neděle 3. ledna 2016

Jak to bylo - Prosinec 2015 | Pokoj lidem dobré vůle!


Zase to uteklo, další rok za námi. Bilancovat budu, ale až později. A jen o knížkách, protože mně se v roce 2015 zas tak moc nevedlo. Podle numerologů rok 2016 moc dobrý nebude, ale já cítím v kostech, že by to mohlo být ono. Zase, po nějaké době. V prosinci toho bylo opravdu hodně - poslední referátek, první závěrečný projekt, jednorázová brigáda v Albatros Media, výprodej Moleskine, dokupování dárků, adventní trhy v Norimberku, CooBoo bazar, Malý princ v kině, koncert Michala Hrůzy, vánoční koncert, Vánoce a do toho samozřejmě práce a zase práce. Přesto to byl nejspíš nejlepší měsíc tohohle roku! A jak to tedy bylo s knížkami...?


Nové knihy

Je jich mnoho, ale paradoxně ne kvůli Vánocům. Nebo alespoň ne úplně. Jak už jsem zmínila, prosinec jsem začala krátkou jednorázovou brigádou v AM - mít ve smlouvě balení dárků je vážně takové elfíkovské! Kromě jiného jsem si mohla za práci vybrat jakoukoliv knihu z jejich produkce. No, to byl oříšek - říkat si o ilustrovaného Harryho Pottera mi přišlo vypočítavé a navíc jsem se dostala do fáze, kdy moc nevím a nic nepotřebuji. Nakonec jsem usoudila, že Snoopy vyřeší vše. A tak jsem měla krásný školní den s obřím Snoopym na lavici a v ruce (do kabelky se mi nevešel).

The Avery Shaw Experiment a ZOM-B jsou výhry z Blogtour od Vendey, už někdy ze září nebo ze října. Ale viděly jsme se až teď, tak jsem je taky až teď dostala. Obě jsou podepsané a Avery mám přečtenou, bylo to miloučké!

O Malého Mikuláše ve frj jsem stála už hodně dlouho. A kolega z cizojazyčné literatury to dobře vědět. Jenže fránina ne a ne přijít, posledního půl roku mi to říkal při každé příležitosti, že fránina nepřišla, ale že na mě myslí a až přijde, dá mi toho hajzlíka stranou. Před Vánoci dorazil! Akorát tak blbě před výplatou, že mi ho museli bránit do krve před chtivými zákazníky, než budu mít peníze :D Ale dopadlo to výborně, v roce 2016 to bude moje velká výzva!

K Vánocům jsem si tentokrát nic moc nepřála. Vlastně jsem se ani nepřihlásila do Knižíška, protože bych nevěděla, co napsat na seznam. Domácímu Ježíškovi jsem do dopisu napsala o Literární spolek Laury Sněžné a Běh pro ženy, protože domácí Ježíšek ví, že si píšu jen o to, co doopravdy chci. A tak jsem obě pod stromečkem našla. Lauru už mám přečtenou a byla skvělá! Běh pro ženy čtu, pěkně po kouskách, a ladím formu.

Poslední dárek je Dárek z pravé lásky, který (z pravé lásky) rozesílali Kubulíni svým věrným bloggerům. (#feelingsospecial) Většině dorazil 23. prosince, jen mně, která se na tu knížku třásla od vydání, poctivě si ji nekoupila a netrpělivě čekala, ne. Trochu mi to ten den zkazilo, přiznávám. Nakonec mi ho pošta dovezla až 29., poté, co mi den před tím přišlo avízo (že mi to doručovali toho 23., grrrrr!), ale já jsem odmítla táhnout na poštu. Taky jsem ho hned přečetla a je to fakt ňuňavý.

Dostala jsem ještě několik záložek, ale ty jsem nefotila - dvě magnetické s Muchou a jednu kovovou s celou mumíní partou od kamarádky, která se vydala na výlet do Finska!

Přečtené knihy
V závěru roku se mi podařilo atakovat konečné číslo 170. Z toho těch prosincových bylo 13. Mimo jiné jsem pokořila závěr Tygří ságy, konečně jsem dočetla Hovězí kostky a letos už asi počtvrté dočetla Zkušebnu rodičů.
Svoje čtení v roce 2015 budu shrnovat samostatně, hlavně proto, abych vypíchla ty nejlepší z nejlepších knih.

Teď už jen k aktuálním plánům - chci číst co nejvíc českou klasiku, ke státnicím. Hodlám se na to soustředit, hned jak dočtu Zatracení od Chucka Palahniuka, pustím se do pokračování Švejka. Jsem odhodlaná a namotivovaná. I co se recenzní týče. Letos si tak hodlám brát méně recenzních výtisků. Tedy, já to víceméně praktikuju už déle - většinou jen ARC, co posílají Kubulíni, čas od času něco fyzicky nebo i od Odeonu. Nebudu mít tolik času, no. A kromě české klasiky se hodlám více věnovat pohádkám a middle grade, jak jsem měla v plánu už několikrát... :-)

Tak uvidíme.
Ať je váš rok 2016 lepší než ten předchozí!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!