neděle 1. května 2016

Jak to bylo - Duben 2016 | Jak jsem si ostříhala vlasy


Duben byl hrozně dlouhý a zároveň utekl tak, že ani nevím jak. Tolik se toho dělo! Pěkně popořádku: Duben jsem zahájila v Legolandu, jednou jsem byla v divadle, dvakrát u doktora, nechala jsem si ostříhat vlasy, hodně jsem nakupovala, dvakrát jsem byla v kině, jednou na kafi, dostala jsem předposlední vánoční dárky a byla jsem opravdu hodněkrát v práci. Začala jsem znovu cvičit, dělám na korektuře, měla jsem dva referáty... Bylo toho opravdu plno. A taky bylo hodně knížek!


Nové knihy
Začneme pěkně klasicky od knih. Těch bylo tento měsíc o šest víc, než jsem si myslela. Tady jsou:



Duben jsem zahájila nejen Legolandem, ale i prací. První dubnovou neděli jsem přišla do práce, dozvěděla jsem se, že těch 9 hodin strávím v oddělení, kde bude velmi pravděpodobně mrtvo, takže jsem si z novinek vybrala Pokoj a rozhodla jsem se, že si kousek přečtu. Dočetla jsem na stranu 130, začalo to být napínavé, tak jsem se, relativně spontánně (přemýšlela jsem o tom asi tři hodiny), rozhodla, že si ten Pokoj rovnou koupím. Nelituju ničeho!

Dál na mě čekaly Noční můry!, které jsem vyměnila za Šťastou knihu (kterou jsem dostala za praxi). A jeden nečekaný balíček - Co mě naučil tučňák. Od Noxi, pravděpodobně za recenzi pro Neoluxor (on mi ten tučňák nakonec přišel dvakrát... :D Ale už je udaný, promiňte!). Nakonec jsem se rozhodla, že využiju výprodeje na albatrosmedia.cz a objednala jsem si nějaké komiksy - Nezadaná je absolutně story of my life, Dítě s hvězdičkou je velmi chválený komiks o holocaustu, no a Snoopy... Za polovičku. Chápete.

Posledním přírůstkem je "nový Murakami". Hon na ovci jsem četla už ve slovenštině a moc mě to nezaujalo. Přesto jsem neodolala a nechala si českou verzi poslat na recenzi. Včera jsem dočetla a... Malý spoiler - český překlad je mnohem lepší než slovenský!

Co se týče nějakých předpovědí na květen... Už teď vím, že si hned po výplatě koupím svůj první opravdový komiks. Jakože od Crew. Deadpoola. Protože Deadpool je boží. Taky nás čeká Svět knihy! Což samo o sobě znamená nákup knih. Zatím mám v plánu koupit si tam jednu knížku, ale letos jsem se rozhodla, že se nebudu vyloženě omezovat (jen finančně, do SK investuju jen svoje dýška z práce) a nechám to prostě náhodě.

Přečtené knihy
Mám pocit, že jsem v dubnu dělala TOLIK věcí, že ani nechápu, jak jsem mohla přečíst tolik knih. Celkem patnáct. Z toho pět do školy, tři komiksy, dvě na recenzi a jednu do kampaně ReadNordic. Tenhle odstavec se budu snažit maximálně zkrátit, aby celý článek neměl dva kilometry, takže jen stručně. Pokoj je nejlepší knihou dubna a nejspíš se zařadí i na můj TOP 10 seznam za letošní rok. Jinak není moc co dodat, víc se dozvíte na mém GoodReads nebo v recenzích.

Twisty v životě (a taky na blogu)
V dubnu se toho stalo vážně hodně. A já mám poslední dobou potřebu to nějak sdílet. Nechce se mi z Listárny dělat úplně osobní blog, knížky jsou tu pořád priorita. Rozhodla jsem se nicméně rozšířit své působení i na filmy a další kulturní akce, respektive se kategorii "kulturní okénko" věnovat více. 

V kině jsem viděla Kolonii a Deadpoola. Obojí bylo skvělé, ale ten Deadpool... Toho jsem si prostě zamilovala! Celkově jsem se teď rozhodla dohnat své marvelovské resty a začala jsem být docela fangirl, i když mám pořád ohromné mezery a do premiéry Captain America: Civil War nejspíš všechny nedokážu zaplnit. V květnu má premiéru spousta filmů, které rozhodně chci vidět, tak jsem zvědavá, jak to vyjde. Učím se chodit do kina sama.

Dubnem počínaje jsem se rozhodla, že budu čas od času vystupovat ze své komfortní zóny. A tak jsem v Legolandu byla poprvé na horských drahách, i když z nich mám obrovský strach (a musím přiznat, že některé byly opravdu skvělé a zábavné!), po více jak deseti letech mám vlasy po ramena a splnila jsem si "sen" - hrála jsem na piazzetě na veřejném pianu! (Video najdete na facebooku Listárny)


Rozhodla jsem se přestat pirátit, takže jsem si předplatila Spotify. Zatím jsem fakt spokojená! A ráda bych to rozšířila i na filmy a seriály, takže mám teď "free trial" Netflixu a zkouším, jestli se mi vyplatí. Zatím na něm sleduju Pokémony, no... Mám ale problém s tím, že tam není většina filmů, která by mě zajímala. Žádné marvelovky. Ne moc nových filmů. Tak nevím. Máte s tím zkušenosti?

Co se článků tady týče, ráda bych sem přinesla tu a tam i něco o mně, ale spíš ve formě toho, co dělám, když nečtu. Nebo moje oblíbená hudba. Jaké čtu časopisy. A tak. Zajímalo by vás to? Ne, že bych se chtěla odrážet jen od vašeho názoru, ale možná by bylo fajn ten obsah blogu alespoň trochu přizpůsobit i čtenářům...

Posledních pár slov bych věnovala odkazu na sbírku ALSA, z. s., která mi přijde skvělá. Už jsem na to odkazovala na facebooku. Já jsem přispěla, vás do toho nenutím. Jen by bylo super, kdyby se to dostalo k co nejvíce lidem. Tak.

Mějte se krásně a užívejte si život!

4 komentáře:

  1. Ty vlasy jsou fakt boží, ale už jsem ti to psala! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo a já ti neodpověděla! Každopádně jsem spokojená, když už jsem se tedy smířila s tím, že je s touhle délkou víc práce. Ale asi si to nechám zase narůst, i když nejspíš ne tak moc, jak jsem to mívala :-)

      Vymazat
  2. Milá Bětko,
    vidím, že tvůj duben byl mnohem více akčnější, než ten můj. Závidím ti, že máš tolik elánu číst a ještě o tom psát. Co se tvých vlasů týče, myslím, že jsou super. Určitě ti už podle mě nikdo nebude nadávat, že jsi esesák.
    Jak už víš, inspirovala jsi mě ke koupi Pokoje. Jestli se mi nebude líbit, tak s tim asi nic moc neudělam, ale bude mi to líto, takže doufej, že budu nadšený. Každopádně je super, že se ti líbil. A ohledně Tučňáka, ten byl naprosto skvělej! Taktéž i tvá recenze byla fantastická, určitě inspirovala aspoň půlku republiky, aby si tu knížku koupilo, a jestli to náhodou neudělali, pak pouze proto, že nepřišly výplaty.
    Také si myslím, že je super, že už nechceš žít jako pirát. Já jsem doufám na dobré cestě. Dva měsíce zpátky jsem si pře iTunes koupil taky jednu písničku.
    Inu, přeji ti rozhodně hodně štěstí do května a těším se na další článek (tentokrát už ze SK)!!!

    Radeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti ani nevím, jestli je to elán číst... Spíš setrvačnost :D Ale momentálně jsem chytla psací slinu, jen bych skoro víc psala o filmech než o knížkách. Je to dilema!
      Vlasy... Jako jo, líbí se mi to, mám pocit, že mi to sluší, ale stejně si je asi zase nechám narůst :D

      Pokoj se ti líbit bude, jsem si jistá, je to skvělá knížka! A recenze na Tučňáka, no... Ráda bych si namluvila, že pomohla tomu, že to byla 3. nejprodávanější fiction knížka za březen, ale nejsem si jistá, ty NLX recenze podle mě nejsou tak povedené :D

      Tyjo, nevím jestli budu psát report ze SK, ale zmíním to v příštím přehledu, to jó :-)

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!