úterý 3. února 2015

Jak to bylo - Leden 2015 | Správnou nohou vykročeno


Tak a leden je za námi! Utíká to čím dál rychleji, nemyslíte? Můj leden byl docela dost povedený. Úspěšně se mi podařilo zdolat třetí semestr - jen s jedním zaváháním. Daří se mi alespoň trochu plnit svá "předsevzetí" uschovaná do deníku. Vlastně až na jedno, šetřit se pořád ještě učím. Zatím pouze úspěšně přesouvám výdaje z knih na jiné potřebné věci (no ale boty, klapky na uši i washi pásky a samolepky jsem samozřejmě nutně potřebovala, že jo!). Do poslední chvíle to vypadalo, že to bude trošku nudný měsíc a že kromě práce a učení na zkoušky nic nezažiji. Zažila jsem :-) LiStOVáNí bylo parádní a nakonec se mi podařilo i jedno kino, juch.


Nové knihy


Na rozjezd tři kusy. To není vůbec špatné, mám ze sebe radost! (Příště to určitě bude ještě méně)
Moudrost soucitnosti mi dorazila jako trochu opožděná výhra z betatestování jedné prima aplikace (brzy se jistě dozvíte víc). Mám z ní ohromnou radost. Už mi zbývá jen pár stránek do konce a musím říct, že při čtení téhle knihy se cítím opravdu šťastně. Jeho svatost je pro mě nejspíš úplně nejinspirativnější osobnost.
Vzpomínky, co neuletí jsem si nechala poslat na recenzi na poslední lednovou chvíli. Zvuk slunečních hodin se mi moc líbil, tak snad mě zaujmou i tyto povídky :-)
Jazykové jednohubky! Absolutní must have pro milovníky češtiny! Brousila jsem si na ně zuby od konce prosince a pak... Když mi přišel mail, že i poslední zkouška je doma, jsem si je okamžitě objednala. Jsem asi na straně 70 a neskutečně si je užívám. Jsou zábavné, milé, poučné a především velmi zajímavé.

Přečtené knihy

Tak a protože jsem se rozhodla, že si tolik knih pořizovat nebudu, volné místo v těchto článcích budu věnovat sobě a především přečteným knihám. Jak už jsem psala, místo výzvy na Goodreads jsem se rozhodla plnit jednu kreativnější. V lednu jsem přečetla pěkných 10 knih, na rozjezd více než slušné. Hlavně jsem dohnala všechny knihovnové resty (a nabrala si další a zatím ještě nedohnala resty knih vypůjčených od kamarádek, ale o tom zase jindy). 

Jako první jsem přečetla Zbabělce. Klasika od Škvoreckého, který mi ale stylem rozhodně nesedl. Poslední v lednu byl povídkový soubor Láska na cizím hrobě, opět nezaujalo. Asi mám nějakou krizi nebo co, ale poslední dobou dávám na GR málokdy více než tři hvězdičky :-D
Jak vidíte, podařilo se mi odškrtnout osm políček. Kniha napsaná autorem mladším 30 let bylo Podolí od Jonáše Zbořila, kniha napsaná ženou byla Barva mléka, jednoslovný název mají již zmínění Zbabělci, povídkový soubor jsem také zmiňovala. Od svého oblíbeného autora jsem nečetla Hrad v Pyrenejích (a taky Vita brevis) - v lednu jsem si znalost doplnila a... No úplně obohacená nejsem, zůstanu u Gaarderových knih pro děti. Jako knihu doporučenou přáteli jsem zvolila Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Univers, milostný trojúhelník jsem našla v Nebe je všude a seriálová knížka je Once Upon a Time.

Jsem se sebou docela spokojená :-) V únoru si brousím zuby na více než pětisetstránkovou bichli a taky na non-fiction. Obojí mám rozečtené. Navíc si chci udělat maraton s Tygří ságou (když už mám konečně ten druhý díl), dočíst knihy z knihovny a od kamarádek (fakt!) a pohnout s četbou do školy.

V lednu se mi nejvíc líbilo Podolí. Je to básnická sbírka nominovaná na Literu 2014 za objev roku. Musím říct, že na poezii mě nejvíc fascinuje to, že na rozdíl od prózy umí pocity odhalit úplně na dřeň a tím je absolutně zintenzívnit. Nádhera! Abych v poezii pokračovala, půjčila jsem si v knihovně Blues od Hraběte. Snad se mi také bude líbit.

A teď o mně

Záměrně to nechávám na konec, abyste to mohli přeskočit, až vás předchozí řádky unudí. Dala jsem se do jógy a do pečení. V pečení jsem zatím úspěšnější, s jógou jsem se vinou okolností zasekla po druhém dni (ale vytáhnu to, fakt!). Recepty sbírám na Cukrovatě, vřele doporučuji, zatím se všechno povedlo na jedničku!

O navštíveném LiStOVáNí si budete moct již brzy přečíst víc na Generaci 21. Zatím prozradím, že jsem viděla scénické čtení Bertíka a čmuchadla a bylo to príma! V kině jsem viděla v předpremiéře komedii Mortdecai. O filmu bych ráda napsala článek, takže asi takhle. Jo ale jsem moc ráda, že jsem tam potkala Sayury, takže jsme nebyly úplně forever alone :-) Zamilovala jsem si film Men, Women & Children, vřele doporučuji a lákací článek též bude, stay tunned! Nakonec jsem navštívila i jednu výstavu, vlastně dvě, ale na jednom místě. Auto v proměnách času (nebudu lhát, šli jsme s mamkou a bráchou hlavně na Andy Warhola, který tam nakonec měl jen JEDEN obraz, takže veliké zklamání) a Jiří Kolář - 100 let od narození (tady jsme si spravili chuť, Kolářova výtvarná díla - koláže, muchláže, roláže či chiasmáže - se mi líbila víc než jeho básně).

Na únor mám plány veliké a už jsem s nimi i včera zašla. Ale o tom příště. Co váš leden, taky se povedl? :-)

12 komentářů:

  1. Co jsou washi pásky?
    Konečně sis půjčila ten Blues pro bláznivou holku, jestli se ti to nebude líbit, tak s tebou nemluvím! (but no pressure :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Washi pásky jsou super věc! Je to něco jako izolepa, ale z rýžového papíru, takže eko. A dají se sloupávat a znovu lepit. Tři mám od loňského ledna, letos jsem si přikoupila další tři :D Není to úplně levná záležitost, ale teď jsem bohužel natrefila na eshop, který je má za nižší ceny než ostatní... :D

      Vymazat
  2. Blues od Hraběte je asi moje nejoblíbenější básnická sbírka. Jeho Romance (přestože v tom asi nejedu jediná) je moje milovaná báseň, protože dokonale rozumím její náladě. =)

    A co se týká Gaardera - Hrad v Pyrenejích se mi docela líbil, Vita Brevis mě moc nenadchla. Mám to s Gaarderem tak, že vím, že mě v dalších jeho knížkách čeká myšlenkově něco podobného. A nejraději to vstřebávám jednoduše podané v dětských knížkách. Mám pocit, že obsah je vpodstatě podobný, jen v těch knížkách pro dospělé je to zbytečně komplikovaně a zesíťovaně podané. =) Ale to nic nemění na tom, že si každého Gaardera moc ráda přečtu.

    Zajímavá shoda - taky jsem v lednu začala s jógou. Bohužel jsem si našla svůj ideál v Jablonci a teď pátrám po obdobně dobré jogínce/jogínovi v Brně. =) A přečetla jsem toho kupy. Největší chuť na čtení mívám ve chvíli, kdy bych číst neměla, takže zkouškové v tomto suverénně vyhrává.=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Blues slyším jen samou chválu, tak snad se mi taky bude líbit :-)

      S tím Gaarderem... Mně v Hradu přišel strašně dogmatický a utopil v tom příběh. Takže se mi líbil ještě méně než Vita Brevis. Prostě zůstanu u jeho dětských knih, ty se mi zamlouvají více :-)

      Vymazat
  3. Bětko, jsem ráda, že jsem mohla přispět k tvému pěknému lednu. Snad tomu v únoru nebude jinak ;)

    A závidím ti tolik přečtených knih! Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  4. Tu knižní výzvu také plánuji postupně splnit, ale takhle hezky si ji vytisknout mě nenapadlo! :D To musím napravit! :)
    A deset knih, to je úžasné číslo! Držím palce, aby se ti tak krásně dařilo dál. :)
    Na ten Blues od Hraběte se také chystám, pokud možno co nejdřív. Potřebuji nějakou poezii k maturitě a moc tam nechci ani Máj, ani Tyrolské elegie, tak doufám, že se mi Blues bude líbit a bude to moje záchrana.
    LiStOVáNí jsem také viděla, i když to bylo ke knize Gottland a šlo o představení ve škole. To zpracování se mi líbilo, vlastně mě i nakonec překvapilo, že to bylo vážně dobré. Vůbec bych se nebránila tomu, zavítat na nějaké představení další. :)
    Můj leden docela ušel, ovšem tak nějak mám pocit, že únor bude mnohem lepší. :) Tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý další měsíc je vždycky lepší :-) Snad se nám oběma bude Blues líbit!

      Vymazat
  5. Tak to zní jako mimořádně úspěšný měsíc! :) Není sranda, jak se po poslední zkoušce vždycky najednou všechno tak nějak rozsvítí, zalije sluncem, lidi jsou milejší, pes poslušnější... :D

    Gratuluji ke zkouškám, přečteným knihám a přeji hodně úspěchů v pečení a józe :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vidíš to, já to mám naopak: jsem úspěšná s jógou ale moje předsevzaté experimentování v kuchyni nedostalo moc prostoru. :D Ale pracuju na tom!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď jsem si jistá, že únor mi po všech stránkách bude přát víc, tak snad i tobě :D :)

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!