sobota 21. října 2017

Moje oblíbená část dne

Kdybych měla odpovědět na otázku, která denní doba mě baví nejvíc, asi bych odpověděla, že ráno. Neznám nic hezčího, než rozbřesk a pomalu se probouzející nebe. Mám ráda, když se v průběhu rána zvedá mlha a mám ráda i ta rána, kdy je venku strašně ošklivo a mně se nechce vylézat z peřin. Jsem mnohem víc ranní tvor než noční, i když cesty domů posledním autobusem, ztichlé ulice a měkká tma, to mě taky baví.

Nejradši ale mám, když přijdu odpoledne domů z práce nebo ze školy. Převléknu se do něčeho pohodlného (miluju tepláky a legíny!), na nohy natáhnu chlupaté ponožky, vlasy se sepnu do culíku, udělám si svačinu a aspoň na půl hodinky si udělám čas jenom sama pro sebe. Mám v pokoji takové zázemíčko jako stvořené pro tyhle chvíle. Kouknu se třeba na nový díl TBBT (loni to bylo i Kosmo a pravidelně jsem po šest týdnů vyhlížela Semestr) anebo prolistuju nový Host. Na knížky v tuhle chvíli většinou nemyslím. Mám tu kromě stolku na notebook a talíře taky deku a teď už i polštář, prostě komfort na výši!


Hned na druhém místě v těch nejlepších chvílích dne jsou víkendové dny (častěji neděle), kdy nevstávám do práce, ale můžu si udělat velkou klidnou snídani. Rozložím si k tomu Divadelky nebo Téma (nebo Respekt, když ho ještě nemám dočtený), případně nějaký komiks. Často se takhle u stolu sejdeme s mamkou a to toho potom přečteme málo, protože si místo hodiny čtení hodinu povídáme. A ačkoli i o víkendu většinou vstávám po sedmé, málokdy ten skutečný den startuju dřív než po deváté.


Nedávno jsem v práci pod pultem přečetla knížku o hygge - je to teď ohromný fenomén. Já si ale svoje hygge hledám pravidelně už delší dobu. V těchhle chvílích je mi prostě dobře. Před Vánoci si rozsvěcím světýlka a celý podzim a zimu pálím svíčky ostošest. V létě si zase dělám pití do skleničky s brčkem, to mě taky baví. Nečtěte knížky o tom, jak být šťastný a spokojený, prostě buďte.


3 komentáře:

  1. Já upřímně nevím, jakou část dne mám nejradši. Mám ráda, když vstanu ráno brzo a v devět hodin už mám vyvenčeného psa, napsáno pár článků, hotové úkoly a třeba uklizeno. To ale nebývá moc často. Mám totiž zároveň ráda, když se o víkendu vyspím prostě tak, jak mé tělo potřebuje, vstanu třeba v půl deváté a pak dlouho snídám, s někým si povídám, dělám si duolingo nebo si čtu. Taky mám ráda čas jídel, protože bývá klidný. A večerní usínání, vždycky se u toho uvolním a i když mě něco trápí, brzy na to přestanu myslet. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nevstávám do práce nebo do školy, budík si nikdy nenastavuju :) Takže taky spím tak, jak moje tělo potřebuje. V poslední době je to nicméně málokdy déle než do 7:20, nejčastěji tak do 6:50 :D Ale shodneme se na tom, že nejlepší je prostě ta domácí pohodička a klídek :)

      Vymazat
  2. Já miluju ranní klidné snídaně. Jinak jsou rána dost na prd, když máš někam brzo vstávat.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!