neděle 23. listopadu 2014

Korektor v knižní podobě? Rozhodně dobrý tah!

Vilém Koubek a Jana Kiliánová - Korektor: Komiks o chybách a o životě

Rok vydání: 2014
Počet stran: 112
Vazba knihy: měkká
Nakladatelství: Plus

Byl jednou jeden korektor
A ten se mračil na svět a cynicky ho glosoval. Na Facebooku získal spoustu čtenářů, takže se rozhodl atakovat i knihkupectví. Korektor na papíře vyšel na začátku listopadu jako takový trochu předvánoční dárek pro fanoušky. 140 stripů a bonusy, to by mělo všechny fanoušky uspokojit. Povedlo se to? Je to opravdu vtipné a vyváženě rozložené? Pojďme se této nové české komiksové hvězdě podívat na zoubek!

Pro mě byl Korektor absolutní must have. Už jen proto, že jsem bohemistka a Korektorovy pravidelné stripy na facebooku mě vážně baví. Cynický a především zatraceně trefný humor Korektora není pro každého, ale když už vás zaujme, nepustí vás.


Korektor na papíře
Nutno podotknout, že hned na první pohled zaujme velmi sympatický formát - rozměry, jednoduchá a přesto výrazná obálka, klopy, žlutá... A v neposlední řadě vtipně řešený hřbet, aby všichni čtenáři při každém pohledu do knihovny věděli, že chyby se prostě psát nemají, jinak je Korektor prostě sní. Po estetické stránce má zkrátka Korektor za jedna. Bez pochyby. 

A teď k obsahu - jak jsem již naznačila, v knize naleznete 140 stripů (pro zajímavost - na facebooku je Korektor momentálně u stripu #117) a bonusy. Ty se skládají ze "speciálů" (které také znáte z facebooku), tří skvělých obrázků, několika komiksových stripů z řady "Autoři" a také z několika vyřazených stripů s komentáři autorů. Kladně hodnotím také závěrečné pravopisné cvičení.

Co se bonusů týče, trochu mě mrzí, že není vyřazených stripů více. Celkově bonusy působí na pohled trochu chabě, alespoň v porovnání se stripy. Ty jsou sice hlavní náplní knihy, ale přeci jen, čtenář by jistě ocenil i větší lákadlo ke koupi knihy, když většinu Korektorovy tvorby zná z facebooku.


Cynický humor boduje
Jedno upřít Korektorovi rozhodně nemůžu - JE zatraceně vtipný. Díky minimalismu jednotlivých stripů baví i mé okolí, když jim jednotlivé stripy přeříkávám. To je právě to, co na některých komiksech trochu postrádám - možnost citovat. U Korektora je to možné. Ilustrace jsou většinově pouze skvělým doplňkem, i když samozřejmě často přímo nesou pointu. (Mimochodem, věděli jste, že se pointa správně vyslovuje [poenta]?)

Největší plus na celé knize jsou poznámky k jednotlivým stripům. Ty jsou často vysvětlující a ještě častěji skoro vtipnější než samotný strip. Naopak největším nedostatkem je již zmíněný počet vlastních stripů, čtenáři knihy tak budou při sledování Korektora na facebooku ještě nějakou chvíli pozadu. Chceme víc Korektora!


Můžete buď sledovat Korektora na facebooku anebo můžete zaběhnout do nejbližšího knihkupectví. Hlasuji pro druhou možnost, spoustu vtipu v krásném grafickém provedení se prostě mít vyplatí (obzvlášť, když vypnou proud).

Děkuji nakladatelství Plus za poskytnutí recenzního výtisku!

6 komentářů:

  1. Korektora sleduji na Facebooku, pamatuji si, že jsem to objevila docela náhodou, za což jsem ale dost ráda, protože mě to vážně baví. Z knižního vydání mám velkou radost, určitě si to plánuji pořídit. :)
    Hezká recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-)
      Ať se Korektor líbí, taky jsem na něj narazila spíš náhodou :-))

      Vymazat
  2. Poenta? Boží, další věc, se kterou budu mást okolí.
    Docela mě baví, jak jsme na ty barvy. Ty máš tu žlutou, já červenou (Flora a Odysseus mají červený hřbet, výskám radostí). Dokonce i ten ptáček na klíček je do žluta, co? (Vidím ho za Korektorem.)
    Super recenze, plná písmenek :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kronika je spíš do oranžova, alespoň pod přebalem :) Ale zadní hřbet a zadní strana přebalu žluté jsou!
      A díky :)

      Vymazat
  3. Už jsem ho také přečetla a opravdu, v knižní podobě je to mnohem lepší než na fb. :)

    OdpovědětVymazat
  4. prvý krát o tom počujem.
    .
    .
    .
    ok, smejem sa už zopár minút, na ofc stránke asi pobudnem do úplného prebádania. Normálne mám po dlhom čase chuť kúpiť si knihu :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!