neděle 17. srpna 2014

V zákulisí Listárny #2

Konečně jsem se dala do kupy a hlavně se tedy dokopala k tomuhle článku. Exkurz do zákulisí Listárny mám v plánu už od března, od chvíle, kdy uplynul rok od článku, v němž jsem vám své království představila poprvé. Nakonec jsem se k tomu dostala až dnes, myslím, že jindy mi méně knížek chybět nebude. Ponorka čeká na posledního čtenáře v Putovním čtením a dále očekávám objednané Nícení. Nebudu to protahovat, jdeme na to. Porovnávat můžete s předchozí exkurzí, kterou naleznete zde.



Jak už jistě víte, knihovny mám dvě. Od minule se toho hodně změnilo, je to vidět i na první pohled. Pojďme si postupně představit obě knihovny, poličku po poličce. Začneme od té hlavní, na fotce vlevo. Nebudu tentokrát popisovat každou jednu knížku, tituly jsou, myslím, dobře vidět a případně se můžete doptat v komentářích.

První polička

Tohle měla být původně polička na pohádky a YA. Nakonec se to zvrhlo, YA mám i jinde, zato tady navrchu je i Vian, který sem vlastně nepatří. Knížky, kterým není vidět titul, jsou Pepíci, Útěk do Budína a Rosebush. Na téhle poličce mám určitě nejraději Čarozem, Mumínky a Dědečka.

Druhá polička

Druhá polička patří především Odeonu a Kafkovi. Dál tu mám takový mix, něco i navrchu... Tituly nejsou vidět Mariáši v Reykjavíku a Jménu růže.

Třetí polička

Tohle měla být původně polička pro Plus. Nakonec tu ale přibylo plno jiného čtení, mimo jiné i poslední Mumínci. Líbí se mi tu hlavně edice Crack Up, ty knížky vedle sebe vypadají prostě prímově. Na Mumíncích leží moje čtečka a tituly nejsou přečíst u I Know Why the Caged Bird Sings a Hvězdy nám nepřály, filmového vydání.

Čtvrtá polička

Mezipolička plná blbinek a mého TBR hrnečku :)

Pátá polička

Tohle už je čistě všehochuť. Jak vidíte, chybí mi druhý Tygr. Takže pokud se někdo toho svého chcete zbavit, hlásím se! Chichi.

Šestá polička

A poslední normální polička s beletrií. Opět všehochuť. Napravo různé notesy a tak, plus lampička na čtečku. Knihy navrchu jsou Half Bad a Paměti imaginárního kamaráda.

Sedmá polička

Velké knížky, co se jinam nevešly. A obaly na knížky a krabička od mobilu.
___________________________________________________________________


A teď už druhá knihovna :)
___________________________________________________________________

První polička

Moje, zatím poměrně skromná, školní police. Kromě různých slovníků a literárně-teoretických knih tu mám i nějaké časopisy a navrchu průvodce po Amsterdamu.

Druhá polička

Harry Potter a knihy k němu náležící, tady se nezměnilo nic.

Třetí polička

Budoucí polička pro Píseň ledu a ohně, zatím je na ní ale i poezie a nějaké duchovní a citátové knížky.

Čtvrtá polička

Knihy půjčené od známých/babičky a z knihovny. A taky knížky do soutěží.

Pátá polička

A jsme na konci. Obři, kteří se nikam nevejdou, foťák, rukavice do práce a krabice se záložkami.

Pokud jste dočetli až sem, pak doufám, že se vám prohlídka Listárny v zákulisí líbila :) Jakékoliv případné otázky zodpovím v komentářích, mějte se fajn!

20 komentářů:

  1. Už jsem tu delší dobu nebyla a moc se mi líbí nový design blogu! ; )

    OdpovědětVymazat
  2. Máš moc pěknou knihovničku, hezky poskládanou a tak krásně plnou! :) Některé knížky ti celkem dost závidím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jů, ty máš pěknou knihovnu/y. A kde máš tu Rosebush ode mně? *evil look* :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahá, Kath je prozrazena, že nečetla článek! :D Píšu to tam, je v nejvyšší polici, ale není vidět titul, protože je obrácená ;)

      Vymazat
    2. Heh, tak fajn, nachytalas mě. Jsem tak líná, že jsem koukala jen na fotky. 1:0 pro Bět. :D

      Vymazat
  4. Máš pěknou sbírku od Odeonu. :)
    A o jaképak knihy se bude v budoucnu soutěžit? :) Já si sice řekla, že alespoň nějaký čas se budu snažit zmenšovat, nikoli navyšovat počet nepřečtených knih v knihovničce, ale stejně.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Generaci 21 od zítra o Osm světů, těch mám na té poličce tři kousky ;) A pod nimi je Half Bad, o který se bude soutěžit tady, jen ještě nevím kdy. Jinak možná i o něco z knihovny, až budu vyřazovat, ale to ještě nevím úplně jistě, něco rozprodám, něco dám do aukcí, něco snad zbude do soutěží :)
      A ano, znám to! Taky jsem si dala zákaz, ale schválně jak dlouho mi vydrží, když se pořád vyskytují výjimky... :D

      Vymazat
  5. Páni, máš to krásné. Líbí se mi to, jak je to prostorné :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Krása. Hrozně se mi líbí, jak to máš pestrý, taková všehochuť... Kameny osudu ♥ A jaký máš vydání Malého prince? Modrý jsem snad ještě neviděla...
    Nejvíc se mi líbí asi třetí knihovnička :) Musím si v té své (těch svých, mám jich teď řekněme 5) udělat pořádek, už tam vládne pěkná anarchie :D

    OdpovědětVymazat
  7. Nenapadlo by mě tahle řadit knihy do poličky, to je hezké, že máš systém :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ta sbírka od Odeonu je super :) Já mám taky poličku jenom pro Harry Pottery, a s nimi tam mám ještě další pokračování Eragona a právě mumínky!

    Já si chystám udělat ryze poličku s knihami v anglličtině, tak kupuju teď hodně knih v originále :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovou poličku mám taky v plánu :) A extra poličku pro Murakamiho a pro české autory, tak snad někdy... :)

      Vymazat
  9. Moc pěkná sbírka :) ale jak jsi říkala, že vůbec nezvládáš moje řazení, tak já zase nepobírám to tvoje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, původně byla snaha oddělit pohádky a YA a udělat jednotlivé police pro jednotlivá nakladatelství, ale to se zvrhlo, takže teď už je to v zásadě jen "podle velikost"... :D

      Vymazat
  10. Parádní knihovny! :) Nejvíce mě asi nadchla druhá a třetí polička, ty bych brala komplet domů!

    OdpovědětVymazat
  11. Já bych potřebovala tak velkou knihovnu :)

    OdpovědětVymazat
  12. No ja neviem, a to sa tie YA s Kafkom nebijú? :O Viem, že iná polička, ale mne sa to zdá iný vesmír, vzdialený mocne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě se mi knížky neporvaly... Ne ale teď vážně, nad článek na toto téma uvažuji už docela dlouho a tvůj komentář mě přesvědčil, že bych ho měla sepsat. Takže jen ve zkratce:
      Ano, je to absolutně něco odlišného. Ano, je to vzdálené na světelná léta. Ale ne, nebudu si připadat hloupě jen proto, že čtu seriózní literaturu, ale i tyhle "blbiny". A ne, nebudu to ani nijak obhajovat, což si možná protiřečí s tím článkem, ale ono to pak třeba bude znít jinak ;)

      Vymazat
    2. Tak som zvedavá, snáď ten článok neprepásnem.

      Ja nemôžem tvrdiť, že by sa mi v knižnici nevyskytovali aj nejaké podivnosti, to asi takmer nikto, niektoré som síce darovala (napr. sesternici, lebo v rámci danej vekovky je to stále super čítanie), iné som predala do antiku, niektoré by som už nedarovala ani nepriateľovi a niektoré sú staré tínedžerské srdcovky a nechávam si ich. :D Je ich síce len pár, ale vedľa Kafku a pod. by mi aj tak pripadali tak, že by som ich hneď vytriedila do inej skrine. Aj v inej skrini sú, dokonca s dvierkami. :D Je to ako denník zo strednej, to je tiež len v šuflíku pre prípady možnej budúcej potreby, zábavy a tak... Neviem, ale v policovej knižnici držím len knihy, do ktorých som zbláznená, ktoré nemám prečítané a potrebujem ich na očiach a tých pár ostatných, neaktuálnych odkladám, kde je miesto, príp. sa ich zbavím. Ako knihy z detstva, tie mám tiež samostatne.

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!