pondělí 1. září 2014

Jak to bylo - Srpen 2014


Měsíc se zase s měsícem sešel a místo srpna tu máme září. Základkářům a středošolákům začíná nový školní rok, my lemry z VŠ si ještě pár dní, týdnů (a v mém případě měsíc) počkáme. A ačkoli tomu počasí vůbec nenapovídá, ano, právě skončily letní prázdniny. Srpen byl trochu zvláštní měsíc, mám pocit, že jsem během něj nic moc nestihla. Byla jsem dva týdny na skvělých pracovních výjezdech, poznala jsem Pelhřimov, Počátky, Pardubice a Přerov nad Labem, odeslala dvě práce do školy, málo jsem četla a místo knih jsem začala utrácet za oblečení a papírenské potřeby.
Na Listárně měsíční návštěvnost překonala rekord (dostala jsem se nad 3 a půl tisíce, díky!) a změnil se vzhled, což má na svědomí Kath.

Nové knihy
Tentokrát moje "kupička" nových knih vypadá optimističtěji. Nicméně zdání trošku klame, kromě dvou papírových knih jsem si pořídila také šest e-knih. To především proto, abych šetřila místo v knihovně. Navíc mě začíná znovu víc a víc bavit číst knihy z knihovny, myslím, že knihovnám sepíšu oslavný článek. Nicméně...
Sue Roeová - Impresionisté | výhra v soutěži u Owlie dorazila hned na začátku měsíce a udělala mi velkou radost, snad bude knížka stát za to.
Ivana Myšková - Nícení | díky jednomu rozhovoru s "kolegou" ze školy jsem dospěla k neuvěřitelné touze si Nícení přečíst, ale co s tím? Všude rozpůjčeno, vyprodáno... Nakonec jsem objevila dva výtisky v pražském knihkupectví ArtMap a rozhodla se být spontánní a okamžitě objednat. Byla to trefa do černého, kniha je nádherná a naprosto mi sedla do vkusu.


Co se zmíněných e-knih týče, neodolala jsem slevám na britském Amazonu (a dokonce jej i na chvíli přesvědčila, že bydlím v Cambridge). V zásadě všechno byla střela naslepo, jen Fangirl všichni opěvují, tak jsem si řekla, že na oddech to zkusím. A Castle in the Air je pokračování Howlova putujícího zámku, který se mi moc líbil. The People in the Photo a The President's Hat jsou překlady z francouzštiny a zaujaly mě názvem, anotací, ohlasy. Dear Scarlett by měla být middle grade, v níž cítím něco podobného Dívce s pomeranči. A nakonec Eleanor & Park, po té jsem pásla víc než po Fangirl a nakonec jsem ji koupila na americkém Amazonu za hubičku, dokonce už jsem ji i přečetla a jsem taková spíš... Asi zmatená :)

Přečtené knihy
Tentokrát skutečně žádná hitparáda, pořád jsem nedočetla The Art of Fielding... Navíc se tentokrát skutečně povedly výjezdy, kdy jsem na čtení skoro ani nemyslela a vždycky přečetla jen pár stránek před spaním. Konečné číslo je tedy 6.  Snad to v září bude lepší, i když plánuji hlavně dočíst rozečtené, knihy z knihovny (a půjčené) a pustit se do přípravy do školy, tedy do literární teorie. Uvidíme.

V září všechno září
...A hlavně má premiéru spousta super filmů, takže plánuji asi jedno kino za druhým, nebo nevím! Taky se těším na Dyzajn market a oslavu narozenin kamarádky. Bohužel mi padly dva plánované výjezdy za prací, ale co se dá dělat. Zase budu mít víc času na sebe :) Podzim je tady a já se těším! Na babí léto, na svetry a šátky, na všechno!
Aktivita na Listárně by snad měla být ještě o něco lepší než během semestru, takže "stay tunned" alespoň do konce mých vysokoškolských prázdnin!

5 komentářů:

  1. Já jsem oproti tobě měla srpen docela knižně nabitý, rozhodně víc než v červenci. :) Tiše závidím ještě měsíc volna, i když bude naplněno tolika akcemi a prací, že vlastně moc volné nebude. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No, mně povinnosti začínají už za dva týdny, ale co člověk nadělá. Docela se těším, tedy alespoň na pokračování s psychologií - vážně už mi začínají chybět spolužáci a nevěřila bych, že kdy něco takového vypustím z klávesnice. Knihovny jsou skvělé, vždycky v nich narazím na knihy, o jejichž existenci nemám ani ponětí :) Fandím oslavnému článku, jen do něj! A jsem fakt zvědavá, co řekneš na Fangirl :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký článek, gratuluju k parádním úlovkům. S kámoškou jsme zrovna nedávno cpali Amazonu, že jsme sličné londýňanky a taky to sežral:)

    OdpovědětVymazat
  4. Eleonor a Parka všichni vychvalují, ale i podle tvých rozpaků tak nějak cítím, že by se mi asi ta kniha nelíbila. Jinak já mám taky start na VŠ až za měsíc, ale stejně už pomalu cítím tu školní náladu, navíc, když jdu na Mgr. do úplně jiného města i školy.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek, mně se náhodou Eleonor a Parka líbila.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!