pátek 31. července 2015

Jak to bylo - Červenec 2015 | To nám ty prázdniny pěkně začínají...!


Tak a půlka středoškolských prázdnin je za námi! Můj červenec jako by nebyl - dva týdny jsem byla na táboře a pak jsem střídala práci a psaní restů do školy. Žádná zábava, co? Ale i tak jsem si červenec užila a dokonce jsem byla i dvakrát v kině. Srpen bude čistě pracovní, vlastně jsou mé prázdniny vždycky o chlup nudnější než školní rok, haha!


Nové knihy

Tak jo, takhle to vypadá. Jsem spokojená, protože mám jen o jednu novou knihu víc, než jsem předpokládala. Tou první, očekávanou, bylo pokračování Čarozemě - The Girl Who Soared Over Fairyland and Cut the Moon In Two. Boží! Čekala na mě po návratu z tábora, krásná, nejkrásnější. Hned jsem ji taky přečetla a už si brousím zuby na čtvrtý díl. Když nemůže Čarozem do Česka sama, musím tomu pomoct. Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku mám za 79 Kč z práce, jednou jsem se totiž kolegyni zmínila, že jsem u jedné paní zahlédla tuhle knížku vytaženou z bedny se slevami a že mě štve, že jsem to promákla a do bedny se při příchodu nekoukla. Teď v červenci mi kolegyně sdělila, že už mi pár týdnů knížka leží v rezervacích (jen jsem blbě identifikovala svoje příjmení a považovala je za slovo "Praha", proto jsem ji tam nechala ležet), protože mi ještě jeden kousek zachránila. Takže proč ne, jsem zvědavá :) Je zezadu jen trochu špinavá a má pomačkaný rožek. Ještě jsem si koupila tyhle ultraroztomilé magnetické záložky, po kterých pokukuji od té doby, co jsem do Luxoru nastoupila.

Na srpen mám v plánu taktéž dva přírůstky a myslím, že to snad přesně tak vyjde.

Přečtené knihy
Červenec bývá vždycky slabý, protože na táboře se moc číst nedá. Proto jsem byla ráda, že jsem stihla přečíst hned dvě knihy ze svého únorového seznamu. Ten utěšeně řídne, přestože se každý měsíc o kousek prodlouží. Mám z toho radost! Na tábor jsem si tentokrát vzala Zázemí od Jany Šrámkové, četla jsem ho už podruhé, tentokrát kvůli oživení, chci o tom psát jednu z prací do školy. Dál jsem se pustila do zmíněné třetí Čarozemě, ale ještě před ní jsem zvládla ARC Isla a šťastné konce, na recenzi se můžete těšit v následujícím týdnu (aneb doháním resty, kde se dá). Před Martou v roce vetřelce mě hodně lidí varovalo, ale já jsem ji zvládla přečíst za dva dny a hodně jsem si ji užila, krátké hodnocení naleznete na goodreads.
Jo a celkový počet mých přečtených knih za červenec je 6, Čarozem byla zároveň symbolicky mou letošní stou přečtenou knihou!

Teď čtu druhý díl Stopařova průvodce a přemýšlím, co ke čtení si s sebou vezmu na pracovní výjezd, na který odjedu už v neděli. Nejspíš to budou Křižovatky, duchovní čtení, které jsem od martinus.cz vyhrála už před dost dlouhou dobou a pořád ještě nepřečetla.

To nejlepší z července
...Na mě čekalo všude možně. Ať už to byl můj poslední tábor, který jsem si snad ani nemohla přát lepší (jen bych vynechala týden trvající zažívací potíže), ani jsem nečekala, že mě to tolik dostane. Po odchodu z tábora směrem na autobus domů se mi nicméně spustil vodopád slz, moje holky skautky mě objímaly a dojemně se loučily... Bylo to silný. Vrátím se, určitě. Vím to už teď, i když momentálně nemám sílu se skautem pokračovat.

Taky jsem byla dvakrát v kině. Z Papírových měst jsem nadšená, hlavně z Margo, nemůžu si pomoct. Půjčíte mi knížku? Jen jsem hodně dlouho váhala, zda se mi zamlouvá konec. Vlastně nejsem přesvědčená doteď. Potom jsem ještě zhlédla animák V hlavě, který je opravdu hodně povedený, ale chvílemi mě až dráždilo, že se hlavním hrdinům nedaří dostat tam, kam potřebují, bylo toho až moc. Teď mám v hledáčku film Věčně mladá s Blake Lively a v září bych ráda viděla druhý Labyrint a animovaný Mune - strážce měsíce, na to jsme s bráchou viděli trailer, který nás hodně oslovil.

Nakonec chci zmínit ještě projekt #moudrazknih, který mají na svědomí Jana a Bastera pod záštitou nakladatelství Host. Jsem nadšená! Vymýšlím, které citáty kam umístit, snažím se to fotit na instagram... Zatím jsem rozdala čtyři lístky (jeden v kavárně, jeden v drogerii, jeden v autobuse a jeden v metru), ale nekončím - těším se, že na pracovních výjezdech bude spousta dalších příležitostí!

Mějte se (sedmi)krásně!

4 komentáře:

  1. Hmm, tak to já mám letos naopak ty nejdelší prázdniny, jelikož teprve nastupuji na Vysokou. Na všechny recenze se hrozně těším, hlavně na Islu.. Do kina se také chystám, hlavně na Papírová města, i když jako kniha mě moc neoslovila, tak uvidíme. V hlavě už jsem naopak viděla a moc se mi to líbilo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem knihu ještě nečetla, ale příběhově si myslím, že mi to sedět bude, tak uvidíme :-) Isla nakonec v týdnu nebyla, ale tenhle týden bude už určitě!

      Vymazat
  2. The Age of Adaline musíme jít! Nějak mi K. leze do peněz přes to kino, hmmm...
    Jinak beru si osobně, že si všichni kupujou moji záložku, já ji viděla první a nemůžu za to, že je tak roztomilá, že ji všichni chtěj taky, jako! :D
    PT ti půjčím, až mi je Li vrátí. Kdyžtak ji popoženem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zařiď si kartičku do Cinestaru a budeš mít bodíky! :D A jo, tak jo, jsem ráda, že na to nepůjdu sama, jupíjej!

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!