pondělí 1. února 2016

Jak to bylo - Leden 2016 | Vůbec jsem si neužila + minirecenze


Jo, leden, tak ten taky utekl. Nejdřív týden ve škole a potom zkouškové. Co si budu nalhávat - katastrofa. Během zkouškového mě čekaly dvě zkoušky a ani jednu ještě nemám hotovou. A to jsem ty zbylé tři testy zvládla během dvou dnů v zápočtovém/školním týdnu! Takže můj leden byl plný učení a špatné nálady (a trochu i práce). Nakonec jsem zvládla i dvakrát kino a jeden cheesecake napomezi #twipivo a knižního srazu, to jsou ty světlé momenty uplynulého měsíce. Nezbývá mi víc než doufat... Že únor bude mnohem lepší :-)

Nové knihy

Hodně dlouho to vypadalo, že leden bude úplně knižně prázdný. Potom jsem si koupila průvodce po Irsku, kam se (snad) brzy chystám, protože tyhle prima průvodci od MP jsou ve slevě, takže mě přišel asi na 124 Kč.. A potom to až do posledního týdne vypadalo, že to bude jediný "knižní" přírůstek za leden. Jenže potom v práci přibyly nové kusy do beden se slevami, které se nachází před vchodem do krámu. A přece tam ty dobré kousky nenecháme zákazníkům, že? Dámy a pánové, za dva svazky téměř netknuté Publicistiky a her od Jana Balabána a Není zač od Daniela Glattauera jsem dala ani ne 2 stovky! A podotýkám, že na Balabánovi není moc vidět, proč byl ve slevách. Ten Glattauer je dost pobitý, nejspíš spadl z vysokého regálu, ale to nevadí.

Ještě mi přibyly tři e-knihy - recenzní Dám ti slunce a Půlnoční koruna a zakoupená Faktura od Jonase Karlssona, do výzvy #readnordic.

V únoru budu pokračovat v tomto tempu, jen už teď vím, že něco málo přibude (a to hned po výplatě).

Přečtené knihy

Kdyby mi alespoň ten čas, který jsem investovala do učení, k něčemu byl! Ale takhle... A to jsem opravdu moc nečetla. Konečné skóre mi tak připadá jako menší zázrak - 5 knih. Nikam se neženu, nikam nespěchám. Vesměs šlo o oddechovky. Znovu jsem se pustila do Anny a Anny, přelouskala jsem This Lullaby a pak už to šlo rychle - Faktura je jednohubka, Dám ti slunce jsem zvládla rychle díky předlouhým kapitolám a své chorobné potřebě dočítat je, no a Není zač jsem si parádně užila, nejlepší lednová knížka. Recenzi bych určitě ráda spáchala, ale znáte to...!

Ještě k tomu #readnordic (neboli slíbená minirecenze) - Fakturu jsem si vyhlídla v práci, přišlo mi fajn, že je to tenounké, splňuje zadání (tj. je z loňského roku) a navíc mě výjimečně zaujala i anotace. Hlavnímu hrdinovi totiž z ničeho nic přijde účet na 52 milionů. A teď co s tím? Nejdřív se je rozhodne ignorovat, ale potom se dozví, že všem byla vyměřena částka za všechny prožitky, zážitky a pocity štěstí, které zatím zažili. Poměrně absurdní kolotoč situací je celý složený vlastně jen z dlouhých telefonních rozhovorů a návštěv té agentury, která to všechno zorganizuje. Nakonec mi to přišlo trošku mdlé a hlavnímu hrdinovi bych určitě tolik peněz nevyměřila, protože mi prostě přišel unylý a nezajímavý. Myšlenka mi ale připadá hodně zajímavá, jen by mě možná bavila víc v rozsáhlejším díle, dohnaná do extrémních rozměrů, pěkně s nějakým epickým koncem. Uvažuju ale, že si ještě přečtu i autorovu předchozí přeloženou knížku, Místnost. 

V únoru se těším na knižní předlohy filmů, takže nezbývá, než si vymyslet, do čeho se pustím (zatím to vypadá na Sluneční bouři, čistě ze sympatií k názvu).

Kulturní Bětka, jen tak okrajově

Leden přinesl změny v mém oblíbeném kině - Cinestar se rozhodl změnit podmínky věrnostního klubu, čímž se pro mě staly absolutně nevýhodné a je pravý čas na přestup ke konkurenci. Přiznávám, hodně mě to zklamalo a rozčílilo, ale zase na druhou stranu... Je to jen kino, žejo!

Nejprve jsme do kina vyrazily s Willindou na Joy... A viděly jsme nakonec Padesátku. Ve frontě na lístky jsme spontánně usoudily, že se nám spíš chce vidět komedii. A bylo to to nejlepší rozhodnutí dne. Padesátku vřele doporučuji, pokud si chcete u filmu odpočinout a pořádně se pobavit. Nedoporučuji, pokud jste suchaři a vadí vám humor trochu vulgárnějšího rázu. Mně se to ale líbilo, dost.



A v pátek jsem ještě stihla s Freckles (konečně) Star Wars. Nezvládla jsem před tím dokoukat předchozí díly (jen šestku!) a leccos mi bylo vyspoilerováno předem, ale i tak jsem si film opravdu užila. Co na tom, že je to v podstatě jen remake Nové naděje? Co na tom, že hlavní záporák je totálně trapný? Bylo to vtipné, starwarsovské a některými nápady dost originální. Jen nejsem úplně tým BB-8, já radši "chodící koberec" Chewbaccu. Jo a "very lonely Luke" za to taky stojí.


Abych toho neměla málo, rozkoukala jsem My Little Pony, seriózně. A baví mě to, jsem u konce první série. A náhodou to nepřeháním a nekoukám na poníky místo učení! 

Tak a na závěr pár střípků, malých radostí, abych měla na co koukat, až mě zase přepadne splín. Tohle mi v posledních dnech dělá radost:





(kapesníčky se Snoopym, skvělé odstíny laků na nehty, ozdobné svorky s Malým princem a poníky, báječné nachos k obědu)

 Mějte se krásně! (A třeba mi napište, jaký byl váš leden)

6 komentářů:

  1. A zkoušky jsi teda zvládla? :)
    Ty jo, snad poprvé v historii čtení mám lepší statistiku než ty. :D I když tři z mých přečtených knih jsou audio a jedna byla dlouhá asi jako deset takovýchto článků. :D
    My little pony, měla bych si v tom taky udělat jasno. Ty jo, někdy bych se mohla znovu podívat na Witch. :D Nebo si splnit své dávné předsevzetí a přečíst si ty knížky. :D Obecně bych měla číst dětské knížky, protože jsem jich moc nečetla. Holt jsem na základce ujížděla na Potterovi, Foglarovi a tak a neznám třeba Toma Sawyera (či jak se to píše) nebo Alenku v říši divů. :)

    Ať je únor lepší než leden. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jednu jsem pokořila minulý týden, ta druhá mě stále čeká ;)

      Vymazat
    2. Já četla Místnost, a taky jsem to brala jako jednohubku, na jeden až dva večery. Přesto mě pojetí zaujalo, severská mentalita se prostě nezapře :)

      Vymazat
  2. Veľmi sa mi páči, že si zahrnula do svojho príspevku aj niečo osobné, niečo o tebe. Máš to tu krásne a zaujímavé.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo zkouškové je děs, o to větší má však člověk radost, když udělá poslední zkoušku (já byla dnes v sedmém nebi.. :D). Doufám, že se ti to všechno taky povedlo. :) Náhodou jsi dobrá, že při tom všem stresu v průběhu zkoušek stíháš číst i něco jiného, než výpisky k té, či oné zkoušce.. Já jsem za celý leden pouze rozečetla Půlnoční korunu a byla jednou v kině na Lídě Bárové.. Snad už bude únor zase klidný a pohodový.. :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já potřebuju číst něco jiného alespoň před spaním, jinak bych se nevyspala :) Přes den teď nečtu vůbec.

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!