pátek 30. října 2015

Okamžik všeho potěší spíše milovníky techniky

Shelly Kingová - Okamžik všeho

Originální název: The Moment of Everything
Překlad: Martina Šímová
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2014)
Počet stran: 312
Vazba knihy: pevná s přebalem
Nakladatelství: Host

Kniha, která změnila vše
Maggie je na dně - propustili ji ze Silicon Valley, kde si celkem úspěšně budovala kariéru. Teď se jí nic nechce, obzvlášť ne čelit atakům matky, podle níž selhala, protože je bez práce a bez přítele. Před problémy se schovává ve Vážce, oblíbeném antikvariátu, kde může donekonečna číst všechny harlekýny, které jí přijdou pod ruku. A pak přijde její kamarád Dizzy s nabídkou, která se neodmítá. Milenec lady Chatterleyové, dámský knižní klub a vidina návratu do zaměstnání.

Okamžik všeho má naprosto boží obálku. Knihomol by jásal. A jásal, dokud nezjistil, že to o knížkách zas tolik není. Okamžik všeho je totiž kniha, která je v mnohých ohledech nepředvídatelná a překvapivá.


Kombinace knih a techniky - dobře nebo špatně?
Maggie ve výtisku Milence lady Chatterleyové, který jí obstará Hugo (majitel Vážky a navíc Maggiin domácí), objeví připsané romantické vzkazy. Někdo možná právě na stránkách tohohle románu našel svoji lásku! No není to skvělé? Dvojice Henry a Catherine našli navzájem jeden druhého. A Maggie našla je. Prozřela. Rozhodla se začít něco dělat - vytvořila webové stránky Vážce, zveřejnila příběh Henryho a Catherine, pustila se do toho, co umí nejlépe.

I když to nejprve vypadá na ukázkovou knihomolskou zápletku, je to spíše trochu jako z Pana Penumbry, knihy postupně ustupují do pozadí a dávají prostor technice. Tady nastalo mé první úskalí, protože nejsem milovník techniky. Aspoň natolik, abych o ní četla. To byl můj problém i u zmíněného Pana Penumbry. Pokud se vám ale líbil, Okamžik všeho si taky zamilujete.

Nedostatky vyvažuje styl psaní
Shelly Kingová není žádná autorka vysoké literatury. Přesto se ale Okamžik všeho čte velmi příjemně, styl psaní je poměrně sympatický a kapitoly ubíhají jedna za druhou. To docela dobře vyvažuje nedostatky v příběhu, který byl na můj vkus trochu plytký, a především nedostatky mezi postavami.

Oblíbila jsem si Huga a mrzutého Jasona (Hugův zaměstnanec ve Vážce). Naproti tomu Maggie je ufňukaná slepice, kterou jsem nemohla vystát. Bohužel je vypravěčkou příběhu, což se také odráží na mém hodnocení. Nezaujal mě příliš ani její nejlepší kamarád, kupodivu gay. Klišé snad všech společenských románů z poslední doby.

Přesto jsem skoro celou druhou polovinu přečetla na jeden nádech. Odpustila jsem Okamžiku všeho veškerý patos konce i to, že o knížkách to zas tak moc není. Neodpustila jsem Maggie, že je, jaká je. Líbilo se mi prostředí Vážky, ale stejně jako u Pana Penumbry, tohle moc není šálek mého čaje.

Pokud se nebráníte kombinaci knih a techniky, Okamžik všeho pro váš bude pravděpodobně ta správná volba.

Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí recenzní e-knihy!

3 komentáře:

  1. Pořád mi to leží v hlavě, jestli to číst nebo ne. A ač je to možná překvapivá, po tvojí recenzi jsem ještě o kapku zvědavější, jaké to vlastně je a jestli by se mi to líbilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se nelíbil ten Penumbra, teď si nejsem jistá, jestli jsi ho četla nebo ne... Každopádně si myslím, že to o něčem vypovídá - že podobné kombinace knihomilství a techniky nejsou pro mě :D
      Ale jsem ráda, že mají mé negativnější recenze i takový efekt! :D

      Vymazat
    2. Právě že četla a byla jsem taky trochu rozpačitá, ale ne kvůli té kombinaci s technikou, ale spíš, že to moc bylo o těch tajných společnostech a chlapech v hábitech, což mi dohromady s tou technikou moc nešlo. A bylo to takové lehké čtivo, no. Takže furt dumám :D

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!