dost vtipně řešeny. Ano, jsou. Vypadá to prostě moc hezky, když se vedle hlavy Shailene objeví bublina s textem zprávy. A rozhodně to není klasická bílá kýčovitá bublina... No, však uvidíte sami.

3) Zkrácené tam, kde to bylo potřeba
Největší problém, který jsem s knižní předlohou měla, bylo zbytečné protahování některých pasáží - zejména pak konce. Ten je na plátně zkrácený tak akorát, aby vystihl podstatu a nespadl do až tak velkého klišé. Stejně jako flasbacky Hazel nebo scény s nemocnicí jsou vykráceny tak, aby zasáhly, ale ne tak, že by se v tom divák brodil celou stopáž.

4) Dynamické, tak akorát
S předchozím bodem souvisí fakt, že je to příjemně dynamický film. Ani se nenadějete a 125 minut je pryč a vy koukáte na závěrečné titulky. A to říkám s čistým svědomím, protože osobně dlouhou stopáž u filmů moc nemusím, málokdy mě film vtáhne do děje natolik, že nebudu počítat uběhlé minuty.

5) Amsterdam, ach Amsterdam!
Kdyby se někdy objevil kluk jako Augustus (ne dobře, sice nabazíruju na tom, aby měl obě nohy, ale ta rakovina by mi asi trochu vadila, takže NE úplně jako Augustus) a chtěl by mě vzít do Amsterdamu, mileráda bych jela. Nizozemsko je krásné a na plátně je to vážně potěcha oka - když tak sledujete krásné uličky, Hazel a Guse na lodi a vůbec to všechno... Chcete tam a hned!

6) Nejvtipnější smutný příběh
Nejen já, ale i další po dočtení knihy tvrdili, že neví, v čem tkvělo to "nejvtipnější" ze sloganu Nejvtipnější smutný příběh. Po filmu mám jasno - je to nabité hláškami, při kterých se kino otřásá skoro v základech. A chvílemi, na konci, vám třeba tečou slzy a přesto se pořád usmíváte a nebo i smějete, protože to takové je. Intenzivnější, vtipnější, emotivnější.

7) Hazelina mamka
Paní Lancasterová je taková trochu komická figurka. Trochu hodně. A občas je prostě až přes čáru, ale nelze se jí nesmát. Vlastně je takovým docela zábavným zpestřením a oživením filmu, aby to nebylo zas až tolik romantické a sentimentální.

8) Isaac
I když není plavovlasý jako v knížce (toho si mimochodem všimněte, v knize mají skoro všichni jinou barvu vlasů!), stal se Isaac pro mnohé tím nejlepším ve filmu. Stejně jako v knize je i tady skutečně dobrou vedlejší postavou, bez níž by příběh nebyl to pravé. A scéna, v níž ničí Augustovi basketbalové trofeje, je prostě geniální!

9) Soundtrack je boží
Fakt je! Na špici je podle mě song Not About Angels od Birdy, ale i další písně jsou fajn. Není jich sice tolik, kolik by se skoro slušelo, ale když už jsou, stojí za to.



( 10) Filmová obálka knížky )
A až půjdete z kina, budete nutně potřebovat nové vydání Hvězd s boží filmovou obálkou. Věřte mi. Dojímám se, pokaždé když ten obrázek vidím (ano, stále ještě). Podle mě jeden z nejpovedenějších filmových plakátů. A navíc má knížka klopy!
Tak dobře, to už s filmem mnoho společného nemá...

Suma sumárum - pokud se chcete pobavit a dojmout, určitě na Hvězdy jděte. Pokud nechcete, stejně na ně jděte. Po dlouhé době nejspíš filmová adaptace, která předčila knihu, vážně!


Malý tip na závěr:
Pokud si chcete u filmu v kině v klidu pobrečet a souznit s dalšími desítkami lidí, kteří budou po sále smrkat a popotahovat, nechoďte na film s Abyss z Knižního nekonečna!


9 komentářů:

  1. Už sa moc teším ! U nás to ide len dva dni, od 15-16.. Teším sa :3

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem nečetla, protože jí všude bylo tak moc, až mě to nakonec odradilo. Ale teď jsi mě tak nalákala na film, že si kvůli němu tu knihu snad i přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já četla knihu ale nevím jestli se mi chce videt film, protoze vim ze bych u toho bulela jak zelva a takovym filmum se zasadne vyhybam

    OdpovědětVymazat
  4. souhlas, souhlas, souhlas :-) ty sms byly krásné a přesně - ta scéna "ničení trofejí" byla skvělá!

    OdpovědětVymazat
  5. Hm, hm, tak teď jsi mě úplně maximálně navnadila! :) Na knížku mám totiž podobný pohled jako ty a filmu jsem se trochu bála. Asi na něj zajdu. ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Z knihy jsem měla dost rozporuplné pocity, na jednu stranu se mi líbilo o o čem příběh byl ale na tu druhou mi vadil někdy až přehnaný sarkasmus, přišlo mi to dost pesimistické. Nevím, už je to dýl, co jsem to četla, takže si nevybavuju všechny podrobnosti. Každopádně na film se určitě půjdu podívat, líbí se hlavní představitelé, líbí se mi atmosféra, kterou jsem cítila z traileru, takže návštěva kina je z 90% jistá, jen ještě musím sehnat někoho, kdo by na tohle se mnou byl ochotnej jít. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já se na to tak těším a jsme hrozně moc naštvaná, že nejsem v Česku! Achjo! A článek moc super, teď jsme ještě víc naštvaná, že nejsem v Čechách -_-

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ten tip na závěr mě zaujal xD

    OdpovědětVymazat
  9. Knihu si hodlám zakoupit již delší dobu, i když jsem se k tomu zatím nedostala. Po přečtení tohoto článku ale okamžitě stahuji film, což mě v pozdější době stejně donutí tu knížku koupit, abych mohla srovnávat. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!