neděle 22. května 2016

Na kafi s Leilou Sales

Nebudu vám lhát, ta nejlepší věc na celém blogování nejsou recenzní výtisky, ale noví přátelé a hlavně možnosti, které by se vám jinak nejspíš nenaskytly. A tak jsme s holkami dostaly nabídku, která se neodmítá.


Leila Sales, jíž česky vyšla kniha Tahle píseň ti změní život (2013, CooBoo), se rozhodla část své dovolené s maminkou strávit v České republice. A v pátek, 20. května, se ještě před cestou do Říma stavila v Praze. Aby s námi mohla na kafe, pochopitelně. A my jsme dostaly exkluzivní pozvánku. Kdo my? Já, Freckles, Willinda, Kath a Vendea. A kromě nás tam samozřejmě byly zástupkyně CooBoo, Tereza (šéfredaktorka - já vím, že to víte, ale kdyby náhodou) a Iveta (odpovědná redaktorka knížky).

Tahle píseň ti změní život není úplně kniha, po které bych jen tak sáhla. Taky proto jsem její znalost doplnila až kvůli tomuto setkání. Vlastně celkem zbytečně, protože na ni řeč téměř nepřišla, ale aspoň pro dobrý pocit. Je to čtení pro holky, o šestnáctileté Elise, která nikam nezapadá a je trochu dost drama queen, ale pak objeví svůj talent pro mixování hudby a to jí změní život. Není to přehnaně sladké a romantické a jsou tam reference na opravdu dobrou hudbu (The Cure, The Smiths, The Clash? Ano, prosím!), takže jsem byla spíš mile překvapená.

A k samotnému setkání - Leila je úžasně milá a přátelská. Ze začátku sice byly chvíle ticha, ale hlavně proto, že jsme se (nebo alespoň já!) styděly. Leila se nás ale hned na úvod vyptala, jak se jmenujeme, co studujeme, jaké máme blogy a to docela zbořilo bariéry. Zhruba hodinku jsme si povídaly o nejlepších knížkách, které jsme letos četly, o škole, o YA (protože tam byl největší YA odborník, tedy já, samozřejmě), o tom, jak se Leile líbí v Česku, taky o jejích dalších knížkách, z nichž určitě upřu pozornost na middle grade Once Was a Time - cestování v čase ze čtyřicátých let do současnosti zní prostě skvěle. Daly jsme si palačinky, které Leilu vpravdě fascinovaly - v menu totiž byly uvedeny jako "pancakes" a podávaly se se zmrzlinou a šlehačkou. A ta úplně nejlepší věc byla, že to nebylo žádné formální setkání, ale prostě jako posezení s kamarádkou v kavárně.


Nakonec jsme Leilu vzaly do Neoluxoru na Václavském náměstí, abychom jí ukázaly největší knihkupectví v ČR a jeho YA sekci. Dokonce tam pořád ještě je jeden (podle systému jsem posléze zjistila, že dva!) výtisk její knížky, z čehož měla obrovskou radost.


A to je konec příběhu. Jsem strašně strašně strašně ráda, že jsem měla tuhle úžasnou možnost. Na památku zůstávají fotky a jeden výtisk knížky s věnováním. Leilu jsem vážně moc ráda poznala a doufám, že se jí i zbytek dovolené vydaří.

P. S. Fotky jsem ukradla Terezce a Vendee, díky moc.

11 komentářů:

  1. Gratuluji k tak uspesnemu kroku😉. Knihu jsem jeste necetla, ale je hodne chvalena, tak snad si k ni cestu casem najdu. I ta druha kniha, kterou uvadis, zni skvele. Mozna pro me i lepe nez piseň.😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě zní Once Was a Time taky lépe, protože je to middle grade a to já radši :D Ale myslím, že Tahle píseň ti změní život je přehlížená trošku neprávem, tak snad to teď CooBoo soutěž o podepsané výtisky trochu změní :))

      Vymazat
  2. Taky mám tyhle možnosti, které blogování poskytuje, ráda, byť to pro mě opravdu není denní chleba. :) Poznat spisovatelku muselo být skvělé a na její reakci bych taky byla zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako reakci na nás? :D Podle instagramu ji nejvíc fascinovaly ty palačinky, o kterých psala, když tam sdílela naši společnou fotku... :D

      Vymazat
  3. Bylo to strašně príma a jsem ráda, že jste ji vzaly ještě do toho Luxoru, to byla myslím perfektní tečka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, věřím, že jste si to všechny užily! :)
    Kniha na mě čeká v poličce, tak snad se k ní brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nasly jste dva vytisky jejich knih? Nepodepsala je nahodou? Mozna bych si cestu z Moravy do Prahy udelala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepodepsala, to by asi nešlo... Ale pokud máš o podepsanou knížku zájem, bedlivě sleduj CooBoo, třeba se tam něco objeví :-)

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!