pátek 15. července 2016

Warcraft je nářez, ať jste znalci nebo ne


Na jedné straně orkové, jejichž svět umřel. Temný šaman Gul'dan shromáždil Hordu a skrz portál vyslal ty nejsilnější, aby připravili půdu pro podmanění světa lidí. Na druhé straně lidé, kteří až do teď žili v Azerothu poklidně a mírumilovně. Král Llane Wrynn a jeho věrný rytíř Anduin Lothar se prostřednictvím mága Khadgara dozvídají o nákaze, kterou šíří zlá magie felu a povolávají na pomoc Strážce Medivha... A tak začíná první střet ve světě Warcraftu.


Abych pravdu řekla - nikdy jsem Warcraft nehrála. O jeho existenci jsem měla matné tušení skrze hodiny IVT na gymplu, kdy kluci hráli "WoWko". Tenhle film mě tudíž v počátcích nechával chladnou. Jenže pak jsem viděla několikrát všechny trailery a... Panebože, to vypadalo TAK dobře! A začala jsem se těšit, hype na maximum, jen ať už to vidím.

Jakožto neznalá loru jsem se v rámci příprav na film alespoň začetla do knihy Warcraft: Durotan, ta vypráví o světě orků, konkrétně o klanu Frostwolf a jeho náčelníkovi Durotanovi a je bezprostředním prequelem filmu. Pokud neznáte z loru vůbec nic, alespoň tohle vám můžu doporučit - zatímco V. byla na začátku trošku zmatená, já jsem alespoň věděla, co a proč ti orkové dělají a zhruba jsem se orientovala v těch nejdůležitějších postavách z nich.

Durotan, syn Garadův, je ork zastávající tradice, čest je pro něj velice vysoko a... Gul'danovi nevěří, magie felu se bojí. Frostwolfové se k Hordě přidali jen proto, že v jejich světě se už nedá žít. Je to právě Durotan, kdo se snaží osud orků ještě zvrátit, kdo má alespoň malou snahu žít s lidmi v míru. Kromě něj se setkáváme s Orgrimem Doomhammerem, jeho přítelem od dětství (který je důležitý pro lore hlavně potom), Garonou (napůl orka, napůl draenei) a v neposlední řadě se samotným děsivým Gul'danem. Proti nim, na straně lidí, stojí Anduin Lothar, král Llane Wrynn, mladičký mág Khadgar a Strážce Medivh. Postav je tak akorát a i když neznáte lore a jejich jména, snadno si je zapamatujete.


Warcraft: První střet se odehrává v době, kdy se Horda a Aliance teprve utvářely, kdy orkové ještě nebyli zelení a Orgrim Doomhammer byl ještě mladý. Proto celý film funguje i pro absolutní neznalce. 

Je to barevné, akční, fantastické... Všechno funguje - magie bez zdlouhavého nabíjení, boje bez slitovaní. Postavy nejsou černobílé, i když Lothar má tendenci být tím "spasitelem". Mě osobně nejvíc bavil Medivh, poprvé i podruhé, byť jsem jeho "tajemství" odhalila docela brzy. Svět Warcraftu mi přijde zajímavý a má rozhodně potenciál se rozvíjet i v dalších filmech, ke hře se totiž jen tak nedostanu.

Bavili mě i orkové, jejich zpracování, vzhled... I když na první dobrou mi z nich bylo skoro špatně. Jsou oškliví, ale tak nějak zajímavě. Škoda že tvůrci trochu nevychytali jejich rozměry - tu zvedá Lothar celou svou rukou jeden prst orka, tu společně bojují a orkové jsou stejně vysocí jako lidi.

Ono vám totiž stačí vidět úvodní logo, ke kterému hraje epická hudba Ramina Djawadiho (mimochodem autor soundtracku ke Hře o trůny) a vy už víte, že to bude prostě jízda. A až potom budete poslouchat soundtrack doma, bude vám připadat, že cokoliv teď uděláte, bude to absolutně epické!


Warcraft vřele doporučuju, bavil mě poprvé i podruhé, navíc se podruhé ještě stupňovala natěšenost do kina. Film hodnotím jako osoba, která Warcraft nikdy nehrála a v zásadě lore vůbec nezná. Na druhou stranu jsem ale slyšela, že i fanoušci tohoto světa byli s výsledkem spokojeni. A ten otevřený konec? No, i když budete v sále i po závěrečných titulcích sedět dlouho v křesle, druhý díl vám nepustí... Ale doufám, že se ho dočkáme brzy!

Jo a milí wowkaři, případné chyby z neznalosti mi prosím odpusťte :)


13 komentářů:

  1. Mě docela mrzí to, že vůbec nebylo vysvětleno, co bylo s Medivhem. Já četla knihu Poslední strážce, takže jsem věděla. Ale přišlo mi to bez vysvětlení trochu divné.
    Já se v kině bavila a snad všem, co znám, se to líbilo. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A bylo to vůbec podstatné? Každopádně ale díky za tip, na knížku mrknu!

      Vymazat
    2. Ehm...

      Já po přečtení tvého komentu: "Jedna blogerka se mě zeptala, jestli to, co se stalo Medivhovi, je podstatné."
      Můj muž se začal smát.

      Takže asi tak. :o)
      (Víc ti neřeknu, nechci ti spoilovat.)

      Vymazat
    3. Já jsem to myslela spíš tak, jestli to bylo podstatné pro pochopení filmu :) Je mi jasné, že pro další děj nebo prostě pro to univerzum to podstatné je :D A proto si taky přečtu tu knížku :D

      Vymazat
    4. Pro film úplně asi ne, prostě to Medivh udělal. Ale nebylo tam prostě moc o tom, co je ten fel, proč je to tak nebezpečné, proč jsou tak vyděšení a tak. Asi si to nechávaj do dalšího dílu. Ale vzhledem k tomu, že má koncem srpna vyjít The Legion, tak bych o tom čekala zmínky ve filmu.
      I když já tajně doufám, že bude mít Arthas svůj film. :o)

      Vymazat
  2. Trailer vyzeral skvelo, ale film bol pre mňa obrovským sklamaním. Absencia deja, postavy o ničom, jediné, čo stálo za to boli skvelé efekty a kulisy, ale to nestačí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Absence děje? :D Viděly jsme vůbec stejný film? :D

      Vymazat
    2. Teď budu znít asi hnusně, ale... Tos viděla jen trailer ve verzi 10 hours, ne? :))
      Tvůrci měli problém tam ten všechen děj nacpat, kolik toho tam je.
      Doufám, že bude prodloužená verze, protože z té finální bylo vystříháno 40 minut.

      Vymazat
    3. My jsme s V. na konci seděly v křeslech tak dlouho, až na nás uvaděčky házely netrpělivé ksichty, doufaly jsme, že nám rovnou pustěj dvojku nebo ještě něco víc třeba... :D

      Vymazat
  3. Já ti nevím, tohle mě moc neláká, ale třeba změním názor.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to nelákalo, ale když jsem viděla poslední verzi traileru, nějak ten hype přišel sám :D A to to nejdřív bylo: Počkáme na názory. A najednou: OMG, kdy už to bude v kinech, nemůžeme se dočkat! :D

      Vymazat
  4. Já na Warcraftu byla se svým Modrým, vůbec poprvé společné kino. On je takový hráč, já absolutně netušila, o co jde. Ale taky se mi to nakonec líbilo a diskutovat o tom mě bavilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla nadšená, doufám, že se mi takovýhle předběžný hype vyplatí i u Suicide Squad!

      Vymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!