sobota 4. června 2016

X-Men Apokalypsa: Fešák Xavier, skvělá Jean a nejtrapnější záporák


Poté, co se Wolverinovi podařilo odvrátit zkázu mutantů, se vracíme do osmdesátých let, tedy zhruba k výročí událostí ve Washingtonu, kde se Mystique stala hrdinkou a Magneto odpadlíkem. O deset let později Mystique pracuje na vlastní pěst, Magneto se stáhl do ústraní Polska a do Xavierovy školy přichází nový žák, mladší bratr Alexe aka Havoka, Scott (později známý jako Cyclops). A v Káhiře zatím Moira (kterou známe z První třídy) strká nos tam, kam nemá a díky tomu po desítkách tisíc let povstane Apocalypse, první a nejdokonalejší ze všech mutantů. Kdykoliv v minulosti povstal, vždycky si vybral čtyři "jezdce apokalypsy" a způsobil zkázu. A přesně to má v plánu i teď...

Popsat ve stručnosti hlavní zápletku celého filmu je poměrně náročná věc. Hned v úvodu jsou nám totiž osudy starých známých podávány roztříštěně. Tu jsme v Berlíně a sledujeme Mystique, jak zachraňuje Nightcrawlera, tu zase v Polsku a vidíme, jak se Magneto snaží  splynout s lidmi, tu zase zpátky v Americe a sledujeme Xavierovu školu (a v ní hned Beast, hned Xaviera, hned zase Scotta, jak se seznamuje se svojí schopností i s krásnou Jean). A najednou je tam zase Káhira a Apocalypse. Je to zkrátka trochu chaos, ale naštěstí netrvá zas tak dlouho a cesty všech se, bohužel i bohudík, spojí.

Před tím, než jsem šla do kina na poslední X-meny, jsem si musela dát takový malý maraton. Takže vlastně všechny předchozí X-meny v poměrně krátkém sledu. Proto můžu dobře hodnotit sled událostí i v návaznosti na předchozí filmy. Mimochodem, pokud jste neviděli Budoucí minulost, ani se nesnažte, na tu se totiž odkazuje poměrně dost často a vším.




V hlavní roli Sophie Turner, James McAvoy a nejtrapnější záporák ever
V Apokalypse se poprvé seznamujeme se starou známou trojkou (Jean, Cyclops a Storm) v době, kdy si ještě úplně nevěděli rady se svými schopnostmi, v době, kdy byli puberťáci. Nutno podotknout, že díky skvělé Sophii Turner, kterou mám ráda už od Game of Thrones, byla Jean mnohem snesitelnější než její starší já. Prim hraje James McAvoy, kterého jako mladšího Charlese Xaviera opravdu můžu. A dokonce i V., která ho jinak vážně nemá ráda, uznala, že v tomhle díle je Xavier naprosto skvělý.

Z čeho byla ale V. zklamaná, byl Apocalypse. Pravda je, že v málokterém superhrdinském filmu je takhle trapný hlavní záporák. A přitom to vypadalo tak nadějně - super mutant, který má stejnou schopnost regenerace jako Wolverine a jelikož v průběhu času měnil tělesné hostitele, absorboval i jejich superschopnosti. A teď se vrací na scénu a rekrutuje si čtyři jezdce apokalypsy, ty nejlepší z nejlepších... Takže pubertální Storm, psychopatického Magneta a... Psylocke, Angel? Vážně? Když v Xavierově škole je jediná mutantka páté třídy? A i kdyby tedy o Jean nevěděl, je tam i, jak sám Apocalypse tvrdí, nejmocnější telepat!


Takže máme na jedné straně Apocalypse (aka robota s dredy) a jeho bandu blbečků a na straně druhé Xaviera a celou jeho školu. No dobře, aby se v tom lépe orientovalo, Apocalypse Xaviera unese a díky našemu starému známému generálu Strykerovi se oddělí tým zachránců - Mystique, Beast, Nightcrawler, Quicksilver, Jean, Cyclops a Moira, která to vlastně všechno zavinila (a která si toho patrně ani není vědoma, alespoň podle toho, jak se chová!).


Ono je vlastně celá zápletka poměrně dost průhledná. Já jsem se ale bavila. Je to vtipné, protože je tam Quicksilver. Je to zajímavé, protože každý ze zachránců se do toho pustil z trochu jiných pohnutek, Mystique pořád záleží na Magnetovi, Quicksilver chce poznat svého tátu, Jean a Scott chtějí poznat hlavně sami sebe... A zároveň chtějí všichni odvrátit zkázu světa.

Musím říct, že je to zároveň rozhodně nejnapínavější díl celé série, měla jsem husí kůži přes celou závěrečnou bitku, která byla poměrně dost dlouhá. Kromě toho jsem taky spokojená, protože fešák McAvoy měl dost prostoru. Pokud máte rádi X-meny, myslím si, že ani Apokalypsou nebudete zklamaní. A pozor, možná přijde i kouzelník... Totiž Wolverine!

A ještě pár perliček na závěr...

Zdravíme s V. celý sál, který jsme nejspíš včera docela bavily, když jsme se během čekání na potitulkovou scénu hlasitě dohadovaly, jestli je větší debil Xavier (názor V.) nebo Magneto (můj názor). Doufám, že někde na Twitteru najdu ze včerejška něco jako "Sedím v kině a přede mnou sedí dvě totální krávy".

A ještě - občas si povídám s postavami. Občas nahlas. Takže jsem přemlouvala Apokalypse, ať nedělá Xavierovi nic zlého.
Já: "Nééé, nech ho bejt, nééé..."
*Xavier přišel o vlasy*
Já: "Nééé nééé, nech ho bejt... Hm, super a teď bude ještě ošklivej." (Nakonec to nebyla zas až taková hrůza)

Ve filmu: "Co tam je?" "Asi nějaké zvíře..."
Já s V.: "Hmmm, že by nějakej rosomák?"


Aneb až vám bude připadat, že jste lůzři, pomyslete na to, že jste taky mohli na střední kamarádit sami se sebou...

A jednoho fešáka na závěr (i když jsem v jednom záběru díky tomuhle růžovému tričku myslela, že je to nějaká ženská...). Vážně, jděte na to do kina.


9 komentářů:

  1. Náhodou mu to celkem slušelo i s pleškou :D McAvoy bude kusanec vždycky. Jinak sdílím podobný názor, Apocalypse je jako padouch totálně na houby a nikdy nic neudělal xD Chudáka Angela mi bylo celkem líto... zlatej Angel z Posledního vzdoru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to nedávalo absolutně smysl! Jak mohl být v Last Stand starší Angel než v osmdesátých letech?? :D A však píšu, že to nakonec nebyla taková hrůza. Ale vlasy teda lepší, no :D

      Vymazat
    2. Já si teď četla Wiki a asi to je tím, jak to bylo ve Future Past přehozený ne? :D Chudinka Angel... a já ho měla jak v komiksech, tak i ve filmech za hrdinu

      Vymazat
    3. To prostě nedává smysl! Ani s Days of Future Past to nedává smysl :P

      Vymazat
  2. Pokud to je bez dabingu jen s titulky, strašně ráda bych na to zašla. X-meni jsou moje srdcovka a i když to podle traileru možná bude trošku padlý na hlavu a tak, určitě se na to podívám, v kině nebo někdy doma. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V kině to dávají snad ve všech verzích, s dabingem nebo s titulkami, takže je na výběr :) Já bych rozhodně na hraný film s dabingem nešla! :D

      Vymazat
  3. Väčší idiot je rozhodne Xavier. Zbožňujem Magneta. Starého aj mladého :D
    Ale úplne najlepší na tomto filme bol Quicksilver, na ňom som sa poriadne nasmiala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magneto, really? :D Jako třeba na tom stadionu, kde to málem celé úplně totálně posral? :D Nope, nikdy. Můžeš si vybrat optimismus nebo pesimismus. Já si vybírám optimismus a s ním Xaviera, nikoli pesimistického, sobeckého a sebestředného Magneta :D
      (Jako prostě tuhle diskuzi mám už několikrát za sebou a mám docela dost argumentů pro Xaviera :D)

      Vymazat
  4. Ever wanted to get free Google+ Circles?
    Did you know you can get these ON AUTO-PILOT AND TOTALLY FOR FREE by getting an account on Like 4 Like?

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!