neděle 15. května 2016

Jen pár veletržních střípků

#ReadNordic, Jostein Gaarder, spousta knížek, stará i nová setkání, knihy. To je letošní Svět knihy v kostce. Já jsem se tohohle pravidelného svátku všech knižních nadšenců zúčastnila popáté, potřetí na více dnů, poprvé na všechny čtyři. Letos jsem tak plná dojmů, že je tady pár postřehů a střípků o tom, jaké to bylo.

ČTVRTEK 12. 5. 2016
Čtvrtek v plánu nebyl. Ale jsem prodejná, takže když mi nabídnete peníze, klíďo budu čtyři hodiny procházet mezi stánky, kafrat s druhou hosteskou a zvát lidi do stánku Albatros Media. Důležité poznatky: ve čtvrtek se dá v levém křídle dýchat a procházet, aniž byste na každém kroku zakopávali o ostatní lidi. Jo a Albatros Media má nejbožejší firemní trička, chci je domů!

PÁTEK 13. 5. 2016

Pátek třináctého, nešťastný den... Ne? S V. jsme vyrazily hlavně na besedu se severskými autory knih pro děti, hlavně na Josteina Gaardera. Druhá řada, slušný výhled, podpisy do knížek. Ve frontě na podpis sraz s Freckles a Willindou. Bloumání mezi stánky, vykoupení starých čísel Pevností (no dobře, já jsem si vzala jen dvě a V. jen tři), sraz s Freckles a Willindou u antikvariátu - takže jsme s V. měly kopec času, protože v antikvariátu to holky mají vždycky na dlouho. Já se antiku víceméně vyhnula, protože jsem plánovala jiné nákupy. Jen víceméně, protože mi Freckles našla poklad.
"Bět, Žíhanou knihu máš?"
"Co? Žíhanou? Ne, ne, mám jen Modrou knihu. Kde? Za kolik?"
A smích při pohledu na to, jak se Bětu sápe po regálu, div ho neshodí. První vydání naprosto nesehnatelného druhého dílů Ortenových deníků. Obstojný stav, 150 Kč. Je moje.
V. si ještě vystála frontu na podpis profesora Hilského do jeho překladu Shakespearových sonetů. Spokojená V., spokojená Bětu. Cesta domů.



SOBOTA 14. 5. 2016

Tradiční sraz před veletrhem v McDonald's na Holešovicích. Sluníčko. Pěšky na Výstaviště. Nejdřív tradiční sraz s CooBoo, tentokrát se s dárečky opravdu překonali - nádherná taška, notýsek, záložka, tužka s vyraženým citátem, graficky skvostně vydaná knížka Proč jsme se rozešli. Zpívali (nebo spíš zpívaly) jsme Michalovi k narozeninám, bouchlo šáňo. Probrali jsme s Michalem Dědičku ohně, bohemistiku na FF i Horseland. Beseda o Denících Ondřeje Sekory, které vyjdou v Plusu 13. června. Já jsem na praxi kontrolovala jejich přepis z rukopisu do strojopisu (nevím, jak elegantněji to vyjádřit), takže jsem měla potřebu dělat support team.


Bloumání mezi stánky, protože mě tam holky nechaly samotnou. Sezení a povídání v zázemí Euromedie, lehké nákupy (jedna knížka a jedna záložka), cider, stírací losové. Slunění se na trávníku před budovou, s holkama z Book Lords. Čekání na Gaardera.


Ten Gaarder... Měl mít v sobotu ještě jednu besedu. Původně jsem nevěděla, jestli se mi chce čekat, ale vyskytla se možnost, že bych mohla ukořistit protekčně společnou fotku. Tak jsme čekaly. V 16:00 narvaný Literární sál. Jostein Gaarder opět veselý a pozitivní. Autogramiáda. Fotku mi zatrhli, ale... Nakonec se vyšetřila minutka a já za tuhle lehkou protekci asi nemůžu přestat být vděčná. Někdy v roce 2008 jsem poprvé měla půjčený Sofiin svět. Dočetla jsem ho, vrátila spolužačce, a upalovala jsem si koupit svůj. A začala jsem znovu. Díky Josteinovi Gaarderovi je moje vnitřní dítě čím dál víc vzhůru. A teď se mi splnil sen a kruh se uzavřel.

NEDĚLE 15. 5. 2016

Hned na úvod zklamání, protože Argo mi vyprodalo Pěnu dní. Bloumání, zkoumání, pokupování knížek. Po dlouhém uvažování jsem místo Arga zamířila k Pasece, další dlouhé uvažování a rozmýšlení. Potom sraz s mamkou a bráchou a čekačka. Na besedu ke knihám Já, JůTuber. O těch tu taky bude řeč, brzy. Chtěla jsem vidět Martina Rotu, protože je to fešák a má skvělá videa a vůbec. Takže jsme byly správný support team v první řadě. A mám fotku, heč.
Nakonec rychlý nákup v Argu a hurá domů.


Pokud bych to měla shrnout, za mě jeden z nejlepších, ne-li nejlepší veletrh. Šla jsem míň po nákupech a víc po programu a pohodě. Kampaň #ReadNordic byla skvělá celá a ten bohatý program na SK to absolutně dotáhl k dokonalosti. Ale jsem parádně unavená. Takže zase za rok!


...A JEŠTĚ K TĚM KNÍŽKÁM


V pátek jsem si, jak už bylo napsáno, pořídila tři Pevnosti (ta třetí byla zadarmo) a Žíhanou knihu. V sobotu se k nim přidalo Proč jsme se rozešli od CooBoo a Anna a vlaštovčí muž, tu jsem si vyhlídla už před dlouhou dobou v edičáku Paseky. Nedělní dilema (měla jsem původně v plánu koupit si u Arga Pěnu dní, Šok z pádu a Když pan Pes kousne, ale ta vyprodaná Pěna dní mi totálně rozhodila finanční plán, o tom Psovi jsem navíc pořád uvažovala, jestli jo nebo ne) jsem nakonec vyřešila opět u Paseky, nákupem komiksu Úsměv. Eseje Zkušenosti od Atlantisu jsme prostě cestou dostaly do ruky zadarmo. A posledním nákupem byl zmíněný Šok z pádu, využitá Argo šťastná hodinka.


10 komentářů:

  1. Obdivujem, že máš s Josteinom fotku. Keď si spomeniem na tú frontu fanúšikov, kedy sa povedalo, že budú iba podpisy a iba do kníh... a ty máš hneď fotku, krása :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je protekční, no, zbyl čas, tak mi to Petr z Albatrosu zařídil, jinak bych taky měla kulový. Nebo spíš jen ty podpisy :))

      Vymazat
  2. Páni, fakt respekt za to, žes zvládla všechny čtyři dny. Já byla po pátku úplně mrtvá, v sobotu jsem den doklepala jen díky večerní návštěvě čajovny. :D
    Jak jsem už psala, myslím, že jsem tě právě někde u Read Nordic viděla sedící, možná čekající na tu boží fotku s Gaarderem. Gratuluji. :D
    Co za rok, půjdeš zas na všechny čtyři dny? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paradoxně jsem nejlépe zvládla sobotu, protože jsme většinu času byly někde zalezlé, bez lidí, v dýchatelném vzduchu, takže jsem nakonec přežila nejvíc hodin bez únavy. Zbylé dny mi daly zabrat :)
      A za rok, no... Uvidíme. Čtyři dny jen v případě, že budou chtít v AM zase na čtvrtek hostesku. Ale tři jsou velmi pravděpodobné, protože v pátek bývá většinou program, který mě nejvíc zajímá, v neděli se vyplatí nakupovat a sobota je taková společenská povinnost... :D

      Vymazat
  3. Téda, máš můj obdiv! Čtyři dny strávit na veletrhu, tomu se říká odvaha. Mně stačila sobota a ty davy lidí :D. Ale moc pěkně sis to užila a věřím, že jsi plná dojmů a zážitků :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sobota je tam nejhorší, vyzkoušeno :) I když letos jsme sobotu strávily natolik mimo lidi, že jsem jako jediný den nebyla smrtelně unavená (a možná i proto jsem vydržela až do Gaardera)

      Vymazat
  4. Já bych hned brala pobýt na veletrhu 4 dny, jenomže jsem zdaleka, takže jsem přijela jenom v sobotu :)
    O cooboo blogerském srazu jsemcvubec nevěděla, což je vážně škoda, protože jsem vás všechny chtěla poznat :) To je asi jen pro zvané, co? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono zas není moc oč stát, dneska jsem spala do devíti, to je na mé poměry velice velice dlouho :D Takže asi tolik k únavě :D
      A ano, CooBoo sraz je jen pro zvané, redakce CooBoo takhle zve bloggery, se kterými spolupracuje :)

      Vymazat
  5. Letos máš o den víc než já! :D A zase jsem si nezvládla pořídit fotku v tom ročenkomatu, ach jo... Jinak moc pěkné úlovky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si zase nezvládla vyfotit Průmyslový palác s nápisem #ReadNordic :D Každý máme něco, no!

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!