sobota 7. března 2015

Jak to bylo - Únor 2015 | Únore, kde jsi, kam jsi zmizel?


Taky nechápete, jak se to stalo? Před chvíli únor přece začal, tak jak to, že mi diář najednou tvrdí, že už je březen? A přitom se toho zas tak moc nedělo. Na začátku února jsem měla volno, všechny zkoušky v kapse, znáte to. Byla jsem v kině na Velké šestce, to bylo fajn. Navštívila jsem výstavu Hrady a zámky objevované a opěvované, vřele doporučuji - i když už tam není originál budyšínského rukopisu (takže to byl spontánní bohemistický výletík). Tu a tam jsem skočila do práce a jinak jsem se hlavně válela, s jednou návštěvou gymplu jakožto přestávkou. No a pak to bylo akčnější. Začala škola a... Najednou zas nevím kam dřív skočit. Ale nestěžuju si, budu boháč, hahaha!


Nové knihy
Slibovala jsem si toho hodně. No... Nevyšlo to. Výsledných pět výtisků značně přešvihlo mé plány.


No, takže... Ten Komenský a Všemu navzdory od Otakara Theera jsou úlovky z antiku ve Valentinské. Jak jsem překonala to prokletí, mám potřebu tam pořád čmuchat. Jana Amose mám ráda, nebo si to alespoň myslím. No a básně Otakara Theera byly osud! Zrovna jsme je totiž měli číst na seminář z Literární historie.
Zůstaň se mnou se mi navzdory vysokému číslu v pořadníku podařilo ukořistit v aukci na oslavě narozenin YOLI. Tu knížku mám fakt ráda a od chvíle, kdy jsem viděla film, jsem chtěla i tuhle novou verzi. Ačkoli název je prostě blbý a ke knížce nesedí.
Jablečný koláč naděje a Kluk, co se koupal s piraňami jsou recenzní výtisky. Původně jsem chtěla jen ten koláč, protože prostě... Jablečný koláč, přátelství, trochu middle-grade, boží obálka a oranžová! To prostě chcete. Jenže pak jsem viděla naživo i Kluka, o kterém jsem už nějakou chvíli přemýšlela, a bylo rozhodnuto.

Mimochodem, u mě v pokoji už taky knížky lítají <3



Přečtené knihy
Hlavně díky škole to je takové, jaké to je. Na literárních historiích dostávám každý týden dohromady kolem čtyř kusů k přečtení. A charakterizování. Takže polovinu mých přečtených knih tvoří knihy do školy. A v březnu mě čeká Švejk, juchů!

Počet přečtených knih za únor je tedy - 16

Dobrý, co? Konečně jsem dočetla čtyři rozečtené z ledna. Pustila jsem se do těch Tygrů, ale zvládla jsem zatím jen první díl. Z toho, co jsem přečetla, se mi nejvíc líbily Jazykové jednohubky, Moudrost soucitnosti a Jablečný koláč naděje. Ze školní četby mě bavila poezie Otakara Theera, naproti tomu raná prozaická tvorba bratří Čapků není můj šálek čaje. Trochu mě zklamalo Jak běhá žena, ale jsou tam i prima tipy a navíc... S Willindou se chystáme v květnu na The Color Run! Vlastně jsem četla skoro samé prima věci, po slabším lednu je to rozhodně krok vpřed, jupí!!

Nicméně jsem se rozhodla, že nikdy nechci skončit jako spousta knižních bloggerů s třiceti vlastními nepřečtenými knihami. Takže až do té doby, než přečtu všechno, co mám půjčené a co mám doma a ještě jsem nečetla (počítám jen českou beletrii, na francouzskou si musím vyšetřit dost času a na anglickou si udělám čas o prázdninách, a nepočítám knihy, které jsem si koupila poté, co jsem je přečetla), si nebudu pořizovat nové knížky. Recenzáky s mírou. To, co dostanu se tak nějak nepočítá (protože asi brzy dostanu, haha). Se dvěma výjimkami - ale Murakamiho Bezbarvého Cukuru Tazakiho už mám předobjednaného a Pište správně česky není beletrie (a bojím se, že mi ji rozprodají).

Takže... Musím přečíst (nepočítám rozečtené a věci do školy):
Maureen Johnsonová - Jméno hvězdy
James Dashner - Labyrint: Útěk
Vladislav Vančura - Útěk do Budína
Tove Janssonová - Tatínek a moře
Sue Roeová - Impresionisté: jejich životní příběhy
J. A. Komenský - Dvojí poselství českému národu
Emil Hakl - Hovězí kostky
Wm. Paul Young - Křižovatky
Patrick Süskind - Parfém: příběh vraha
Vladislav Vančura - Hrdelní pře anebo přísloví
Gregory Hughes - Léto mrtvých
Milan Kundera - Nesmrtelnost
Arnošt Lustig - Okamžiky s Otou Pavlem
Jaroslav Havlíček - Synáček / Vlčí kůže
Ladislav Fuks - Nebožtíci na bále
Tahereh Mafi - Jsem zlomená
Colleen Houcková - Tygrova stezka
Colleen Houcková - Tygrova plavba
Colleen Houcková - Tygrův osud
Sally Green - Half Bad: Napůl zlý
Haruki Murakami - Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování
Christina Baker Klineová - Vlak naděje
Johann Wolfgang Goethe - Utrpení mladého Werthera
Pavel Kohout - Katyně
Jaroslav Havlíček - Neviditelný
Jaroslav Durych - Sedmikráska
Ludvík Vaculík - Morčata
Kristopher Jansma - Neměnnost leopardích skvrn
Catherynne M. Valente - The Girl Who Soared Over Fairyland and Cut the Moon In Two
Jiří Hájíček - Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku
Daniel Glattauer - Dobrý proti severáku/ Každá sedmá vlna

--

Václav Hrabě - Blues
Jonathan Safran Foer - Příšerně nahlas a k nevíře blízko
George R. R. Martin - Hra o trůny (grafický román, sv. 1)
George R. R. Martin - Hra o trůny (grafický román, sv. 2)
Maria Sempleová - Kde se touláš, Bernadetto?
James Riley - Half Upon a Time
Jaroslav Rudiš - Národní třída
Timur Vermes - Už je tady zas
Renata Štulcová - Rafaelova škola: Rohy faunů
Julie Kagawa - The Iron King
Julie Kagawa - The Iron Daughter
Julie Kagawa - The Iron Queen
Julie Kagawa - The Iron Knight
Tore Renberg - Muž, který miloval Yngveho
Shel Silverstein - Jen jestli si nevymejšlíš
Daisy Mrázková - Neplač, muchomůrko
Douglas Adams - Stopařův průvodce galaxií
Marek Šindelka - Mapa Anny
Petra Soukupová - Marta v roce vetřelce
Marek Šindelka - Zůstaňte s námi
Douglas Adams - Restaurant na konci vesmíru
Leo Babauta - Soustředění

...Fajn, není toho zas tak málo. Mám co dělat, no! Takže si myslím, že mi tohle rozhodnutí jen prospěje, aspoň se budu víc soustředit v knihovně na školní čtení. Mimochodem, zdárně odolávám při každé návštěvě knihovny lákadlům v podobě Mapy Anny nebo Příspěvku k dějinám radosti, takže... Zatím dobrý!

No a teď já, no!
Únor byl trochu krizový. Předsevzetí tak úplně neplním, nicméně snažím se alespoň o ten pohyb. A zajímám se víc o vaření a pečení, což nebylo v plánu, ale baví mě to. Do deníku nepíšu, ale zase začnu. Jsem furt samá výmluva, jen teď nic moc nestíhám... A to ani co se blogu týče, jak jste si už mohli všimnout. Neomlouvám se. Nehrotím to, není-li čas, nepíšu. Ale teď si chci dohnat resty a napsat jednu recenzi navíc, tak uvidíme.

Popravě teď nestíhám ani TBBT, jsem dva díly ve skluzu. Ale březen mi bude přát! A dopíšu resty do školy, alespoň máma to říká. Jen si musím lépe zorganizovat svůj čas. A taky knihovnu!

Ještě zpátky k tomu únoru... Oslava YOLI se vydařila a dokonce jsem nevyhrála knížku (koukej, mami, jsem šikula!), místo ní jsem v tombole získala přívěšek s Příliš mnoho Kateřinami. A následně jsem ho málem ztratila, ale doma se našel. Taky jsme tam s Kyberšikanou udělaly rozlučku s Abyss, která nám na půl roku prchla do Itálie. Takže, buon viaggio, Abyss! S křížkem po funuse, ale když teda víme, jak je to italsky... :D


No a poslední velká únorová událost se konala v "dalekém" Cancer ville, kde měla svůj maturitní ples Willinda! Zajely jsme ji s Freckles podpořit (Kath bohužel těsně před akcí onemocněla :-(), Willdo, mělas to krásný <3


Pořád ještě mě na blogování nejvíc baví, že mi našlo skvělé kamarády! Ale dost dojímání. Březen bude akční. Teorie všeho, Cheecup, předpremiéra Rezistence (uvidíme se?), navíc si budu na Nakladatelské teorii a praxi hrát na redaktora, budeme tam vydávat knížku z Albatrosu. Nejlepší!

A jaký byl váš únor a jaký bude váš březen?

EDIT: Úplně jsem sem zapomněla přidat odkaz na blog, který si určitě pročtěte. Je totiž zábavnější než kdejaký dívčí román. Je to vtipný, protože je to pravda, haha: http://mylifelovefails.blogspot.cz/

11 komentářů:

  1. 16? :O Jak jsi to jako udělala? :D Já byla ráda, že jsem jich přečetla šest :D
    Jinak Koláč ti závidím, taky bych ho chtěla, a ta tvoje létající knihovna je boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvyklá číst rychle a mít rozečteno několik knih najednou, na konci ledna jsem každý večer četla ze tří knih najednou :D Jinak ale přes den skoro vůbec nečtu, protože to nestíhám (škola, práce a taky mám nějaký osobní život), ale docela dost toho načtu v MHD a před spaním. Navíc ta školní četba mě dost tlačí, protože nechci číst jen ji :)

      Vymazat
  2. Tu létající knihovnu bych chtěla :) skvělý článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty poličky jsou z Tchiba, občas je tam mají :-)

      Vymazat
  3. Tak jsem si přečetla, že si nestěžuješ, protože budeš koláč. Co bys byla radši, boháč nebo koláč?
    Se divím, žes poslala lítat zrovna Zlomenou, a teď se hodláš zlomit to prokletí a přečíst si další díl své oblíbené série, jo? :D
    Odolávání knihovně a nákupům mi poslední dobou myslím docela jde. Pokud se zrovna Will nerozhodne, že budem číst Loliiitu. Ale jinak fajn, no! Bonne chance pour tout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, něco muselo lítat a zrovna Zlomená a Roztříštěná se mi svými rozměry hodily a jsou jen dvě (a víc jich mít nebudu :D), takže... :D
      Týjo, to nevím, jestli být radši boháč nebo koláč! To je hrozně zapeklitá otázka, musím si to promyslet!

      Vymazat
  4. 16? Tak to bych nezvládla :D Moc si chci přečíst Jablečný koláč a tvoje létající poličky jsou super. :)
    Klara's world

    OdpovědětVymazat
  5. Týdně 4 knihy do školy? Páni.. to je docela dsrný .. ale zase když Tě to baví, proč ne :) Já bych to ale asi nedala :D Týdně nestihnu přečíst ani 4 knihy, které číst chci a které mě baví na 100% ..
    Tak hodně štěstí do března :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebaví, rozhodně ne všechno. Ale baví mě můj obor, takže je ve vlastním zájmu se snažit :D A přečtu toho tolik právě proto, že chci číst i to, co mě baví :-)

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že se náš maloměšťácký ples líbil! ;) :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!