čtvrtek 1. ledna 2015

Srdceryvný příspěvek o tom, jak byl rok 2014 zase nejlepší


V roce 2014 jsem se stala otrokem svého diáře, nenapravitelným jednorožcem a jedenadvacetiletým dítětem. Do dalšího roku vstupuji opět s Malým princem - zatím je tenčí, čistě bílý a jeho zadní kapsa se neodlepuje. Rok 2015 může začít, hned jak si tu vyliji srdíčko.

Já, já a zase já
Tenhle blog píšu od začátku pro sebe a kvůli sobě. Proto si neodpustím osobnější vsuvku.

Rok 2014 začal špatně - v lednu se mi nedařilo, měla jsem pocit, že si ze mě někdo dělá velkou srandu. Naštěstí neplatilo "jak na Nový rok, tak po celý rok". Rozhodla jsem se zatnout zuby a... Ono to pak přišlo samo :-) Přežila jsem první (a posléze i druhé) zkouškové, dostala jsem papír na to, že můžu vychovávat děti na skautu (a že jim můžu dávat první pomoc, ale to by nikdo nechtěl). Byla jsem celkem osmnáctkrát v kině (z toho třikrát na Hvězdách), čtyřikrát v divadle (jednou to tedy byl spíš koncert), dvakrát jsem viděla Chinaski na festivalu. S nejmilejší jsme se vypravily do Drážďan, s rukopisy jsem navštívila česká města. Nespočtukrát jsem se zamilovala na první pohled, dvakrát jsem byla v Zoo, viděla jsem pár výstav a zažila pár kocovin.
Hodně jsem se smála a hodně jsem brečela, mnohokrát mi bylo na nic a ještě víckrát skvěle. Chvílemi jsem měla nervy nadranc a pak jsem zase byla v klidu. V létě jsem si začala psát deník a ještě pořád si jej píšu, i když už ne denně. Taky jsem začala psát pro Generaci 21 a na konci roku jsem začala brigádničit.

V dalším roce chci pokračovat ve skloubení pracovního a osobního a knižního života. Chci být pořád šťastná a spokojená, jako jsem teď. Jsem plná plánů, takže jsem v pokušení je nazvat i předsevzetími. Napíšu si je ale jen pro sebe, abych se sama prala s jejich případným nesplněním.

Knižní já
Navštívila jsem pár knižních srazů a... Nejen knižní přátelství Kyberšikany se posílilo, už to spolu všechny táhneme rok :-) A tentokrát jsme zavedly novou tradici - knižní Vánoce. Rok 2014 - první ročník úspěšné akce.

A teď vážně.

Přečetla jsem celkem 115 knih. Zhruba o 35 méně než loni. Chuti a času bohužel ubývá. 52 z nich je z pera českého autora, básnických sbírek mám na kontě 13. Statistiky jsou prima, co? Tak ještě přidám, že 9 jich bylo v angličtině.
První knihou roku bylo kratičké The Secret Life of Walter Mitty, poslední (taktéž v angličtině) The School for Good and Evil. Hádám, že první letošní knihou budou Zbabělci od Škvoreckého, haha.

A teď k tomu nejlepšímu.



Dvě podepsané knížky na fotkách jsou tím nejlepším, co jsem letos četla. Dějiny světla od Jana Němce a Nícení od Ivany Myškové. Obě jsou oslavou spisovatelského řemesla, ach! Kdybych se měla rozhodnout, Dějiny světla by možná měly o vousek převahu. Nebo ne? Další skvělé knihy už jen vyčtu: Šťastná kniha, Rok kohouta, Zvuk slunečních hodin, Ivan je jen jeden, Dědeček, Tracyho tygr, Hruškadóttir a Zázemí, Babička, Paměti imaginárního kamaráda, To Kill a Mockingbird.

Zvláštní zmínku si zaslouží Topolova Sestra - to byl totiž asi největší čtenářský zážitek, ačkoli dlouhý a náročný a... Nepochopila jsem úplně všechno. Ale bylo to skvělé, dlouhé a náročné.
Myslím, že je jasně patrné, kam směřuje můj čtenářský vývoj - k tuzemské tvorbě a k pohádkám. Pomalu ale jistě. Doufám, že se to projeví i zde!

Místo klasické "reading challenge" na GoodReads jsem se rozhodla neomezovat se v počtu knih a radši jsem si připravila tuhle výzvu. Bude kreativnější a zábavnější, tak jsem zvědavá, jak dlouho mi vydrží.

Filmově & seriáově

Filmem roku jsou pro mě Hvězdy. A v závěsu je Walter Mitty, If I Stay, Mockingjay part 1 a Jak vycvičit draka 2. Na rok 2015 zase plánuji nesmyslný počet návštěv v kině, nějak jsem si to oblíbila. A rozhodně budu chodit častěji do divadla!

A co se seriálů týče... Propadla jsem znovu The Big Bang Theory, v čemž budu pokračovat i nadále. Taky bych chtěla dokoukat Přátele, které jsem načala zjara (a léta). A oblíbila jsem si i OUAT, což je další seriálová stálice v mém "watch listu". A taky bych ráda dokoukala My Little Pony, haha.

Posledních pár let se stává, že jsou mé roky nejlepší. Doufám, že takový bude i rok 2015. Udělám pro to všechno :-) Mějte taky ten nejlepší rok!

13 komentářů:

  1. Jé! Konečně slyším, že i někdo další si zamiloval Walter Mittyho. Ale zas tolik mě to nepřekvapuje, že zrovna tady. Mám totiž pocit, že v tvých knižních povídáních vidím takové lépe se vyjadřující a inteligentnější mé já (cha, doufám, že tě teď neurazím ;) ).

    Tak pěkný rok! Spokojený! Veselý! Pohádkový! =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem o něm i z kraje roku psala článek, je to bezva film :-) A tvá slova mě těší, Pampeliško, červenám se!

      I tobě krásný rok :-))

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že sis svůj rok užila. A doufám, že i tenhle rok pro tebe bude nejlepší, že objevíš skvělé knížky a poznáš skvělé lidi.

    Mimochodem, ta výzva se mi líbí, že bych to taky zkusila? :) A tvůj diář je dokonalý! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, moleskine má nejlepší diáře. Sice jsou drahé až hanba, ale když... Prostě se to musí :-)

      Vymazat
  3. Tak hodně štěstí a pohody i v tom nadcházejícím roce. Ať to pořád píše a čte. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Davide. I vám s Verčou :-)

      Vymazat
  4. Do toho kina budem zase chodit spolu, taky jsem si řekla, že v tom hodlám pokračovat. :D
    hmm, asi si pustím Hvězdy...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, přesně! To jsem si taky řekla po dopsání článku, že si chci ase pustit Hvězdy :D (žel, ještě nebyl čas)
      Jinak v diáři už mám vypsané premiéry, Paper Towns má plánovanou premiéru už v červnu! :D Zjistila jsem, že si málokdy doma najdu čas na film, takže v tomto ohledu je kino ideální!

      Vymazat
    2. Už v červnu?! Páni, to je nějak...moc brzy sakra! :D

      Vymazat
  5. Ahoj! Ze začátku budu trochu off topic – chtěla bych ti moc poděkovat za knižíškovský dárek! Úplně jsem zapomněla, že jsem tam napsala i pana Kaplana. :D Paní magistra, co nás měla čtyři semestry z jazykových cvičení, nám pořád říkala, jak je to skvělá kniha, a jsem ráda, že si ji budu moct konečně přečíst.:) No a taky musím ocenit to, jak jsi to všechno krásně zabalila a popsala aaa... Jednoduše řečeno, mé estetické já se skoro rozplynulo při rozbalování. Vážně jsem něco tak doslova hezkého nečekala. :D:))

    A zároveň jsem taky ráda, žes mi v (strašně krásném:D) přáníčku nechala odkaz na tvůj blog, protože skoro všechny knihy, co jsem tu u tebe viděla (aspoň za poslední dobu, případně ty knihy, které jsi v tomto článku označila za nejlepší), mě více méně zaujaly nebo si je chci nějakou dobu přečíst. A navíc jsi bohemistka a týden a rok po mně narozená (Váhy jsou prostě nejlepší, no), takže tvůj blog budu s radostí sledovat! :)

    Nakonec teda k tématu – vypadá to, žes měla fakt super rok, tak snad tenhle bude ještě lepší! Jo a 115 knih? Panebože! :D To se mi snad nikdy nepovede. Tato 2015 reading challenge, co jsi poslala, vypadá dost dobře, asi ji taky zkusím. Třeba mě to bude motivovat k přečtení více knížek, no... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cathy, moc díky za komentář! Udělal mi ohromnou radost, jsem nadšená, že jsem se s knížkou trefila :-)
      ...Ani nemám slov, a to jsem si musela dát s odpovědí na čas, abych vůbec nějak reagovala, tohle jsem vážně nečekala, díky! :-)

      Vymazat
  6. To byl pěkný rok, spousta k vidění, spousta k přečtení a spousta k prožití. Tak ať se daří i v tom letošním roce - a jestli přečteš ještě méně knih než loni, nedělej si z toho hlavu, spíš záleží na tom, co si z nich odneseš... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však proto si nedávám knižní výzvu na GR ;-) Taková kvanta knížek nečtu samozřejmě proto, abych toho "měla hodně přečteného a mohla se tím chlubit" :D :D

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!