pátek 1. srpna 2014

Jak to bylo - Červenec 2014



Ty prázdniny ale letí, co? Nevím jak vám, ale mně červenec vždycky zmizí před očima rychlostí světla. Můj červenec, to byl tábor, první výjezd s rukopisy a také jsem byla poprvé za svůj život deset dní sama doma, jelikož jsem se letos nejela rekreovat k moři s rodinou. Byla jsem jednou v kině a na dvou výstavách, našla jsem si novou penfriend z Kanady a vůbec to bylo fajn. Co váš červenec?

A teď už knižně...

Nové knihy
Zase to nebylo úplně to, co jsem si představovala. Ani mi nevadí, kolik do knih vrážím peněz (i když vzhledem k nákupům v bazarech a antikvariátech to zas tak závratné není), ale spíš se obávám místa a hněvu ze strany rodičů. Proto jsem hned první srpnový den nelenila a místo papírových knih nakoupila pět e-knih (ale o tom příště). 

Tak a tohle už je moje "vítězná" červencová kupa. Vypadá dost žlutě a to se mi líbí! :) Pojedeme zase svrchu, popořadě:
- Vítězslav Nezval: Básně noci | nákup v antiku v Poličce (asi za 24 Kč)
- Maya Angelou: I Know Why the Caged Bird Sings | na bookdepository je neustále asi za 140 Kč, tak jsem zkusila střelu naslepo, objednala jsem si ji už v červnu, ale dorazila teprve teď
- Boris Vian: Podzim v Pekingu | rozhodla jsem se, že si pořídím Viana v tomhle božím vydání, tenhle je z libereckého antikvariátu
- Vladislav Vančura: Útěk do Budína | další Vančura, opět antik v Poličce
- Dave Eggers: Hologram pro krále | recenzní výtisk od Plusu, knihu si chci přečíst vlastně hlavně kvůli boží obálce a taky doporučením (a překladu)
- Hana Andronikova: Zvuk slunečních hodin | recenzní výtisk od Odeonu, podle mnohých jedna z nejlepších českých próz, tak jsem zvědavá
- Katherine Applegateová: Ivan je jen jeden | úplně nádherná a úžasná dětská knížka, o které bude recenze už brzy a kterou si musíte přečíst, pokud v sobě pořád máte alespoň kousek dětské moudrosti! :) (RC od Albatrosu)
- Matthew Dicks: Paměti imaginárního kamaráda | též skvělá kniha, tentokrát na recenzi na Generaci 21, takže tu sledujte též, ať víte, proč si tuhle knížku rozhodně přečíst!


Dále tu mám tři e-knihy. První, Slepá mapa od Aleny Mornštajnové, je mým prvním recenzním e-bookem od Hostu, se kterým jsem navázala spolupráci, recenze bude brzy (na Ivana taky). Tu druhou, Zeptej se táty od Jana Balabána jsem asi za 50 Kč ulovila ve slevě na eReading.cz, tak se těším. A do třetice všeho dobrého tu mám jedno ARC z produkce CooBoo, Léto na druhý pokus od Morgan Matsonové.

Poslední trochu knižní investicí za červenec jsou tyhle krásné záložky. Dvě jsem si koupila na výstavě Tima Burtona, dvě na výstavě Chagall - Reynek a tu pátou, poslední, jsem dostala spolu s Hologramem pro krále. 


Přečtené knihy
Co se čtení týče, zejména první polovina července je vždycky slabota. A tentokrát mi do té další části navíc vlezly dva dny s kamarádkami, kdy jsem nepřečetla ani řádek. Celkové číslo, 10, mi tedy přijde více než dobré, vzhledem k okolnostem. Na srpen tu mám připravenou hromadu knih z knihovny, dva zbývající recenzáky a rozečtenou anglickou bichličku, The Art of Fielding, ale uvidíme, jak mi to půjde. Čekají mě ale opět dva pracovní týdny, na těch je jedinou záchranou fakt, že s bohemisty se čte opravdu dobře.

Jak to bude, co čekat a tak vůbec
Pořád jsem v prázdninovém režimu, ale momentálně mám docela kreativní, řekla bych. Těšit se proto (snad) můžete na články do Kulturního okénka - o filmu Love Song a o obou výstavách, na kterých jsem byla. Dále přibudou recenze, klasika. A také připravuji bookshelf tour, abych vám ukázala, co se změnilo za ten více než rok v mých knihovnách. Něco natočeno už mám, ale pořád nejsem stoprocentně spokojená, navíc moc nevím, co říkat a úplně mlčet se mně taky nechce, tak uvidíme. Snad to nějak dopadne.

Mějte se krásně a tak vůbec, užívejte zbytek prázdnin!

4 komentáře:

  1. Jsem zvědavá na tu Andronikovou, jinak hezká kupička, ale většina mi nic neříká :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zvuk slunečních hodin a Zeptej se táty mám hrozně ráda, jsem zvědavá, jak se ti budou líbit! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím. Předem se omlouvám za spam ;) ... Rád bych totiž doporučil moji novou sérii videí o finančním vzdělání na mém webu onepatas.wordpress.com. Finančního vzdělání se totiž lidem nedostává, a právě to může být příčinou toho, že tolik lidí finančně zápasí...

    OdpovědětVymazat
  4. 10 knih? Prej slabota, tak potom nevím co já za červenec jsem přečetla 3. Chválím hlavně Balabána mám od něj přečtené dvě knihy- Boží lano a Možná, že odcházíme. Obojí doporučuju, je to skvělý autor a jeho knihy mají v sobě určitou filozofickou a náboženskou myšlenku, dokážou člověka dotunit aby se zamyslel a přitom se zabývá banálními příběhy obyčejných lidí.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!