úterý 1. března 2016

Jak to bylo - únor 2016 | Praxe, spousta akce a nejlepší měsíc!


Tak a je to. Únor je za námi. Pro mě to byl po dlouhé době opravdu dobrý měsíc. Na začátku měsíce jsem se ještě mořila se zkouškami a nakonec je s vypětím sil obě pokořila, doteď pořádně nevím jak, protože jsem mezi učením stála za pokladnou v práci nebo si zapisovala rozvrh v SISu. Před Teorií textu jsem stihla i opožděné únorové KyberVánoce vol. 2, což mi nejdřív nepřišlo jako dobrý nápad (prostě zase odkládání učení), ale ve výsledku je to asi jedno. Hned po té druhé zkoušce (poslední den zkouškového, mimochodem) jsem vyrazila zapíjet na maturitní ples mého bývalého gymplu. Dobrá akce! No a pak už mě čekala moje nejvysněnější praxe, na dva týdny. Kromě toho jsem v únoru stihla jedno kino, oslavu narozenin, knižní sraz, třídní sraz a besedu o překladu. Bylo to dobrý.

Nové knihy
Tady je toho požehnaně, po delší době jsem měla větší výdaje za knihy, je jich opravdu dost.

Nejprve tedy koupené knihy. Třetí sešit sebraných stripů Peanuts jsem si nejprve chtěla přihodit k objednávce na beletrii.eu, ale nakonec jsem ho našla ve výprodeji albatrosmedia.cz za 50 Kč. Z beletrie.eu mám tedy nakonec příručku Jak přežít v kostce, což je hlavně odměna za ty zkoušky. V práci ve slevách jsem ukořistila tohle vydání Malého prince, za 79 Kč! Toužila jsem po něm od té doby, co vyšlo poprvé, ale těch sedm stovek bylo prostě moc. Ale takhle? Čert vem špinavé desky a trochu natrhaný hřbet. Když jsem se chystala do kina, zjistila jsem, že knižní předloha (kterou jsem četla v prosinci a dost se mi líbila) Beatles je doprodává za zlomek ceny, takže jsem neodolala... A po bambiliónu let jsem zavítala do Levných knih, původně jako doprovod. Mají tam hromadu knížek z Plusu, což je strašně smutné... Ale zároveň to třeba, snad rozšíří povědomí o nich. Vybrala jsem si Tam někde za duhou a Na vodě.


Potom tu mám knížky ze křtu a knižního srazu - všichni jsme na úvod dostali křtěnou novinku, dystopii Adaptace. Jsem docela zvědavá, protože autorka působila hodně sympaticky. Takže dám knížce určitě šanci. V tombole jsem si vybrala Girl Online On Tour, protože mě prostě první díl docela bavil a ke druhému bych se jen tak nedostala. Momentálně ji mám rozečtenou a můžu říct, že bez překladu je to opravdu lepší. Dostala jsem ještě Proměnu Mary Dyerové, protože Freckles v tombole přišla o to jediné, oč stála. A omylem mi vzala druhý díl. Nevadí, první prý dostanu taky :D

Tohle je speciální kategorie. A co když jsem blázen? je můj vánoční dárek od Secret Santy (tím mým byla Freckles). Je skvělá, skvělá, skvělá, můžete si to ostatně přečíst v recenzi. No a Kafe a cigárko, jedna položka objednávky z beletrie.eu, ale platila ho mamka, že to bude taková kolektivní knížka. Pravda je, že mi ho už stačila zabavit...

A nakonec knížky z praxe. Ještě mám něco přislíbeno a něco jsem rozdala... Přesto jsem dostala velkou nádheru. Kouř z komína mi úplně unikl, vyšel loni a já jsem to nějak nezaznamenala! Je to pohádkový román, dle podtitulu. Spíš bych řekla, že je to knížka pro dospělé děti. Ale půvabná! No a Mandolína kapitána Corelliho mě zaujala především obálkou. Navíc ji všichni chválí a já mám možnost si konečně přečíst jeden z proslulých překladů Viktora Janiše.

Takže celkem 13 nových přírůstků. A už se nikam nevejdou, vážně. A to mám v plánu v březnu další dvě nové knížky... Ale březen je měsíc knihy, tak se to může :-)

Přečtené knihy
Držím své lednové tempo a moc nezrychluji. Nebo teda jo... Ale pořád čtu tak na pohodu, žádné spěchy. Celkem tedy 9 knih. Započítám i dvě korekturní. Z toho 4 dětské, jeden komiks, tři recenzáky a jedna severská detektivka do kampaně #ReadNordic. Tady to zase moc nežilo, ale byla jsem na praxi s hlavou v oblacích... Čeká vás ale určitě recenze na Anežku od Viktorie Hanišové. A chystám i článek právě o knížkách z Plusu. A něco osobnějšího. Všechno je ale ve hvězdách, znáte to, jak to s těmi listárními sliby bývá...

Praxe!
O mé praxi se ještě něco dočtete. Zatím tedy můžu jen říct, že to bylo skvělé. Byla jsem v Albatros Media, tedy přímo u zdroje. Povídala jsem si se šéfredaktory, dělala korektury, rozpracovala si knížku, kterou bych si, podle plánu, měla redakčně ještě dotáhnout. Musím říct, že po těch dvou týdnech se mi zpátky do školy opravdu nechtělo, ale co se dá dělat. 

No a ta spousta akce z nadpisu... Naznačila jsem už v prvním odstavci. Každopádně zase začíná sezóna čtenářů knih. Už dnes bychom se měli dozvědět jména titulů, které se dostaly do užšího výběru Magnesie Litery. To znamená autorská čtení a besedy. Taky se blíží Velký knižní čtvrtek, který nabídne zajímavé novinky, mimo jiné Sítě od Petry Dvořákové, které čtu a zatím se mi dost líbí. V březnu bude nakladatelství Yoli slavit své druhé narozeniny (které mělo už v únoru, ale nevadí) a do kin půjde Aliance. Já se ještě chystám na Kafe a cigárko v rámci LiStOVáNí, ale o tom zase příště.

Mějte se krásně a čtěte knížky, které mají plus nejen s velkým P!

6 komentářů:

  1. 19. února konkrétně! ;D
    A už se moc těším na novou knihomolskou sezónu! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vim, ale přišlo mi to nepodstatný :D

      Vymazat
  2. Únor vypadá skvěle! Praxi u Albatrosu ti závidím - nepotřebují tam náhodou i psychologa? :D Jestli jo, hlásím se! A 13 knih je pěkná kopa - tolik se mi jich za jeden měsíc nepodařilo nashromáždit ani nepamatuju (tedy mimo Vánoce) - a ten boj s místem chápu, taky s ním mám docela potíž. Ale co už, tohle je zrovna jeden z těch problémů, které docela ráda řeším :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je ten magnet na slevy... :D Ale většinou to s tím množstvím není tak hrozné, tohle bylo víc nákupů za poslední dobu! :D

      Vymazat
  3. Jo, boj s místem, to je taky můj neustálý a nikdy neutichající problém.. :D Praxi v Albatrosu ti v dobrém závidím, já se tam asi se svým studiem práv stěží dostanu, no co už.. :D Přibyli ti krásné knihy, užívej si jejich čtení! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj problém je hlavně to, že mám objektivně opravdu malou knihovnu :D Díky!

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!