pátek 1. května 2015

Jak to bylo - Duben 2015 | Seznam ztrát a nálezů


Duben. Jedna velká krize, tři kina, LiStOVáNí, spousta knížek a rozbitej mobil. Ve zkratce. Zas to strašně uteklo, pomalu se dostávám do zkouškového/studijního módu. Asi nemá cenu se rozepisovat hned  úvodu, když tomu pak věnuju samostatný odstaveček. Takže tak.

Nové knihy

Dámy a pánové, kdybyste to nepoznali, tak takhle nějak vypadá pravidlo "nepořizovat si nové knihy" v praxi. Ne ale teď vážně, většinou jsem v tom skoro nevinně. Až na tu Jillian Michaels, která souvisí s tou velkou krizí anoncovanou v úvodu. Tu jsem si tedy koupila, ve slevě.
Tygrův osud, Šťastná kniha a Vlak naděje - v březnu jsem poměrně dost času trávila v Albatros Media na brigádce a tohle je část odměny. První dvě byly jasné, Vlak naděje jsem vybrala po dlouhém lítém boji s Já nejsem neviditelná. Tak snad se mi ta volba vyplatila.
Žert není tak úplně nová kniha. Vlastně je babičky a trochu i moje. Prostě jsem ho měla už potřetí půjčený, tak jsme se s babičkou dohodly, že u mě mu bude líp, ona ho beztak nečte.
A poslední kupička - Le Petit Beatles, Whisper, The Apple Tart of Hope, The Lullaby, Just Listen a První stříbrná kniha snů - s holkami jsme se nenápadně vetřely do CooBoo, uklidit jim knihovnu (knihovny). A trochu jsme jim uvolnily místo. Whisper je spíše na lektorský posudek, než zcela moje kniha... :-)

Přečtené knihy
Vlastně jediné, co mi v dubnu pořádně šlo, bylo čtení. Trhla jsem totiž svůj dosavadní rekord z května 2013 a přečetla jsem 25 knih! Z toho jsou to 2 komixy, 8 básnických sbírek, 2 dramata, 4 prózy do školy a 1 skripta. Dočetla jsem a vrátila všechny knihy z knihovny, které jsem měla vypůjčené jen tak z plezíru. Seznam utěšeně řídne, vlastně už tolik cizích knih nezbývá.

Z dubnových knih si mě absolutně získala kniha Příšerně nahlas a k nevíře blízko. To je, prosím pěkně, román reflektující události z 11. září. Vypráví ho malý kluk. A je to hrozně pěkně poskládané a napsané. Fakt vřele doporučuju! Taky jsem dočetla toho Básníka, konečně. Pokračuju ve čtení tygří ságy, mám za sebou druhý díl. Podruhé jsem četla knížku Davida Baddiela (tentokrát ale první verzi překladu), kterou připravujeme k vydání na semináři ve škole a která vyjde v říjnu. Těšte se, je to boží middle grade!
Z básní mohu doporučit především Na vlnách TSF. Hravé, milé, krátké. 

Teď čtu pohádkovou knížku Neplač, muchomůrko a The Iron King. Je to uvolňující, protože se na cestách můžu plně věnovat knihám do školy (aktuálně to budou Magorovy labutí písně) a učení a nikam nespěchám, čtu si před spaním a jsem spoko.

No a teď... Co bylo se mnou?
Víte co, krize. Veliká, největší od přelomu v roce 2010. Najednou jsem byla ze všeho unavená, všechno se mi prášilo pod rukama, nic se mi nechtělo... Unavovalo mě být full-time optimistka, mít plný diář a nemít ani chvíli na sebe. Sbírala jsem se dlouho. Nebo spíš... Dlouho jsem se v tom plácala, trvalo mi, než jsem si vůbec přiznala, že je něco špatně. Pak to šlo ráz na ráz - vypovídala jsem se, koupila jsem si Jillian Michaels, abych si trochu uspořádala životní styl, pořádně jsem se propsala, na chvíli jsem vypnula a hned je to lepší.


Trochu nicméně trvá krize psací. Pořád mi tu visí tři nenapsané recenze jako strašáky. Jenže já se fakt nemůžu přinutit... Zatím jsem energii investovala do školy. Nakopla jsem se, myslím, v ten pravý čas. Zkouškové nám sice začíná až v půlce května (18. konkrétně), nicméně první tři zkoušky mám už před tím - první hned v pondělí, další dvě v pondělí za týden. Držte mi palce, chci dlouhé prázdniny!
No ale jinak? Začátek měsíce jsem strávila v kině, hned třikrát! Bylo to skvělé (i když Čarovný les byl hodně... Alternativní a trochu dada a prostě ujetý a blbý, no). Konečně doma a Píseň moře mě nicméně nadchly! A to je ze společenského života skoro vše. Tedy ne, vlastně ne. Ještě jsem byla opět na LiStOVáNí, tentokrát to byly Fulghumovy povídky Co jsem to proboha udělal. Hodně času mi bral skaut, závody dětí. Byla jsem párkrát (dostkrát) v práci a jako hosteska na nakladatelských cenách Albatrosu. A uklízela jsem CooBoo knihovny. Nakonec jsem včera upálila čarodějnici Beatrix. Už je mi líp.


Co se ještě dělo v dubnu? Udělala jsem jarní úklid a taky jsem udělala první krok k vystěhování marťana, který se mi usídlil v mobilu. Takže snad budu mít brzy mobil zpátky ze servisu, chybí mi tweetování a instagramování :D

Doufám, že jste dočetli až sem, protože nemáte co dělat. Já si jdu zabalit na cestu do Prahy na Majáles a jdu taky číst článek na zkoušku z angličtiny. Mějte se fajn a nemějte krize!

8 komentářů:

  1. Tak Příšerně nahlas a k nevíře blízko si rozhodně přečtu. Od stejného autora jsem přečetla Eating Animals a je to jedna z nej knih, co jsem loni přečetla!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, krize, to znám. Měla jsem takovou na konci srpna minulého roku a trvala v podstatě až do teď, před dvěma týdny jsem po dlouhé době napsala něco o knížce. :D Mimochodem, dvacet pět knih... to snad ani není možný přece! :D
    Úklid CooBoo knihovničky jsem sledovala na Facebooku, muselo to být fajn. Já si neumím pořádně uklidit ani tu svou. :D

    Tak se měj, ať ti vyjdou všechny testy a zkoušky a ať se ti brzy vrátí mobil. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, zatím vím o dvou úspěšných testech :)) Jinak ta krize, no... Přetlak. Jednou to přijít muselo, když jsem takovou krizi neměla dobře pět let :)

      Vymazat
  3. Závidím ti, že už máš za sebou nějaké zkoušky, já zatím jen jednu. Vůbec se mi nechce učit, radši bych četla, třeba právě Příšerně nahlas a k nevíře blízko, kterou mám doma asi rok, ale pořád jsem ji ještě nečetla (jako spoustu jiných). Na Listování bych se zase ráda podívala, zatím jsem byla jen jednou, ale co jsem koukala, tak v mém okolí se zatím nic nechystá…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám za sebou ani jednu, první píšu v pondělí :-)

      Vymazat
  4. Líbí se mi tvůj pokoj. Rozhodně se k vám zvu na léto na návštěvu. Schovej přede mnou knihy, znáš to!
    Líbí se mi tvoje pravidlo nepořizovat si nové knihy. Takhle jich máš skoro stejně jako já, já mám jen ty Albatrosí :D
    A Bět, co se týče krize... tak jsi prostě awesome! I kdyby sis to nemyslela, tak jsi, a myslím si to pořád, i když jsem zrovna naštvaná, i když jsem zrovna smutná, a minimálně tvoje čtecí tempo je prostě dechberoucí. Jsem musela přemýšlet, jak se česky řekne breathtaking, a on je to dokonce kalk! Krásné. Každopádně, asi máme prostě všichni něco, a jsme všichni awesome, jinak bych se s náma nebavila, takže tak! Pamatuj na to: you are awesome!
    Bude líp, venku je hezky, květen je boží, zkoušky všechny uděláme, bude veletrh, bude to všechno úžasné a super.
    Na Foera se fakt těším na léto. Navnadilas mě :) Dneska jsem mu odolala. Pak jsem přišla k regálu s poezií a ehm....... No, ale aspoň budu mít za květen co číst, kromě zápisků!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapomněla jsem ti sem odpovědět! Ale díky, úplně mě to dojalo (chtěla jsem napsat teď, ale vlastně mě to dojalo hlavně když jsem si ten komentář přečetla poprvé). A dík, víš proč :)
      A na Foera se rozhodně těš :))

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!