neděle 2. října 2016

Jak to bylo - Srpen & Září 2016 | A máme po prázdninách!


V srpnu jsem (stejně jako v září) trávila hodně času v práci, byla jsem jen jednou v kině, snažila se vidět aspoň kousek z olympiády, vyrazila jsem na dva výlety, zúčastnila se Yoli pikniku... A to bylo vlastně všechno. Možná proto jsem vynechala klasické shrnutí. A taky že jsem líná. V září to totiž bylo akčnější - jen dvakrát v kině, ale taky jednou na LiStOVáNí, na křtu Harry Pottera, zápis na druhý obor, půlnoční prodej, #mýchnejhorších5km... A hodně hodně práce. A taky první korektura a redakce. A teď jsou prázdniny v tahu a začíná další školní rok. 


Nové knihy

Tohle je můj srpen.
Na druhém Yoli pikniku jsem zase vyhrála, tentokrát Kam jsi odešla. Formanovou mám prostě ráda a ráda jsem si to znovu přečetla česky. Běžkyně je můj první recenzní výtisk od Mladé fronty, se kterou jsem navázala spolupráci. Mám to rozečtené, ale ještě asi chvíli potrvá, než dočtu. Deadpool: Mrtví prezidenti byl můj nejočekávanější titul srpna. A hned jak byl na knihkupectvi.mobi, objednala jsem ho. Je ještě lepší než Drákulova výzva!
No a Mýty i Lucifera mám z Pevnosti. Lucifera z té zářijové a Mýty zpětně dokoupené, protože jsou prostě super.

No a moje září. Ach jo. Počítala jsem totiž skoro jen se dvěma knihami. Jenže hned v úvodu vyšli Avengers za 49 Kč. Jako pardon, ale to jsem nemohla odmítnout. Pak jsem si neplánovaně koupila asi za 46 Kč v bazaru Dobrých knih Nebe nemá dno. A na recenzi jsem dostala Sůl moře. Pak už byl půlnoční prodej knížky Harry Potter a prokleté dítě (spolu s Rutou mé dvě nejočekávanější knížky letoška), na který jsem se těšila jako malá holka. Zbylé čtyři knížky jsou otázkou dvou dnů - Hawkeye vs. Deadpool je narozeninový dárek od mé drahé ženy, vážně mě tím odrovanala, byla jsem (a stále jsem) nadšená! Ilustrovaný Kámen mudrců jsem vyhrála spolu s druhým prokletým dítětem (které poputuje ke kamarádce nakonec) na křtu, Paní jezera zachránila kolegyně v práci a pak mi ji nechala, za 119 Kč, jsem musela no... A filmové vydání Sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti jsem vyhrála na předpremiéře.
Ráda bych řekla, že v říjnu už moc nevím, co by se mohlo stát, aby se zase z plánovaných dvou stalo osm, ale raději nic neříkám... Ono se to totiž vždycky zvrtne, zjevně.

Přečtené knihy
V srpnu se mi moc číst nechtělo, takže to byly jen čtyři knihy, z toho dva komiksy. V září už to bylo lepší, celkem 14 knih. Z toho pět komiksů, dvě oddechovky od Lenky Lanczové, dvě české klasiky. Dostala jsem se do fáze, kdy čtu, když se mi chce...
Ono k tomu vlastně není zas tak moc co dodat. Přečetla jsem svůj první anglický komiks, největším objevem pro mě ale zůstává Kuře melancholik. Je to prostě a jednoduše tak moc dobré! Krátké, úderné, skvěle napsané. Chci to mít doma a číst to znovu a znovu. Líbila se mi ale i Sedmikráska.

Teď v říjnu bych ráda alespoň trochu zkrátila svůj seznam rozečtených knih, půjde to ale ztuha. Chci konečně dočíst Dunu a pokročit v Zaklínači. A taky se chci posunout ve Švejkovi. Ale nepředbíhejme, uvidíme, co z toho všeho vyleze...

Srpnová nuda a zářijové akce
V srpnu toho všeho bylo méně. Za zmínku ale určitě patří výlet do Kouřimi, po stopách Péti Bajzy a jeho kamarádů z Bylo nás pět. V tomhle kouzelném městečku se totiž v devadesátých letech natáčel úžasný seriál na motivy (pro mě ne až tak úžasné) knihy Karla Poláčka.


Prošmejdily jsme to tam důkladně, našly jsme Bajza koloniál, dům Jirsákových i Bejvalových, chudobinec, vrata i okno ke Kemlinkům, školu, kostel, cukrárnu, taky Modes Robes a sodovkárnu od Pivody. Kouřim je nádherná a navíc nám vyšlo i bezchybně počasí, takže to byl krásný den. A určitě se tam vrátíme, protože Miška nemá fotku s Bajza koloniálem!

Druhý (časově první) výlet v srpnu byl "pochod smrti" se dvěma kolegy z práce. Šli jsme jen kousek tady po okolí. My jsme mu usmažily řízky, on nám uvařil buřtguláš, vylezli jsme ke křížku a občas smíchy nemohli chodit. A fotku nemám ani jedinou!

Zářijové LiStOVáNí se neslo v duchu Muže, který miloval Yngveho. A tedy nevím, jestli to bylo tím, že jsme seděly v první řadě, ale každopádně to bylo nejlepší představení, které jsem v rámci tohohle projektu viděla. Bylo tam všechno! Vtip, emoce, vystižení pochmurné atmosféry knihy i lehkost filmu. A herecky taky dost dobré, klobouček. V říjnu chceme jít zase, tenhle cyklus scénického čtení mě tak baví, že se možná i někdy dostanu k samostatnému článku.

Jo a taky zase běhám. V září jsem si na pětikilometrovém závodu Adidas běh pro ženy spíš zkazila chuť, teď první říjnovou sobotu jsem si ji zase vylepšila, ale o tom příště.

Budu mít narozeniny!
Ještě se musím zmínit o tom, jak úžasné mám kamarády... Respektive kamarádky. Na Yoli pikniku jsem totiž dostala první dárky k narozeninám, další na konci září. A všechny jsou úžasné!


Mé bloggerské ženy místo knížek vybraly jako dárek tahle dvě naprosto boží trička, hlavně to s Harley Quinn mi každý chválí. A taky piksly na čaje, ale ty nemám vyfocené. Jsem totiž poslední dobou trochu čajová královna a už nebylo, kam všechny ty čaje dávat.

A V. se vytasila s naprosto nečekaným dárkem, který jsem málem nerozdýchala (jestli to čteš, tak věz, že neumím zas tak dobře dávat najevo radost, ale fakt fakt fakt díky!). Je to ten Hawkeye vs. Deadpool, oba mí oblíbení marvelovští hrdinové v jednom komiksu.

Holky, díky! Vy víte, že překvapení jsou nejlepší dárky, žejo? :) Tohle budou ty nejlepší třiadvacáté narozeniny, jaké jsem kdy měla a mít budu!

Tak se mějte a smějte a na viděnou zase příště!

6 komentářů:

  1. Zapis na druhy obor? To me, vecneho studenta, zajima, povidej! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čeština v komunikaci neslyšících, hlavně abych měla co dělat během toho roku, co prodlužuju ;)

      Vymazat
  2. Zapis na druhy obor? To me, vecneho studenta, zajima, povidej! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mi začala škola, ale co.. Dokud není zkouškové, tak je relativně klid. :) Jsem docela ráda, že mám celistvý pětiletý magisterský program a, že nemusím nic řešit.. :D

    Každopádně, jak to tak vypadá, tak jsi si prázdniny vážně užila! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!