středa 1. července 2015

Jak to bylo - Červen 2015 | Zážitky, hlavně zážitky!


Červen v mých představách vypadal úplně jinak. Jenže taky předpokládal, že všechny zkoušky udělám napoprvé. A já se s nimi přitom neskutečně trápila. I přesto byl červen super, jen teď prostě musím trochu víc máknout, abych to, co potřebuju, stihla alespoň do září. Červen byl plný kultury, učení a taky Amsterdamu, kam jsme se vydaly s Hankou. Po dlouhé době opravdu dobrý měsíc, zdá se mi.


Nové knihy
Tentokrát to konečně vypadá tak, jak to mělo vypadat už od začátku roku. Skoro. Vlastně jen jeden kus nad rámec plánů, což považuji za ohromný úspěch. Takže jak?

Mám tu hned dva recenzní výtisky, nad kterými jsem slintala od května a jen jsem čekala, až budu mít za sebou všechny červnové zkoušky. Všichni jsme z toho úplně na větvi pro mě byla jasná volba, hned jak jsem se dozvěděla, že vyjde v češtině. No a Strážkyně pramene... Velký objev! Recenze bude brzy. Musím říct, že jsem byla opravdu příjemně překvapená. O přečtení mě přesvědčilo autorské čtení autorky Emmi Itäranta na Světě knihy a rozhodně nelituji.

No a pak tu mám jeden koupený kousek. Jak už jsem zmínila, strávila jsem pár dní v Amsterdamu. K takové návštěvě samozřejmě patří i prohlídka Anne Frank huis. A i když jsem o tom před tím vůbec neuvažovala, nakonec mi v jednom z mnoha navštívených knihkupectví padl do oka Deník Anny Frankové (resp. Diary of a Young Girl). A tak jsme si s Hankou řekly, že je to dobrý nápad. A po prohlídce zmíněného Anne Frank huis mi to přijde jako čím dál lepší nápad. Asi uzrál čas :-)

V červenci zatím očekávám jeden balíček s knihou. A to bude tak boží, že snad ani nebudu potřebovat nic dalšího. Ale nechám se překvapit.

Přečtené knihy
Zase žádné honičky za rekordy, ale příjemných 12 přečtených kusů. Pustila jsem se do čtení knih z únorového seznamu, který se tedy konstantně prodlužuje. Kromě zmíněné Strážkyně pramene mě v červnu nejvíc odrovnala Neměnnost leopardích skvrn. Na tu taky plánuji recenzi, tak snad ji ještě stihnu. Dočetla jsem dlouho rozečteného Kluka, který se koupal s piraňami a o něco kratší dobu rozečteného The Iron Kinga. Další anglickou knížkou byla Fangirl, kterou jsem přečetla poměrně rychle a překvapivě se mi líbila. Sice to není fyzická knížka, ale ve čtečce jsem ji taky měla skoro rok, tak co. Ještě se můžete těšit na brzkou recenzi Všem klukům, které jsem milovala. Prozradím jen, že hlavní hrdinka povážlivě atakuje první místo v mém osobním žebříčku TOP 10 nejotravnějších postav :D

Svou první červencovou knihu už mám za sebou a další dvě mám v plánu stihnout ještě do soboty, kdy odjíždím na tábor. Ale mám v plánu stihnout tolik věcí, že bůhví, jak to bude.

Kultura, kam se podíváš
Červen byl opravdu velmi kulturním měsícem. Byla jsem dvakrát v divadle a dvakrát v kině. Navíc ještě tři dny v Amsterdamu, o tom nepřestanu mluvit.

Racek na divadle, můj velký sen, už pět let. A konečně se mi poštěstilo, viděla jsem v červnu derniéru jeho interpretace ve Stavovském divadle. Teď už jen někde splašit lístky do Dejvického divadla! Druhým představením bylo další LiStOVáNí, tentokrát Kde se touláš, Bernadeto? Tahle scénická čtení mě baví čím dál víc a určitě v nich budu v září pokračovat!

Obojí kino jsem stihla v posledních dvou červnových dnech. Od Mimoňů jsem nic moc nečekala, zas tolik mě ty žluté příšerky neberou. O to víc jsem byla překvapená! Bylo to vážně vtipné, odsýpalo to, prima animák, no. A nakonec Temné kouty, na které jsem se těšila hodně, hlavně kvůli Chlöe Grace Moretz. Bylo to moc prima, přiznám se, že jako filmovému laikovi se mi to líbilo víc než Zmizelá. Asi jsem ale jediná na světě :D V červenci mají premiéru další super filmy, tak jen doufám, že se dostanu alespoň na nějaký.

No a Amsterdam, jé. Vlastně není moc co říct, mohli jste naše dobrodružství sledovat na instagramu. Moc se mi líbil Anne Frank huis i muzeum tulipánů, uchvátila mě holandská architektura a moc jsem si užila i bleší trh na Waterlooplein. Nizozemsko mě začíná bavit a zajímat čím dál víc a určitě nelituju, že jsem do toho ty prachy vložila.

Pro dobrou náladu přidávám náš amsterdamský hit, je to Down South od Jeremy Loopse a připravte se na to, že je vážně ultimátně boží!


Mějte se jak nejlíp můžete! :-)

8 komentářů:

  1. Tedy, vypadá to, že červen jsi měla parádní i přes trápení se zkouškami! :) Tak hlavně že se nakonec zadařilo ;) Do Amsterodamu bych také někdy ráda zavítala, to město musí být úžasné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má svoje kouzlo :-) Ráda bych se tam jednou vrátila a ráda bych i viděla jiná holandská města, Rotterdam, Utrecht a tak, třeba. Babička mi pořád opakuje, že Amsterdam není pořádné Nizozemí a mně ta země láká čím dál víc! :D

      Vymazat
  2. Jé, ten Amsterodam ti závidím! Deník Anny Frankové se ti bude určitě líbit, nebo myslím, že bude... :)
    Užij si léto ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že vyšel, v plánu byl víc než rok :-) A na Deník se docela těším, no, po návštěvě Anne Frank huis jsem taky přesvědčená, že se mi líbit bude!

      Vymazat
  3. Ooo, na recenziu Strážkyně pramene sa teším. Nádherná kniha.
    V Amsterdame som síce bola, no dom Anny Frankovej sme vynechali, bola tam obrovská fronta. Chcela by som ho niekedy navštíviť, ale najprv si chcem prečítať tú knihu. Ale zrovna dnes som sa začítala do Všichni jsme nosili hvězdu - Vzpomínky spolužáků Anny Frankové, o to viac som zvedavá na ten slávny Deník Anny Frankové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme naštěstí vychytaly okamžik, kdy to s tou frontou nebylo zas až tak hrozné (čekaly jsme zhruba hodinu) - ale bylo to až na druhý pokus :D
      A ano, Strážkyně pramene je výborná!

      Vymazat
  4. Deník Anny Frankové je skvělá knížka s velmi silným příběhem, zvlášť když si uvědomíš, jak strašnou měli na konci smůlu, když je někdo v posledních týdnech před osvobozením jejich země zradil. Sama jsem ji četla několikrát. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si právě uvědomuju velmi intenzivně už teď, před čtením. Takže jsem zvědavá, jak na mě kniha v tomhle kontextu pocitů zapůsobí :-)

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!