úterý 2. června 2015

Jak to bylo - Květen 2015 | Střídavě dobře, střídavě hůř


Ach, květne! Přinesl jsi mi krásné počasí, pár dobrých akcí, běžeckou formu a taky spoustu slz. Bude líp? Květen byl prostě jedna velká houpačka - osobní prohry versus osobní výhry. Krize v jiném slova smyslu, ale i spousta radosti!

...takže začněme zvesela!

Nové knihy

Ještě štěstí, že květen se do mého předsevzetí nepočítá. Jsem si řekla. Protože to, co vidíte, je velký následek Světa knihy. Aneb zaplácla jsem smutek nad tím, že v Argu neměli nic z mého (poměrně dlouhého) seznamu knih od nich, které bych ráda - takže jsem si v tamějším světoknižním antiku vybrala hned sedm knih. Omlouvá mě, že jsou vesměs do školy: Noc a naděje od Lustiga v prvním vydání, spolu se Sedmikráskou a Morčaty patří do seznamu povinné četby ke státnicím. Sedmikrásku mi navíc doporučila Freckles, tak nezbývá než doufat, že první vydání Lustiga je vždycky lepší a že Morčata porazí Sekyru. Neviditelného od Havlíčka mám v merku od té doby, co jsem četla skvělé Petrolejové lampy a našla jsem, že Neviditelný je ještě lepší. Katyně od Pavla Kohouta je na mém to read seznamu už někdy od druháku. Stepního vlka už jsem četla - moc se mi líbil, tudíž jsem usoudila, že podruhé to bude ještě lepší. No a nakonec Utrpení mladého Werthera, prý nadčasové čtení, bez kterého nemám šanci správně pochopit Utrpení knížete Sternenhocha. Tak jsem zvědavá.
Z veletrhu mám dále Druhou stříbrnou knihu snů, již jsem obdržela na CooBoo srazu (Krásní Šurové opět ukázali ostré lokty, když si hned na úvod balíček se Stříbrnou schovali pod stůl, hahaha), a také Tohle není kniha. Na nedělním destrukčním workshopu jsem sice za své veledílo vyhrála Destrukční deník, ale ten jsem věnovala bráchovi. Tohle není kniha mi nakonec zůstalo v ruce, když všichni odešli, všechny zbylé knihy se uklidily a já s Freckles jsme stále seděly a listovaly touhle věcí. Nakonec to asi nebude tak špatné, jak jsem myslela, možná v tom i něco vytvořím!
Neměnnost leopardích skvrn porazila v lítém boji Stopařova průvodce galaxií, když jsem vybírala, za co utratím poukázku do Kosmasu, kterou jsem vyhrála od Magnesie Litery. Jsem fakt zvědavá, snad měl osud pravdu, když nechal dvakrát padnout orla pro leoparda!
Posledním přírůstkem je Girl Online, která přišla na poslední chvíli v pátek. Mám ji na recenzi od Joty, pro Generaci 21. Recenze bude ještě tenhle týden a brzy se můžete těšit i na soutěž :-)

Uf... To bylo... Dlouhé.

Přečtené knihy
Tohle bude kratší. Si myslim.
Oproti minulému měsíci jsem se v květnu dost krotila. A dočetla jsem "jen" 12 knih. Seznam ve wordu už čítá 84 položek (poslední je už červnová)! Pustila jsem se do dvou velmi strhujících knih, kterými byly Základy psycholingvistiky a Stylistické minimum. No a teď vážně. Za zmínku stojí určitě pohádková knížka Neplač, muchomůrko, od Daisy Mrázkové si ještě něco pro své dětské srdíčko určitě najdu. Hodně se mi líbil Vlak naděje, když se mi povede doplnit resty, uvažuju i o recenzi, bylo to vážně skvělé! Ze školní četby mě nejvíc zaujal Ivan Vyskočil, jeho knihy mě hodně bavily, skvělé!
Byť můj seznam pořád narůstá, pomalu začíná i řídnout, pořádně jsem se do toho opřela. Teď v červnu to taky klapne, věřte mi!

Svět knihy a jiné...
Hlavní květnovou událostí byl bezpochyby Svět knihy.


I tentokrát jsem na veletrhu strávila hned tři dny. Dokonce jsem navštívila i dvě přednášky - sobotní beseda s CooBoo autorkami byla hlavně podpora redakce, protože jsem od Báry Tuzarové ani Terezy Janišové nic nečetla. Zato páteční beseda a autorské čtení Emmi Itäranta mě hodně zaujala a její Strážkyně pramene je jednou ze dvou knih, o které si plánuji v červnu napsat k recenzi.
Letošní kubulínský sraz byl komornější a taky víc fajn :-) Pobavili jsme se, dostali jsme knížky... Prima! Sobotu jsem s Freckles, Willindou a Vendeou zakončila v Kumbálu, to bylo super. A i neděle byla pohodová. Tak snad zase za rok!

Jinak byl květen na akce chudší. Hodně jsem řešila (a vlastně pořád ještě řeším) školu, navíc se snažím (ano, sloveso "snažit se" je zde klíčové) šetřit na Amsterdam, který mě čeká co nevidět. Dostala jsem se do běžecké formy, snažím se běhat co nejčastěji a za sebou mám i svůj první závod!


Sice jsem ke konci pětikilometrové trasy skoro zvracela a brečela, protože přece jen, tempo Willindy je poněkud jiné než mé (a navíc to ani nefunguje tak, jako když běhám s bráchou), do cíle jsem dorazila. A dokonce jsem trhla svůj rekord na tuhle vzdálenost a i vzdálenost uběhnutou v kuse (zhruba 2 a půl kilometru). Tak teď trénuju na další, miluju to! <3

Snad bude červen nejlepší :-) A bude, zdá se mi!

4 komentáře:

  1. Doufám, že už na tom budeš líp! A kdyby ne, tak že to nějak zvládneš překonat, klidně i s mojí pomocí! ;)
    Jo a podle mě jsi sem měla dát tu fotku ze srazu, co dělala Vendy... :D
    A ten běh natrénujeme! ;) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zapomněla... :D Určitě bude líp, snažím se!

      Vymazat
  2. V červnu už si zaručeně nic nekoupíš, jo? Já taky ne. Pokud nevlezu na Book Depository. To mě vlastně láká. Co si tak koupím..... hmm...
    Prostě Neplač, muchomůrko :))
    Zajímavé, že máš 12 knih, a zrovna nejdřív zmiňuješ ty do školy :D Aspoň zmiň všechny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale já nechci psát o všech, to by mi pak nic nezbylo na konec roku, počkej si! :D A nebudu plakat, už ne :-) Už kvůli tomu, jak strašně boží jste kamarádky!
      A v červnu si zaručeně nic nekoupím, jsem se rozhodla, nechám si to na červenec! :D

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!