pátek 18. září 2015

Moje podzimní (nejen) čtení

Podzim je tu. Moje nejoblíbenější roční období. Čas dýňových polévek a dýňových a jablečných koláčů, sbírání šípků, svetrů a barevných punčoch. Nejradši mám babí léto. A protože jsem zrovna dočetla celého Harryho Pottera, rozhodla jsem se napsat o tom, co chci číst dál, protože to bude plno rereadingů.



Čtu znovu, protože prostě chci...
Nechce se mi číst nějak organizovaně, proto si svoje rereadingy vždycky pořádám kdy se mi chce a jak se mi chce. Zrovna předevčírem jsem se pustila do Dívky s pomeranči, kterou jsem prvně četla asi před šesti lety. Loni jsem si ji koupila a teď konečně přišel ten pravý čas na ni. Je milá, krásná... A oranžová, takže se hned k úvodu hodí.
Melancholický příběh o patnáctiletém Georgovi a dopisu, který mu napsal jeho otec těsně před smrtí, patří k tomu nejlepšímu, co Jostein Gaarder napsal. Jsem vážně ráda, že jsem se do knížky pustila.


Podruhé a potřetí
Kirsten Gierovou mám ráda, její knížky jsou fajnové oddechovky a jsou i vtipné. Přesně to, co potřebuju na podzimní melancholie. Trilogii Drahokamy už jsem četla dvakrát a teď se těším, že se do ní pustím i potřetí. Už teď se nemůžu dočkat, jak báječně si u nich odpočinu. První a Druhou stříbrnou knihu jsem zatím četla jen jednou a ani to není kompletní trilogie. Na druhou stranu si ale říkám, že jsou ty díly docela uzavřené samy o sobě... A třeba přijdu na to, kdo je Secrecy!

Jedna anglická pohodová knížka
The Perks of Being a Wallflower jsem prvně četla někdy před dvěma lety na dovolené jako e-book. A byla jsem tak nadšená, že jsem hned při první příležitosti koupila tohle nádherné modré vydání:


Zrovna dneska jsem dostala velkou chuť Charlieho malá tajemství objevit znovu. A třeba se inspirovat jeho "secret Santou". A chci se cítit nekonečně. Prostě i od druhého čtení čekám, že bude stejně skvělé jako to první!

A abych naladila ta pravou, podzimně depresivní náladu



Na to tu mám Zůstaň se mnou neboli (přesněji) Jestli zůstanu. Opět půjde již o třetí čtení, ale první v tomhle hezounkém vydání. Film mám totiž taky ráda, hodně díky mé oblíbené Chlöe Grace Moretz. Knihu mám ale o vousek radši. Strašně se těším na to krásné utrpení při čtení srdceryvného konce, ach...!

Nějaké to "poprvé"
Nemám v plánu jen výhradně rereadingy. Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku jsem ještě nečetla, ale mám pocit, že se k podzimu budou báječně hodit. Těším se na něco pořádně českého, Jiří Hájíček mi kupodivu docela padl do oka, i když jsem to nejprve nečekala.
I když mě víc láká Selský baroko, mám tuhle sbírku povídek, tak doufám, že budu jedině příjemně překvapená. Tak nějak si myslím, že se venkovská próza k podzimu hodí, evokuje mi nízké ranní mlhy a sychravá odpoledne, ani nevím proč.


Možná ano, možná ne
Nakonec tu mám tyhle dvě bichle, u kterých jsem se ještě nerozhodla, zda se do nich chci skutečně pouštět. Zlodějka knih mi přišla spíš průměrná, ale třeba mě na druhé počtení překvapí. Navzdory básník zpívá je naproti tomu kniha, kterou jsem poprvé četla asi před čtyřmi lety a naprosto jsem se do ní zamilovala. Je o François Villonovi, skvělém francouzském básníkovi. A je to úplně strhující kniha, přestože příběh je poměrně málo akční. Obě jsou ale dost tlusté, tak si nejsem jistá, jestli se mi do toho chce na 100 %, uvidíme.


Nebudu jen číst!
Hlavně nebudu číst jen tyhle knížky. Nejspíš toho budu mít plno do školy, navíc jsou tu i jiné knihy, na které se chystám. Podzim ale znamená i seriály. Nemůžu se dočkat deváté série The Big Bang Theory, už příští týden! Taky se chci pořádně pustit do True Detective, na což nás loni nalákal jeden vyučující u nás ve škole. Nedělám si už iluze, že bych si našla čas i na dokoukání Once Upon a Time, ale bylo by to hezké. Taky mám v plánu spoustu filmů, v kině i doma v počítači.

Podzim je zkrátka tady a je nejlepší!
Jaký bude ten váš?

8 komentářů:

  1. The Big Bang Theory bude mít devátou sérii. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já vím, trochu mi to ujelo :D Večer opravím :)

      Vymazat
  2. Třeba ve Zlodějce napodruhé objevíš ještě víc pedofilů. Co třeba takový Hitler, hm? Kde se vzaly jeho komplexy ze Židů, aha?
    S Gaarderem vlastně splníš první #readnordic! Vidělas i film? Taky to není špatný. A je prima jednou koukat na film, kde jim vůbec, ale vůbec nerozumím. I když, to mi stačí pustit si fráninu. U francouzských filmů mám vždycky pocit, že jsem se asi učila něco jinýho než fráninu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviděla a ani mě to moc neláká, upřímně řečeno :-)

      Vymazat
  3. Tákže. Podzim, babí léto, to je taky moje. Cítím, že si to letos užiju. :)
    Dívka s pomeranči je taky moje oblíbená knížka a Jostein Gaarder to napsal fakt dobře. Viděla jsem i film, ten se taky vydařil, ale s knihou bych ho nespojovala. :) A četla jsem i Sofiin svět, to ale byla trošku náročnější filozofie. :)
    Ten, kdo stojí v koutě jsem dostala k Vánocům 2013, už to mám dávno přečtené a koupila jsem si originál, abych si to mohla přečíst znovu a přesto jinak. Těším se na to.
    Z Drahokamů jsem zatím četla jen Rudou jako rubín, nicméně chystám se i na zbylé díly. :)
    A If I stay je první knížka, kterou jsem přečetla v angličtině (tohle léto) bez jediného pohledu do slovníků, prostě jen tak v posteli pár stránek denně ráno nebo večer. Ale nejen kvůli tomu ji mám ráda, ten příběh je fakt docela... zkrátka nenechá nedotčenou. :)
    No a Zlodějku knih, přivezenou z Malty v angličtině, bych si taky mohla přečíst. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sofiin svět mám moc ráda, kolem 14 to pro mě byla poměrně zásadní knížka. Když jsem se ale pokoušela nedávno o rereading, už to nebylo ono, asi jsem z toho vyrostla.

      Vymazat
  4. Drahokamy si chci taky přečíst znova. Re-reading prvního dílu byl únoru a od té doby jsem se k dalším dílům nedostala. Což chci hrozně moc napravit, protože tuhle sérii mám strašně moc ráda. Zůstaň se mnou jsem ještě nečetla, ale chci to napravit. Zlodějku knih jsem už četla a taky se mi zdála poměrně průměrná, ale kousek z ní ve mně zůstalo a právě to je důvod proč si jí chci přečíst znova.
    Na další sérii The Big Bang Theory se neuvěřitelně moc těším a ještě víc se těším na novou sérii Once Upon a Time :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím Drahokamy číst vždycky pohromadě. Když jsem je četla poprvé, měla jsem mezi jednotlivými díly prodlevu a nebylo to ono, ten příběh totiž prostě navazuje až moc.
      OUAT mám taky ráda, ale loni jsem se zasekla u prodlouženého dvouhodinového dílu a už jsem to nepřekonala. Nebyl čas. Tak snad třeba jindy :-)

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!