neděle 30. srpna 2015

Práskni na sebe něco!

Už nějakou dobu jsem měla v plánu mezi recenze propašovat něco trochu osobnějšího. Ani ne tak proto, abyste se o mně něco dozvěděli, jako spíš proto, že se mi chce. A fuj, tu předchozí větu snad ani nečtěte, mám podezření, že jsem v ní nezvládla nápor interpunkce. Což se mi stává často... Každopádně, dlouho jsem přemýšlela i nad formou a nakonec mi přišlo nejjednodušší sepsat seznam nějakých věcí o mně. Stejně jako to před pár dny udělala Jana.

1. Mám ráda všechna roční období, ale podzim je mému srdci nejbližší. Jsem totiž podzimní dítě a představa nízkého podzimního sluníčka, barevného listí, svetrů, šátků, dýňových a jablečných koláčů a nekonečných hrnků s čajem mi přijde vážně lákavá. Stejně tak mám ale ráda rozkvetlé jaro, horké léto a pořádně studenou zimu (a letos ty Vánoce prostě budou na sněhu a jo a jo a jo!)

2. Umím číst kurent. Kurent je psaná podoba švabachu, který byl tištěný. Takže vlastně novogotické písmo, písmo, kterým lidi psali dřív, než přešli na humanistické (tím píšeme teď). Je to taková frajeřinka, co mi nejspíš k ničemu nikdy nebude, ale bude hezky vypadat v sívíčku. A taky si můžu připadat dobře, když někomu ukážu (aspoň na fotce) nějaký starý rukopis s tím, že tohle já přečtu.


3. Neumím řídit. V osmnácti mi řídit připadalo děsivé, navíc jsem bydlela cca 800 metrů od školy, takže to bylo i zbytečné. Dojíždět do Prahy autem je dražší než autobusem, takže jsem si řidičák prostě neudělala... Nicméně už se dostávám do stadia, kdy mi řídit připadá lákavé. Takže třeba někdy, někdy brzy?

4. Jsem strašpytel. Nemůžu se kvůli tomu koukat na horory, navíc se k smrti bojím pavouků, mám strach ze smrti a v noci se bojím dívat do zrcadlem, protože co kdyby? Ráda si to přiznám, že v noci bych sama v lese umřela strachy, nemám potřebu v tomhle ohledu dělat frajerku. Prostě se bojím, no!

5. Strašně ráda peču. A hrozně se vztekám, když mi to nejde. Ale je pravda, že zejména poslední dobou se vážně bavím hledáním receptů na buchty a koláče, které bych mohla spáchat. V přípravě jablečného koláče už jsem skoro stejný mistr jako Oskar Dunleavy. Taky docela ráda vařím, akorát kolem sebe vždycky nadělám šílený svinčík.

6. Od osmnácti let nepiju pivo. V hospodě jsem byla poprvé ve čtrnácti a pít pivo mi přišlo přirozené. V osmnácti jsem si ale konečně uvědomila, že nemá cenu pít něco, co mi vážně nechutná. A tak jsem už skoro čtyři roky neměla ani lok piva. A žiju. Mám radši coca colu. Navíc mě nebaví chodit do hospody, nekouřím a pokud v té hospodě není jukebox, ani mě tam nejspíš nedostanete. Což souvisí s dalším bodem.

7. Děsně ráda tančím. Čert vem, že jsem nemotorná a vypadám u toho jako retardovaný lední medvěd, ve třeťáku jsem se konečně zbavila studu a teď tančím a je mi jedno, kdo se na mě dívá. Jakmile začne na nějaké párty hrát z rádia písnička, která je moje oblíbená a/nebo je pěkně od podlahy, nevydržím sedět. A když mám trochu hladinku, klidně si dávám i sólíčka.

8. Nemám ráda dorty. Jsem nejspíš jediná na světě, ale dortem mě fakt nedostanete. Ještě tak cheesecake, ale obecně mám raději koláče. Dorty mi přijdou přeslazené těžké a navíc mi strašně nechutná máslový krém. Na druhou stranu nemám ráda ani kynuté těsto.

9. Mám radši autobusy než vlaky. Vlaků se bojím, přijde mi to pomalejší a dražší, s autobusy si rozumím, jezdím v nich ráda. Dokonce mi i přijdou pohodlnější, což je asi vážně paradox. Smířila jsem se zatím jen s City Elephantem, který jezdí na trase Praha - Beroun, protože alespoň hlásí stanice. Autobusy mi prostě přijdou lepší.

10. Píšu radši rukou než na počítači, neumím totiž psát všemi deseti. Ručně si píšu ve škole, deník, dopisy, pohledy, kdejaké poznámky a přípravy referátů. Píšu perem, protože z propisek mě bolí ruka. A když píšu perem, můj rukopis vypadá lépe. A na tom si docela zakládám, protože mi rukopis spousta lidí chválí :-)


Pro začátek by to stačilo. Ráda o sobě totiž píšu, ale když mám něco vymyslet, je to porod. Skoro doslova. Možná, že se mi něco takového osvědčí a budu to psát častěji. Prozatím mi na sebe něco práskněte vy. A otázky jsou vítány! Buď v komentářích, nebo můžete použít ASK

12 komentářů:

  1. Taky mám pocit, že můj rukopis vypadá líp perem než propiskou. Z těch pár poznámek, které jsem si byla nucena napsat propiskou, protože pero došlo nebo jsem ho zapomněla domu, se mi pak dost hůř učilo.
    Strašně ráda peču je věta, jejíž konotace nám navždy zabraňují pronést či číst ji s vážnou tváří.
    Já pivo neochutnala nikdy. Stále žiju. Je to trochu nudná existence, ale lepší než pít to pivo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přijde nepít pivo docela zábavné!

      Vymazat
  2. Máš skvělý rukopis, vždycky se mi líbil. A když jsi mi poprvé napsala, no, zkrátka jsem se do něj zamilovala. :)
    Mně obecně alkohol moc nechutná, možná tak nějaké likéry, ale jinak asi nikdy nebudu popíjecí. Holt radši džusy. :D :)
    Taky ráda peču a taky se vztekám, když se mi to nepovede. :D Nejsem moc zručná. :)

    (S)Měj se. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si to taky dřív myslela, ale on je ten alkohol občas docela fajn :D Ale do něčeho se doroste, do něčeho méně.
      A u toho pečení... Příště se třeba rozepíšu o tom, že se vlastně vztekám u všeho, když mi to nejde :D

      Vymazat
  3. Super, mám ráda takovéto články, ze kterých se dozvím něco nového o blogerkách :)
    Také mi je nejbližší podzim :) Dříve jsem léto dost nesnášela, protože z vedra se mi dělalo špatně, ale teď už si tak nějak začínám zvykat.
    I já ráda peču :) Nejraději asi sušenky. Tím jsem si hrozně zhýčkala náš turistický oddíl, protože vždy když jedeme na výpravu, něco jim upeču ;)
    Ono u těch dortů záleží jaký jíš. Třeba moje teta peče dorty a jsou lehký a dobrý. Vůbec nepoužívá máslový krém, ten taky nemohu ani vidět.
    S autobusy jsme na tom stejně ;)
    Miluji psaní perem! Navíc mám teď zelený inkoust a naprosto ho zbožňuji! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš a zrovna sušenky moc nemusím (jíst, péct jsem je ještě nezkoušela!), jsem spíše koláčový typ, alespoň pokud jsou z lineckého/křehkého/podobného těsta, hihi.
      A ano, je to pravda, na narozeninách Yoli byl v dortu skvělý šlehačkový krém, málo sladký, to mi chutnalo!
      Jsem ráda, že existuje ještě někdo, kdo to s autobusy vidí jako já!
      A pero... Ještě jsem se nedostala od bombiček, ale fandím všemu :))

      Vymazat
  4. Tak nevím, komentovala jsem ti to tu, ale nějak se to nepodařilo, tak to zkusím eště raz :D
    Každopádně toho máme spoustu společného! Neumím řídit, bojím se pavouků, děsně ráda tančím a dorty mě taky moc neberou... Prima článek, jdu mrknout k té Janě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ten dort na Yoli narozeninách byl dobrej, žejo? :D Týjo, měla jsem z nějakého záhadného důvodu pocit, že řídit umíš, zajímavé!

      Vymazat
    2. Byl, protože na něm byl marcipán! To je jediný okamžik, kdy jsem ochotná vzít dorty na milost :D

      Vymazat
    3. Pšššt, Hanka říká, že to byl fondán :D (Ale teda marcipán taky můžu, v jakékoliv podobě) Nicméně v tom dortu byl málo sladký a málo těžký krém, takže já byla spokojená i po této stránce :D

      Vymazat
  5. Autobusy a podzim taky preferuju, pivo taky nesnáším a taky ráda tancuju. Už chápu, proč mi lidi píšou, že je takový články u mě na blogu baví, mě ten tvůj totiž taky hrozně bavil :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě taky na ostatních blozích baví! :))

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!